تیتر امروز

سهراب مظاهری: بحران‌های سیاسی به فرهنگ و اقتصاد مردم گره خورده/ صدا و سیما رسالت خود را به درستی انجام نداد/ شبکه‌های اجتماعی پویش جامعه را متوقف می‌کند
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس:

سهراب مظاهری: بحران‌های سیاسی به فرهنگ و اقتصاد مردم گره خورده/ صدا و سیما رسالت خود را به درستی انجام نداد/ شبکه‌های اجتماعی پویش جامعه را متوقف می‌کند

جامعه پلاس عنوان برنامه جدیدی از دیدارنیوز است که در این برنامه در گفت‌وگو با کارشناسان و صاحب نظران چالش‌ها و مشکلات حوزه‌های اجتماعی تحلیل و بررسی می‌شود. شما را به دیدن این سلسله برنامه‌ها...
از بدرقه تیمسار ربیعی و جهانبانی تا زورآزمایی با ژنرال‌های اصلاح‌طلب
همافر حقوقدان و سیاستمدار اقتصاد خوانده در تنگنای سی‌ام

از بدرقه تیمسار ربیعی و جهانبانی تا زورآزمایی با ژنرال‌های اصلاح‌طلب

در سی‌امین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان محمود علیزاده طباطبایی، حقوقدان و عضو شناخته‌شده حزب کارگزاران سازندگی بود و از روزهای قبل از انقلاب و ماجرای کودتای نوژه و نقش روس‌ها...
هانی‌زاده، رئیس انجمن شیرخشک توضیح داد

پشت پرده کمبود شیرخشک در بازار؛ «شرم آور است»

هانی تحویل‌زاده، رییس انجمن شیرخشک درباره کمبود شیرخشک در بازار گفت: هیچ کجای دنیا با کدملی، شیرخشک تحویل نمی‌دهند و حتی در فقیرترین کشور‌ها هم مردم به راحتی شیرخشک می‌خرند. اینکه کشور ما با این عزت و توانایی که ۵ تولید کننده دارد و می‌تواند ۱۱۸ میلیون شیرخشک تولید کند، به واردکننده تبدیل شود و مردم تحقیر شوند، شرم آور است. مسبب این قضیه هم فقط سازمان غذا و دارو است.

کد خبر: ۱۵۷۲۴۸
۱۱:۴۲ - ۲۵ مهر ۱۴۰۲

پشت پرده کمبود شیرخشک در بازار

دیدارنیوز: رییس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک گفت: ۳ همت بدهی ارزی به خارج از کشور داریم و یک کارخانه با ظرفیت تولید ۱۰ میلیونی، از چرخه تولید خارج شده است؛ سازمان غذا و دارو ارز لازم برای تولیدکنندگان شیرخشک را تخصیص نمی‌دهد و شیرخشک خارجی که سه برابر ارزبری دارد، وارد می‌کند. هیچ کجای دنیا با کدملی، شیرخشک تحویل نمی‌دهند و حتی در فقیرترین کشور‌ها هم مردم به راحتی شیرخشک می‌خرند.

عدم تخصیص ارز از سوی بانک مرکزی، علت اصلی بحران در بازار شیرخشک کشور است؛ این گفته‌های هانی تحویل‌زاده، رییس انجمن شیرخشک بوده؛ او ضمن انتقاد از اختصاص سهمیه شیرخشک با کدملی، از مشکلات حاضر در صنعت می‌گوید.

تحویل‌زاده گفت: عدم تخصیص ارز علت ایجاد بحران در بازار شیرخشک است. ما ۶۶میلیون یورو بدهی ارزی به خارج از کشور داریم؛ یعنی ۳همت؛ سه کارخانه بدهی ارزی دارند؛ یک کارخانه با ظرفیت ۱۰میلیون از چرخه خارج شده و یک کارخانه بزرگ دیگر در دو ماه از چرخه خارج خواهد شد. هنوز که هنوز است هم هیچ تخصیص ارزی صورت نگرفته است.

او ادامه داد: تخصیص ارز‌های جزیی سازمان غذا و دارو بدهی‌های قبلی است. قرار بود به تولید ارز تخصیص دهند و هر روز سازمان غذا و دارو بهانه می‌آورد؛ اما به یک باره ۳۰میلیون عدد فراخوان واردات شیرخشک دادند. هنوز که هنوز است شفاف نشده چند عدد شیرخشک و از کجا قرار است وارد شود.

تحویل زاده با بیان اینکه هر عدد شیرخشک وارداتی سه برابر تولید داخل ارزی بری دارد، توضیح داد: تصمیمات غلط سازمان غذا و عدم تخصصیص ارز به تولیدکننده سبب کاهش شیرخشک در بازار شده است. ما ۱۵سال است تولید می‌کنیم و هیچ سالی کمبود نداشتیم. الان هم به دلیل کمبود شیرخشک سامانه تی تک را راه‌اندازی کردند.

او گفت: هیچ جای دنیا با کدملی و شناسنامه شیرخشک نمی‌دهد. مصرف کننده باید راحت شیرخشک مورد نیاز خود را بخرد. حتی در کشور‌های فقیر به راحتی شیرخشک می‌خرند. اینکه کشور ما با این عزت و توانایی که ۵ تولید کننده دارد و می‌تواند ۱۱۸ میلیون شیرخشک تولید کند، به واردکننده تبدیل شود و مردم تحقیر شوند، شرم آور است. مسبب این قضیه هم فقط سازمان غذا و دارو است.

تحویل زاده ادامه داد: سامانه تی تک هم که راه اندازی شده، پخش و داروخانه به مشکل خورده است. شیرخشک با دارو فرق دارد. دارو یکبار مراجعه می‌کنید؛ شیرخشک مثل نان بوده و غذای نوزاد است و این مساله، بار مالی وحشتناک به داروخانه وارد می‌کند. الان یکی از کارخانه‌ها با ۱۰میلیون عدد از چرخه خارج شده است و تخصیص ارز مشکل را حل خواهد کرد. اگر ارز بدهند و بدهی‌های ما را بدهند، ۱۰۰درصد مشکل حل خواهد شد. ما دو برابر ظرفینت مصرفی، ظرفیت تولید داریم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی