تیتر امروز

رستوران بزنیم؟!
بازار کار و آینده رستوران داری

رستوران بزنیم؟!

در هر قسمت از پریسکوپ ۲ مهمان داریم که یکی علاقه‌مند و دیگری متخصص در یک مسیر شغلی است که در قالب گفت‌وگو آینده آن حرفه را به چالش می‌کشیم.
از بازار ارز چه خبر؟

فاز احتیاطی؛ قیمت دلار ثابت ماند

قیمت دلار امروز یکشنبه هم مانند دیروز روی کانال ۴۹ هزار تومان ثابت ماند تا بسیاری بگویند بازار ارز محتاط شده و معامله‌گران وارد فاز احتیاطی شده‌اند.

کد خبر: ۱۵۴۸۶۵
۱۲:۵۶ - ۰۵ شهريور ۱۴۰۲

دلار

دیدارنیوز: قیمت دلار امروز ۵ شهریور ۱۴۰۲ همچنان روی قیمت ۴۹ هزار تومان ماند و در ساعت ابتدایی معاملات بازار تنها ۱۰۰ تومان افزایش قیمت داشت. این چندمین روز متوالی است که قیمت دلار روی رقم ۴۹ هزار تومان ثابت مانده است.

معامله‌گران می‌گویند بازار ارز محتاط شده و دست به عصا حرکت می‌کند. تعداد و حجم معاملات به حداقل ممکن رسیده و احتمالا بازار در چند روز آینده هم روی همین روند حرکت کند و قیمت دلار ثابت بماند.

البته معامله‌گران می‌گویند تا زمانی که قیمت دلار نتواند خود را بالای محدوده ۴۹ هزار و ۳۰۰ و ۴۹ هزار و ۵۰۰ تومان ثابت نگه دارد، احتمال کاهش قیمت دلار و ورود آن به کانال ۴۸ هزار تومان وجود دارد. در روز‌های گذشته هم دلار مدام در کانال ۴۹ هزار و ۴۸ هزار و ۹۰۰ تومان در نوسان بوده و نشان داده که فعلا قرار است در همین محدوده بماند.

البته چند روز گذشته خبر جدیدی به بازار ارز رسید و آن توافق نفتی تهران و واشنگتن بود. خبری که بلومبرگ آن را اعلام کرد و گفت احتمالا آمریکا فشار تحریم‌های نفتی خود بر ایران را کاهش دهد و ایران بتواند نفت بیشتری صادر کند. این خبر می‌تواند به معنای افزایش درآمد‌های نفتی ایران باشد و سیگنال کاهشی به بازار ارسال کند. اما روند بازار نشان می‌دهد که بازار ارز به این خبر واکنش خاصی نشان نداده و قیمت دلار تغییری نکرده است.

این مساله نشان می‌دهد که بازار ارز هنوز این خبر را جدی نگرفته است. چون مهم‌ترین سوالی که درباره افزایش درآمد نفتی ایران مطرح می‌شود این است که در صورت افزایش صادرات نفت ایران، دلار‌های نفتی چگونه قرار است وارد ایران شود. البته مقامات دولتی بار‌ها اعلام کرده‌اند که دلار‌های نفتی در دولت رئیسی وارد اقتصاد ایران می‌شود. اما بازار می‌داند که در شرایط تحریم و حضور ایران در لیست سیاه FATF دلار‌های نفتی شانسی برای ورود به اقتصاد ایران ندارد و نهایتا ایران می‌تواند از این دلار‌ها برای تهاتر کالا استفاده کند. به عبارتی هنوز دلار‌های نفتی وارد بازار فردوسی نشده است.

همچنین برخی از مقامات وعده داده‌اند که برای تاثیر افزایش صادرات نفتی بر اقتصاد ایران باید صبر کرد و ظرف چند ماه آینده این خبر بر قیمت دلار و سایر بازار‌ها تاثیر می‌گذارد. گفته‌ای که برای بررسی صحت آن باید کمی صبر کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی