تیتر امروز

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/
گفت و گوی دیدار با یک حقوقدان درباره "طرح نور"

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/"روحانی" مکلف شد مانع ورود زنان بدون حجاب به ارتش شود

اجرای "طرح نور" بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز با دکتر امیرمحمد قدوسی، حقوقدان و وکیل یک گفت‌وگوی را انجام دهد که نتیجه آن تولید یک "ویدیوکست" بود، که می‌بینید.
سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...

از واشنگتن تا اتاوا؛ زلنسکی به دنبال کمک‌های بیشتر

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین که کشورش درگیر تجاوز نظامی روسیه است، از واشنگتن به اتاوا سفر کرده تا کمک‌های بیشتری را برای مقابله با ارتش مسکو جذب کند.

کد خبر: ۱۵۶۰۹۰
۰۹:۱۴ - ۳۱ شهريور ۱۴۰۲

از واشنگتن تا اتاوا؛ زلنسکی به دنبال کمک‌های بیشتر

دیدارنیوز: کانادا از زمان حمله روسیه به اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ متعهد شده است که بیش از ۸.۹ میلیارد دلار کمک مالی و نظامی در اختیار کی‌یف قرار دهد.

ولودیمیر زلنسکی در نخستین سفر رسمی خود به کانادا پس از تهاجم نظامی روسیه به کشورش در سال ۲۰۲۲ پنجشنبه شب وارد اتاوا شد.

رئیس جمهوری اوکراین که از واشنگتن عازم کانادا شده بود در اُتاوا مورد استقبال جاستین ترودو، نخست وزیر این کشور قرار گرفت.

در بیانیه‌ای مطبوعاتی که به همین مناسبت از سوی ترودو منتشر شده، آمده است که کانادا، دومین کشورِ میزبان بیشترین شمار جوامع دور از وطن اوکراینی، «تا هر زمان که نیاز باشد» از کی‌یف در تقابل با روسیه در جنگ جاری حمایت می‌کند.

جاستین ترودو در این بیانیه تاکید کرد که کشورش به «حمایت بی دریغ از مردم اوکراین که برای حاکمیت و دموکراسی خود می‌جنگند»، ادامه خواهد داد.

ولودیمیر زلنسکی قرار است همچنین در جریان این سفر به همراه رستم عمروف، وزیر دفاع اوکراین با مری سایمون فرماندار کل کانادا دیدار و در پارلمان این کشور سخنرانی کند.

زلنسکی سپس با جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا به کلان شهر تورنتو پرواز خواهد کرد؛ سران دو کشور در تورنتو با رهبران تجاری و اعضای جامعه اوکراینی‌های کانادا دیدار خواهند کرد.

کانادا، آخرین کشور عضو گروه ۷ به شمار می‌رود که رهبر اوکراین از آن بازدید می‌کند. این کشور پس از روسیه با میزبانی از حدود ۱.۴ میلیون شهروند اوکراینی تبار، دومین دیاسپورای بزرگ اوکراین را در خود جای داده است.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین پیش‌تر در ماه مارس از طریق ویدئو کنفرانس در پارلمان کانادا سخنرانی کرده بود.

کانادا از زمان حمله روسیه به اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ متعهد شده است که بیش از ۸.۹ میلیارد دلار کمک مالی و نظامی در اختیار کی‌یف قرار دهد.

میزان کمک‌های مالی مستقیم اُتاوا به کی‌یف تاکنون نزدیک به ۵ میلیارد دلار ارزیابی شده است؛ کانادا در این میان علاوه بر آموزش ۳۶ هزار سرباز اوکراینی، بیش از ۱.۸ میلیارد دلار کمک نظامی از جمله ۸ تانک لئوپارد۲، ۳۹ خودروی زرهی، سلاح‌های ضد تانک، هواپیما‌های بدون سرنشین و تجهیزات ارتباطات ماهواره‌ای را نیز به اوکراین ارسال کرده است.

الکساندرا چیزیج، رئیس کنگره اوکراینی‌های کانادا نیز به مناسبت سفر زلنسکی با انتشار بیانیه‌ای تاکید کرد: «این دیدار در زمان حیاتی انجام می‌شود، زیرا سربازان اوکراینی شجاعانه از کشور و آزادی خود در اروپا دفاع می‌کنند.»

وی از این سفر به عنوان «یک فرصت تاریخی برای کانادا به منظور حمایت از پیروزی اوکراین» یاد کرد و خواستار حمایت بیشتر از کی‌یف برای حصول این پیروزی شد.

وعده کمک‌های بیشتر از سوی واشنگتن

ولودیمیر زلنسکی که پیش‌تر برای ایراد سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحده به آمریکا سفر کرده بود قبل از عزیمت به کانادا در واشنگتن با جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده نیز دیدار و گفتگو کرده بود.

بایدن در جریان این دیدار جزئیات کمک‌های نظامی تازه کشورش به اوکراین به ارزش ۳۲۵ میلیون دلار را به ولودیمیر زلنسکی ارائه کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، با این حال در میان کمک‌های تازه آمریکا به اوکراین، موشک‌های تاکتیکی دوربردی که کی‌یف بر دریافت آن‌ها اصرار دارد، دیده نمی‌شود.

جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا در عوض به همتای اوکراینی خود اطمینان داد که نخستین تانک‌های آبرامز وعده داده شده از سوی واشنگتن «هفته آینده» به اوکراین می‌رسند تا نیرو‌های مسلح این کشور را در عملیات ضد تهاجمی علیه نیرو‌های روسیه تقویت کنند.

ایالات متحده در مجموع پیش‌تر وعده داده بود که ۳۱ تانک آبرامز مجهز به گلوله‌ه‌های ۱۲۰ میلی‌متری و حاوی اورانیوم ضعیف شده به اوکراین ارسال کند.

ولودیمیر زلنسکی عصر پنجشنبه قبل از عزیمت به کانادا در سخنانی ضمن تشکر از کمک‌های تازه واشنگتن به جود بایدن اطمینان داد که کشورش هرگز تسلیم نخواهد شد.

به گفته رئیس جمهوری اوکراین، جو بایدن همچنین به وی اطمینان داده است که «آمریکا تا زمانی که این جنگ طول بکشد در کنار ما خواهد ماند.»

این در حالیست که کوین مک کارتی، رئیس جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا که از سوی جناح تندرو حزبش تحت فشار قرار دارد، روز سه شنبه گفته بود که از ولودیمر زلنسکی می‌خواهد «در قبال پولی که قبلاً هزینه کرده‌ایم، پاسخگو باشد.»

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی