تیتر امروز

بچه‌ها! نخندین!
افاضات اضافه

بچه‌ها! نخندین!

عوام‌الملک در هفته‌ای که گذشت از حمایت مردم و خواص از یک طرح جدید نوشته و ترانه‌ای هم به گوشش رسیده که می‌گفت: "بچه‌ها! نخندین!"
گسترش استفاده از فیلترشکن‌ها موجب ایجاد خطر برای امنیت شبکه داخلی و کاربران است

انتقاد یک نماینده از فیلترینگ گسترده اینترنت

نوری قزلجه، نماینده مجلس شورای اسلامی با انتقاد از فیلترینگ گسترده اینترنت در ایران، گفت: فیلترینگ به گردش آزاد اطلاعات لطمه وارد می‌کند.

کد خبر: ۱۵۴۶۵۱
۱۲:۱۵ - ۳۱ مرداد ۱۴۰۲

انتقاد یک نماینده از فیلترینگ گسترده اینترنت

دیدارنیوز: نماینده مردم بستان آباد در مجلس گفت: دامنه فیلترینگ علاوه بر شبکه‌های مجازی به سایت‌های خبری و کسب و کار‌ها رسیده و به گردش آزاد اطلاعات لطمه وارد می‌کند.

غلامرضا نوری قزلجه در جلسه علنی امروز (سه شنبه ۳۱ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان گزارش کمیسیون صنایع و معادن در مورد بررسی کیفیت اینترنت و شاخص‌های مرتبط با آن با رویکرد چالش‌های ایجاد شده برای شهروندان و کسب و کار‌های اینترنتی گفت: با وجود توسعه زیرساخت‌های ارتباطی هنوز در برخی از روستا‌ها دسترسی به تلفن ثابت و سیار محقق نشده و علی رغم رشد قابل ملاحظه در آمار‌ها باشاخص‌های بین المللی فاصله زیادی داریم.

نماینده مردم بستان آباد در مجلس یازدهم افزود: سهل انگاری در مقابل حقوق کاربران موضوعی است که محل پرداختن به آن وجود دارد. همچنین تنوع نهاد‌های اعمال کننده محدودیت و فیلترینگ مسئله‌ای است که در گزارش به آن اشاره نشده است. همچنین برخی از این نهاد‌ها مجوزی از مجلس نیز ندارند و همین فیلترینگ به خودتحریمی دامن زده است.

وی با انتقاد از فیلترینگ گسترده اینترنت گفت: صرف نظر از فیلترینگ شبکه‌های مجازی دامنه فیلترینگ به برخی از کسب و کار‌ها و سایت‌های خبری رسیده است و این موضوع به گردش آزاد اطلاعات لطمه می‌زند و گسترش استفاده از فیلترشکن‌ها موجب ایجاد خطر برای امنیت شبکه داخلی کشور و امنیت کاربران است.

به نقل از خانه ملت، عضو فراکسیون مستقلین مجلس یازدهم در پایان خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود وزیر ارتباطات در گزارش خود هزینه تحمیل فیلترینگ به کسب و کار‌ها را ارائه کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی