تیتر امروز

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است
از چشم جهان (۱۴۷)

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است

اعتراضات دانشجویی در مخالفت با حمایت آمریکا از جنگ اسرائیل در غزه، مانند آتشی خودسوز در این کشور شعله‌ور شده است؛ آنچه می خوانید ترجمه اختصاصی دیدارنیوز از مطلب مدیر موسسه اعراب آمریکایی است.

واکنش وزیر علوم به اخراج اساتید؛ «دانشگاه مقررات خاص خودش را دارد»

زلفی‌گل، وزیر علوم دولت سیزدهم درباره اخراج سریالی اساتید دانشگاه در ایران که بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌ها داشته، گفت: دانشگاه مقررات خاص خودش را دارد و بر اساس این قوانین و مقررات مدیریت می‌شود طبیعی است که یک عضو هیات علمی علاوه بر نظم و انضباط آموزشی، نظم و انضباط اداری و پژوهشی و فرهنگی را هم باید رعایت کند.

کد خبر: ۱۵۵۶۸۵
۱۰:۵۷ - ۲۲ شهريور ۱۴۰۲

زلفی

دیدارنیوز: وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: موقع قطع همکاری با برخی اساتید واقعا اینگونه که در فضای مجازی به آن پرداخته شده نیست و هیچ موقع یک دانشگاه سرمایه‌های ارزشمند خود را به ناحق و به صورت غیرقانونی عذرشان را نمی‌خواهد.

محمد علی زلفی‌گل در پایان جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران در مورد ماجرای اخراج اساتید از برخی دانشگاه‌ها گفت: دانشگاه مقررات خاص خودش را دارد و بر اساس این قوانین و مقررات مدیریت می‌شود طبیعی است که یک عضو هیات علمی علاوه بر نظم و انضباط آموزشی، نظم و انضباط اداری و پژوهشی و فرهنگی را هم باید رعایت کند.

وی افزود: دانشگاه‌ها هم مستقل هستند که در هیات اجرایی جذب‌شان بررسی می‌کنند و بر اساس گزارشاتی که از گروه‌های آموزشی دانشکده‌ها می‌آید تصمیماتی را اتخاذ می‌کنند، طبیعی است که اگر خدایی نکرده عضوی احساس کند به او ظلمی شده قانون مسیرش را باز گذاشته و می‌تواند با مراجعه به قانون تقاضای تجدیدنظر بدهد و تجدیدنظر هم از مراجع قانونی خود پیگیری می‌شود.

وزیر علوم با اشاره به اینکه در پیگیری‌ها سعی می‌شود هم به منافع فردی و هم به منافع ملی توجه شود، تاکید کرد: واقعا اینگونه که در فضای مجازی به آن پرداخته شده نیست و هیچ موقع یک دانشگاه سرمایه‌های ارزشمند خود را به ناحق و به صورت غیرقانونی عذرشان را نمی‌خواهد. اساتید دانشگاه افتخارآفرینان جامعه ما هستند همه توفیقاتی که امروز ما در کشور داریم و به آن‌ها می‌بالیم نتیجه برون داد‌های دانشگاهی است که هم اساتید، هم دانشمندان و هم دانش‌آموختگان دانشگاهی هستند که در دستگاه‌های اجرایی و صنایع مختلف حضور پیدا می‌کنند و خروجی کار آن‌ها اتفاقاتی می‌شود که جمهوری اسلامی به آن‌ها می‌بالد.

زلفی‌گل خاطرنشان کرد: نوع نگاه ما به اساتید دانشگاه و دانشگاه‌ها این است که آن‌ها سرمایه نمادین کشور ما هستند و باعث افتخار کشورمان هستند و هیچ موقع علاقمند نیستیم که به اساتیدمان بی‌احترامی و خدایی نکرده ظلم شود.

مطلب مرتبط:

انصاری‌راد: حذف‌کردن افراد از ابتدای انقلاب شروع شده بود

سیدهادی خامنه‌ای: حذف یک استاد برخورد با تمام جامعه است

با اخراج دانشجویان و اساتید، مردم را عصبانی می‌کنند

«دانشگاه» خانه تاریخی حیات علمی است، نه تشکل امنیتی ـ نظامی

مجری اخراجی از دانشگاه هم اخراج شد؛ «پیگیر هستند تا جایی کار نکنم»!

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی