تیتر امروز

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است
از چشم جهان (۱۴۷)

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است

اعتراضات دانشجویی در مخالفت با حمایت آمریکا از جنگ اسرائیل در غزه، مانند آتشی خودسوز در این کشور شعله‌ور شده است؛ آنچه می خوانید ترجمه اختصاصی دیدارنیوز از مطلب مدیر موسسه اعراب آمریکایی است.
مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند
رئیس اندیشکده آینده‌اندیشی سیمرغ در گفت‌وگو با دیدارنیوز

مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند

گفت‌وگوی مهدی مطهرنیا با سرویس بین‌الملل دیدارنیوز حول محور جنگ ایران و اسرائیل و نقش و نقشه آمریکا را ببینید و بخوانید

ناتوانی خطیب جمعه تهران در دفاع تبلیغی از "طوفان الاقصی"

حجت الاسلام احمد حیدری طی یادداشتی نسبت به سخنان خطیبنماز جمعه تهران واکنش نشان داده است.

کد خبر: ۱۵۷۴۷۷
۱۷:۲۷ - ۳۰ مهر ۱۴۰۲

ناتوانی خطیب جمعه تهران در دفاع تبلیغی از

 

دیدارنیوز ـ احمد حیدری: در روز‌های اخیر شاهد حمله گسترده و غافلگیرانه "طوفان الاقصی" از جانب رزمندگان حماس و بعد از آن جنایات گسترده صهیونیست‌ها در قالب مقابله و بمباران بی‎سابقه مناطق مسکونی شهر غزه و اقدام به قطع آب و برق و تلفن و اینترنت عمومی و حمله به بیمارستان و کشتن بیش از هزار زن و مرد و کودک بی‌پناه بودیم. به بیان آیت الله جوادی آملی وظیفه امروز مسلمانان و دیگر عدالتخواهان اولا جلوگیری از گسترده شدن این جنگ، ثانیا برقرار کردن آتش بس برای رسیدگی به مجروحان و محاصره شدگان است. همچنین بر مسلمانان و دیگر عدالت طلبان، دفاع منطقی و روشنگری مظلومیت مردم فلسطین و دفاعشان از سرزمین، حیثیت و حیاتشان؛ لازم است.

بی‌شک عملیات تهاجمی طوفان الاقصی از جانب رزمندگان حماس شروع شد و بنا بر فیلم‌های انعکاس یافته، در روز اول، رزمندگان مرتکب خطا‌هایی شدند که ظاهرا سریع متوجه شده و از آن دست کشیدند.

نظام جمهوری اسلامی و مسئولان آن به عنوان نظامی منادی عدالت و ظلم ستیزی، وظیفه دارند در دفاع سیاسی، مالی و تبلیغی از رزمندگان حماس کوتاه نیامده و زمینه موفق شدن آنان در مقابله با اشغال وطنشان و راندن متجاوزان را فراهم آورند.

یکی از مهمترین تریبون‌های جهانی و تبلیغی جمهوری اسلامی که می‌تواند در صحنه دفاع تبلیغی و سیاسی از مظلومان فلسطین مؤثر باشد، تریبون نماز جمعه تهران است که متأسفانه خطیبان فعلی آن در حدّ و اندازه این تریبون جهانی نیستند و نمی‌توانند از این فرصت تبلیغی مؤثر، استفاده کنند. خطیب این تریبون در فراز‌هایی از سخنان دفاعی خود می‌گوید: «این یک حرکت دفاعی است و نه تهاجمی»؛ «می‌دانید که رژیم صهیونیستی به دختران و پسرانشان آموزش نظامی می‌دهند و همه آن‌ها مسلح هستند و شهرک‌ها همه پادگان است و مطلقا در آنجا مردم عادی زندگی نمی‌کنند»؛ «به مردم عادی و زنان و کودکان هم کاری نداشتند و پایگاه‌های نظامی صهیونیست‌ها را در هم کوبیدند و ۱۵۰۰ نظامی را به هلاکت رساندند».

در این سخنان به جایی این که حمله تهاجمی «طوفان الاقصی» تبیین و توجیه شود، تهاجمی بودنش انکار می‌گردد، به جای تقبیح خطای ابتدایی رزمندگان حماس در حمله به غیرنظامیان، همه ساکنان اسرائیل نظامی و همه کشته‌های اسرائیلی که بیشتر آنان غیر نظامی بودند، نظامی معرفی می‌شوند!

آیا خطیب عادل جمعه تهران توجه نمی‌کند که امروز سراسر دنیا حکم دهکده پیدا کرده و با توجه به وسایل ارتباط جمعی بخصوص اینترنت، دیگر نمی‌توان حقایق را به آسانی انکار یا وارونه کرد؟ آیا این که همه ساکنان سرزمین‌های اشغالی را، چون موظف به آموزش نظامی هستند، نظامی بشمریم؛ صحیح و پذیرفتنی است؟ آیا با این استدلال استکبار جهانی نمی‌تواند بگوید با توجه به فرمان ارتش بیست میلیونی امام در سال ۱۳۵۸ که بعد هم در قانون اساسی منعکس شد، همه مردم ایران نظامی محسوب می‌شوند و ...!

در جبران نااتوانی تریبون‌های رسمی نظام، این یادگار برومند امام؛ سید حسن خمینی است که در این میدان با رشادت و منطق قوی وارد شد و ضمن پذیرفتن اقدام به تهاجم از جانب رزمندگان حماس، در تبیین آن گفت: "وقایع اخیر در فلسطین، از یک جهت «بسیار تلخ» و از جهتی دیگر «شیرین» است. تلخی این وضعیت، شهادت مظلومان است. اما این مظلومان، مظلومیت مهاجمانه پیدا کرده اند. اگر کسی وارد خانه شما شود و شما را طرد کند، او ظلم کرده است. در این موقع شما دو راه دارید؛ یا شمای رانده شده در کوچه می‌نشینید که «مظلومیت مدافعانه» است یا با قدرت هجوم برده و او را از خانه‌تان یرون می‌کنید، اینجا [در صورت دوم]شما تهاجم کرده‌اید، اما باز هم مظلوم هستید؛ چرا که او شما را به خشونت واداشته است. روزگاری فلسطینیان فقط گریه و ناله می‌کردند، اما امروز به این آیه رسیده‌اند که فَمَنِ ٱعتَدَی عَلَیکُم فَاعتَدُواْ عَلَیهِ بِمِثلِ مَا ٱعتَدَى عَلَیکُم".

همچنین یکی از سیاسیون محبوس، ولی آگاه و دردمند در بیان دفاعی خود، ضمن محکوم کردن بمباران‎های شدید صهیونیست‌ها و تشبیه آن به عملیات نسل‌کشی، به "نقض حقوق بشر علیه غیرنظامیان اسرائیلی توسط مهاجمان فلسطینی" هم اعتراض می‌کند. امید که تریبون‎های نظام در دست انسان‎های توانمند، گویا و عدالت‌جو باشد و در دفاع از مظلومان موفق عمل کنند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی