تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/
گفت و گوی دیدار با یک حقوقدان درباره "طرح نور"

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/"روحانی" مکلف شد مانع ورود زنان بدون حجاب به ارتش شود

اجرای "طرح نور" بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز با دکتر امیرمحمد قدوسی، حقوقدان و وکیل یک گفت‌وگوی را انجام دهد که نتیجه آن تولید یک "ویدیوکست" بود، که می‌بینید.

استقبال امیرعبداللهیان از همتای عراقی در تهران

«حسین امیرعبداللهیان» صبح امروز (چهارشنبه) در محل وزارت امور خارجه ایران از «فواد حسین» وزیر امور خارجه عراق استقبال کرد.

کد خبر: ۱۵۵۶۹۲
۱۲:۰۰ - ۲۲ شهريور ۱۴۰۲

استقبال امیرعبداللهیان از همتای عراقی در تهران

دیدارنیوز: حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران از همتای عراقی خود در تهران استقبال کرد.

فواد حسین به دعوت همتای ایرانی خود به تهران سفر کرده است و براساس برنامه‌ریزی انجام شده، علاوه بر دیدار و رایزنی با امیرعبداللهیان، با رئیس‌جمهور، رئیس مجلس شورای اسلامی و دبیر شورای عالی امنیت ملی نیز دیدار و رایزنی خواهد کرد.

روز گذشته «محمد کاظم آل صادق» سفیر ایران در عراق با بیان این که سفر وزیر خارجه عراق به ایران در راستای دیدار‌ها و رایزنی‌های مستمر مقامات ۲ کشور انجام می‌شود، تصریح کرد: «در این دیدار‌ها در مورد مسائل دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی رایزنی و گفتگو می‌شود».

به نظر می‌رسد یکی از محور‌های رایزنی مقامات ۲ کشور در جریان این سفر، روند اجرای توافق‌نامه امنیتی با توجه به در پیش بودن موعد اجرای این توافق یعنی ۲۸ شهریورماه است.

در روز‌های اخیر منابع عراقی خبر داده‌اند پیشنهادی مبنی بر ساخت مجتمع‌های مسکونی برای تروریست‌های تجزیه‌طلب و دور کردن آن‌ها از مرز‌های ایران مطرح شده است.

شبکه عراقی ۹۶۴ در گزارشی نوشت که ۱۹ سپتامبر (۲۸ شهریور) مهلت نهایی ایران به عراق برای اجرای توافق امنیتی تهران و بغداد در خصوص تروریست‌های تجزیه‌طلب در اقلیم کردستان است و بغداد تا این تاریخ باید تعهد خود مبنی بر خلع سلاح این افراد را عملی کند.

یک منبع عالی‌رتبه سیاسی در گفتگو با این شبکه تاکید کرد که رایزنی‌هایی در سطوح بالا برای تعامل با چالش‌های این پرونده در جریان است و طرف‌های ذیربط پیشنهادی مبنی بر انتقال تروریست‌های تجزیه‌طلب از منطقه کردستان عراق به به استان الانبار در غرب عراق را داده‌اند.

در این پیشنهاد آمده است که مجتمع‌های مسکونی تحت نظارت امنیتی عراق همانند اردوگاه «اشرف» که برای منافقین ساخته شده بود، برای این گروه‌ها در استان الانبار ساخته شود.

منبع سیاسی عراقی در ادامه گفت که بر اساس این پیشنهاد قرار است منطقه‌ای در نزدیکی شهر الرطبه برای ساخت این مجتمع‌های مسکونی انتخاب شود و هدف این است که این گروه‌ها به دورترین نقطه از مرز‌های ایران و عراق انتقال داده شوند.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی