تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
جدی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اعلام کرد

کاهش مصرف گوشت و لبنیات؛ مردم پول نقد را با کالابرگ عوض نمی‌کنند

علی جدی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه مصرف گوشت و لبنیات خانوارها کاهش یافته، می‌گوید که اگر یارانه در قالب کالابرگ باشد، مصرف برخی از کالا‌ها منطقی‌تر شده و هم سلامتی مردم به خطر نمی‌افتد. او همچنین گفت: وقتی در قالب یارانه، پول نقد به مردم داده می‌شود و مردم اختیار تصمیم گیری برای آن را دارند، بخشی از جامعه دیگر پول نقد را با کالابرگ عوض نمی‌کنند چرا که ممکن است صرف امور دیگری مانند اجاره بها کرده باشند.

کد خبر: ۱۵۴۸۵۴
۱۱:۴۴ - ۰۵ شهريور ۱۴۰۲

کاهش مصرف گوشت و لبنیات؛ مردم پول نقد را با کالابرگ عوض نمی‌کنند

دیدارنیوز: عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی معتقد است اگر یارانه در قالب کالابرگ باشد هم مصرف برخی از کالا‌ها منطقی‌تر شده و هم سلامتی مردم به خطر نمی‌افتد و همچنین زنجیره‌های وابسته به تولید نیز فعال خواهد شد.

علی جدی در گفتگو با خانه ملت، با اشاره به نابه سامانی‌ها در توزیع کالای اساسی و ضرورت توجه به ارائه یارانه در قالب کالابرگ بیان کرد: وقتی در قالب یارانه، پول نقد به مردم داده می‌شود و مردم اختیار تصمیم گیری برای آن را دارند، بخشی از جامعه دیگر پول نقد را با کالابرگ عوض نمی‌کنند چرا که ممکن است صرف امور دیگری مانند اجاره بها کرده باشند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مسئولین باید از ابتدا در ارائه یارانه به مردم، آن هم در موضوع کالای اساسی اقدامات مناسبی را مد نظر قرار می‌دادند. به واقع در حال حاضر مردم برای پول نقد در قالب یارانه برنامه ریزی داشته و دیگر به دنبال جابه جایی آن با کالابرگ نیستند حتی اگر این کالا با قیمت مناسبی به دست مردم برسد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: به اعتقاد بنده اگر قرار است در ادامه راهِ تغییر در پرداخت یارانه به مردم اتفاقی رخ دهد، این تغیرات جدید نباید در قالب یارانه نقدی باشد و یارانه‌ها باید به سمت کالابرگ سوق داده شود.

جدی درباره چرایی این مسئله گفت: وقتی ما به مردم کالابرگ ارائه می‌دهیم مصرف برخی از کالا‌ها منطقی‌تر می‌شود. به عنوان مثال مصرف گوشت قرمز، لبنیات در حال حاضر در کشور پائین آمده است و این مسئله به مردم آسیب می‌رساند و کاهش کیفیت تغذیه هزینه‌های درمانی را افزایش دهد.

وی بیان کرد: اگر یارانه در قالب کالابرگ باشد هم مصرف برخی از کالا‌ها منطقی‌تر شده و هم سلامتی مردم به خطر نمی‌افتد و همچنین زنجیره‌های وابسته به تولید نیز فعال خواهد شد چراکه وقتی تولید کاهش پیدا می‌کند اشتغال نیز کاهش پیدا خواهد کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی