تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
با حضور معاون اول رئیس‌جمهور و نخست وزیر عراق آغاز شد

عملیات اجرایی راه آهن شلمچه - بصره

معاون اول رئیس‌جمهور برای شرکت در مراسم آغاز بکار عملیات اجرایی راه آهن شلمچه - بصره با حضور محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق و همچنین بازدید از پایانه‌های مرزی عازم استان خوزستان شد.

کد خبر: ۱۵۵۱۲۰
۱۰:۰۲ - ۱۱ شهريور ۱۴۰۲

عملیات اجرایی راه آهن شلمچه - بصره

دیدارنیوز: محمد مخبر پیش از عزیمت به این سفر یکروزه، پروژه راه آهن شلمچه بصره را یک طرح راهبردی برای ایران و عراق و تحول در منطقه غرب آسیا خواند که علاوه بر اتصال راه آهن دو کشور می‌تواند تکمیل کننده مسیر‌های بین المللی حمل و نقل نیز باشد.

وی اظهار داشت: در راستای سیاست تقویت روابط با همسایگان و پس از دو سال پیگیری مداوم این مسیر مهم با همراهی دو کشور حداکثر تا دو سال آینده به سرانجام می‌رسد و امیدواریم بتواند برای هر دو کشور ایران و عراق و همچنین کشور‌های منطقه منشا خیر و برکت باشد.

معاون اول رئیس‌جمهور اتصال خطوط ریلی ایران به عراق و امتداد آن تا دریای مدیترانه پس از چند دهه را اتفاقی مبارک دانست و افزود: با تکمیل راه آهن شلمچه به بصره علاوه بر جهش فوق العاده در تبادلات تجاری و بازرگانی دو کشور، سایر کشور‌هایی که در شرق جهان قرار دارند، می‌توانند از خطوط ریلی ایران به نیمه غربی و کشور‌های حوزه مدیترانه دسترسی پیدا کنند. همچنین امیدواریم این خط پس از راه اندازی در تسهیل مسافرت بین ایران و عراق خصوصا در شهر‌های زیارتی نجف و کربلا نقش ویژه‌ای داشته باشد.

امروز در مراسمی با حضور معاون اول رئیس‌جمهور ایران و نخست وزیر عراق در نقطه صفر مرزی عملیات اجرایی ۳۲ کیلومتر راه آهن شلمچه تا بصره آغاز می‌شود.

منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی