تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
گفت‌وگوی دیدارنیوز با کارشناس مسائل فلسطین

روح‌الله زاد: اسرائیل توان جنگ تمام عیار و بلند مدت را ندارد/ در اسرائیل شهروند غیرنظامی نداریم

دبیر کمیسیون سیاسی جمعیت دفاع از ملت فلسطین در گفت‌وگو با سرویس بین‌الملل دیدارنیوز حمله حماس به اسرائیل و عواقب آن را بررسی کرد.

کد خبر: ۱۵۶۸۴۰
۱۳:۱۵ - ۱۶ مهر ۱۴۰۲

احمد روح‌الله زاد: اسرائیل توان جنگ تمام عیار و بلند مدت را ندارد/ روابط اعراب و اسرائیل شکست خورد

 

دیدارنیوز ـ سرویس بین‌الملل: احمدرضا روح‌الله زاد در گفت‌وگو با سرویس بین‌الملل دیدارنیوز درباره حمله فلسطینی‌ها به شهرک‌های اسرائیلی گفت: «این حمله نقطه عطفی در تاریخ این منطقه است. رژیم اسرائیل علاوه بر جنایات تاریخی خود، در هفته‌ها و روز‌های اخیر به بهانه عید عرش جنایات زیادی انجام دادند.»

وی افزود: «به مسجد الاقصی حمله کردند، دو جوان فلسطینی را شهید و حدود ۶۰ نفر را هم مجروح کردند. به مسجدالاقصی اهانت کردند و مردم را مورد بی احترامی قرار دادند. این‌ها اتفاقاتی است که از نظر مردم فلسطین قابل چشم پوشی نیست. به هر حال تا قبل از این، جریان مقاومت سعی کرد با مدارا کار‌ها را پیش ببرد، اما با اتفاقاتی که در این مدت به دست صهیونیست‌ها رقم خورد، فلسطینی‌ها به این نتیجه رسیدند که اگر کوتاهی کنند، دامنه جنایات اسرائیلی‌ها گسترش خواهد یافت.»

دبیر کمیسیون سیاسی جمعیت دفاع از ملت فلسطین خاطرنشان کرد: «این عملیات فلسطینی‌ها خاص بود. توانستند موانع مرزی را برچینند، هم از طریق دریا وارد عمل شدند و هم از طریق آسمان عملیات کردند و علاوه بر موشک‌های فراوانی که راهی اسرائیل کردند، نیروهای کارکشته خود را با چتر در داخل اسرائیل پیاده کردند.»

روح‌الله زاد بیان کرد: «این عملیات به حدی ویژه بود که در همان ساعات اولیه توانستند چندین شهرک و پایگاه نظامی را تخلیه کنند و نیرو‌های آن‌ها را کشتند یا به اسارت بردند. نوع امکاناتی که در این عملیات به کار رفت نشان داد که جامعه فلسطینی خود را برای یک جنگ طولانی آماده کرده است. در پنج دقیقه اول بیش از ۵ هزار موشک و خمپاره بر سر اسرائیلی‌ها ریخته شد. نه تنها به شهر‌های مرزی که امکانات به حدی قوی بود که به تل آویو هم موشک زدند. تا اوایل شب تعداد موشک‌های شلیک شده به بیش از ۸ هزار فروند رسید».

احمد روح‌الله زاد: اسرائیل توان جنگ تمام عیار و بلند مدت را ندارد/ روابط اعراب و اسرائیل شکست خورد

 

وی با بیان اینکه تمام جمعیت داخل سرزمین‌های اشغالی نظامی محسوب می‌شوند اضافه کرد: «یوآف گالانت وزیر جنگ اسرائیل از کشته شدگان اسرائیلی به عنوان افراد غیرنظامی یاد می‌کند که از نظر جامعه فلسطینی هیچ شخصی در اسرائیل غیر نظامی نیست. از طرفی باید تاکید کنم که رژیم اسرائیل توان ورود به یک جنگ طولانی مدت و فرسایشی را ندارد و این خودش نقطه قوت مقاومت است».

این کارشناس مسائل فلسطین با تاکید بر اینکه غرب همواره پشتیبان اسرائیل بوده است، عنوان کرد: «غرب همیشه در مقابل کشته شدن زن و بچه فلسطینی سکوت کرده است. به طور طبیعی هر زمان اسرئیل تحت فشار فلسطینی‌ها قرار گرفته، غرب تمام قد از اسرائیل دفاع کرده است. از طرفی افکار عمومی منطقه اساسا این روند را تحمل نمی‌کند و تمام عیار از مردم و سرزمین فلسطین پشتیبانی می‌کند. بعد از جنگ ۲۲ روزه حتی افکار عمومی غرب هم فریب رسانه‌ها و تبلیغات صهیونیست‌ها و دیپلماسی مقامات سیاسی خود را نمی‌خورند».

دبیر کمیسیون سیاسی جمعیت دفاع از ملت فلسطین اظهار کرد: «این عملیات به طور خاص نشان داد که افکار عمومی منطقه سیاست‌های حکام خود را قبول ندارند. البته در نهایت این خود مردم فلسطین هستند که برای آینده خود تصمیم می‌گیرند. آنچه که رهبران سیاسی عرب در رابطه با عادی سازی روابط خود با اسرائیل انجام داده‌اند، چون با افکار عمومی اتباع خود همخوانی ندارد، به شکست می‌انجامد».

وی افزود: «مراکش از جمله کشور‌هایی بود که در عادی سازی روابط خود با اسرائیل پیشتاز بود، اما جامعه مراکش زیر بار آن نمی‌رود که نمونه آن رفتاری بود که بازیکنان تیم ملی مراکش با بازیکنان اسرائیل داشتند و پرچم فلسطین را در دست گرفتند و در ورزشگاه به نمایش گذاشتند. اسرائیلی‌ها خود اعتراف کردند که منزوی شده‌اند. با وجودی که فلسطین در میادین جهانی تیم فوتبال ندارد، ولی گویی همه جا حضور دارند، لذا عادی سازی اعراب که با فشار آمریکا انجام شده، راه به جایی نمی‌برد».

احمد روح‌الله زاد: اسرائیل توان جنگ تمام عیار و بلند مدت را ندارد/ روابط اعراب و اسرائیل شکست خورد

 

احمد روح‌الله زاد: اسرائیل توان جنگ تمام عیار و بلند مدت را ندارد/ روابط اعراب و اسرائیل شکست خورد

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی