تیتر امروز

سمانه نایینی:
گفت‌وگوی ویژه دیدارنیوز با یک فعال حوزه روابط عمومی سمن‌ها

سمانه نایینی: "جمع‌آوری" مناسب پسماند است نه کارتن‌خواب‌ها و کودکان کار/ ناکارآمدی شهرداری به سازمان‌های مردم نهاد آسیب زد/ خلع سواد رسانه‌ای پاشنه آشیل روابط عمومی‌ها است

امروز ۲۷ اردیبهشت ماه روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی‌هاست و این روز بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز در گفت و گویی با یکی از فعالان حوزه روابط‌عمومی سمن‌ها، چالش‌ها و کاستی‌های این حوزه را بررسی کند.
تلاش کن! طلاش کن

تلاش کن! طلاش کن

رویکرد پریسکوپ برآن است که دغدغه و علاقه مندی‌های نسل z رو با تجربه و دانش نسل‌های قبل‌تر ادغام کند تا نتایج جالب و جدیدی در راستای اهداف شغلی هر دو نسل برسد. در قسمت سوم این برنامه چشم پریسکوپ...
رضا صالحی‌امیری:سالیانه ۱۵ میلیارد دلار از کشور خارج می‌شود/ مساله،فرار نخبگان است نه مهاجرت/ با حجاب موافقم با اجبار نه
گفت‌وگوی دیدار در برنامه جامعه‌پلاس با وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی

رضا صالحی‌امیری:سالیانه ۱۵ میلیارد دلار از کشور خارج می‌شود/ مساله،فرار نخبگان است نه مهاجرت/ با حجاب موافقم با اجبار نه

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود میزبان رضا صالحی امیری، وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی بود؛ او از دلایل فرار نخبگان گفت و تاکید کرد که به همین دلیل سالیانه ۱۵ میلیارد دلار سرمایه از...
در حاشیه واقعه تروریستی شاهچراغ

آقایان فرماندهان نظامی- امنیتی، جواب دهید؟   

در پی وقوع حمله تروریستی به حرم شاهچراغ، احمد حیدری یادداشتی برای دیدارنیوز به رشته تحریر درآورده است که در ادامه می‌خوانید.

کد خبر: ۱۵۴۳۶۳
۱۶:۵۶ - ۲۵ مرداد ۱۴۰۲

آقایان فرماندهان نظامی- امنیتی، جواب دهید؟   

دیدارنیوز ـ احمد حیدری:

ـ سردار "یدالله بوعلی" فرمانده سپاه فجر فارس به مانند فردی که به تمام زوایای حادثه تروریستی واقع در شاهچراغ تسلط و اشراف کامل داشته و دارد! می‌گوید: «فرد تروریست ساعت ١٩ بعدازظهر روز ٢٢ مردادماه از ضلع جنوبی حرم و از درب فرعی (باب المهدی) ورود کرد. این فرد تروریست در قالب یک شبکه که در چند کشور فعالیت می‌کنند و بدون تردید به صهیونیست‌ها وصل هستند، از یک ماه پیش با پوشش در شیراز، در نزدیکی حرم، مستقر و اقدامات لازم را انجام داده بود. این تروریست در روز حادثه همزمان با نزدیک شدن به درب فرعی حرم، اسلحه خود را بیرون می‌آورد و به حالت هجومی ورود می‌کند، اولین نفر مسلح ما شروع به شلیک می‌کند و نفر دوم مسلح ما هم شروع به شلیک می‌کند. نفر سوم مسلح ما نیز در زمان زمین خورن فرد مسلح در اثر اقدام شجاعانه یک نیروی خدماتی، می‌رسد و تروریست بعد از چند [۴۰]ثانیه سالم دستگیر می‌شود! این فرد تروریست ٨ خشاب! و ۲۴۰ تیر جنگی! و یکی از بهترین اسلحه‌ها را در دست داشته است. این حادثه یکی از اولین حوادثی است که در فارس رخ داد و واقعیات از رسانه‌های فارس به مردم دنیا منعکس شد.»

ـ همانطور که در سخنان سردار بیان شده؛ این فرد یک ماه پیش وارد شیراز [و خدا می‌داند کی وارد کشور]شده و در نزدیکی حرم که باید غالبا مسافرخانه و هتل و زیر نظر نیرو‌های امنیتی باشند، ساکن شده و در این مدت، نقشه کار خود را ریخته و شناسایی‌های لازم را کرده و قطعا بار‌ها این عملیات را در ذهن خود و با حضور در حرم تمرین کرده و همان طور که همگان در فیلم‌های منتشره دیده‌اند و سردار هم گفته است، با اسلحه کلاشنیکوف که اسلحه نسبتا بزرگی است نه با کلت کمری یا نارنجک، و با کوله‌ای که ۸ خشاب و ۲۴۰ تیر جنگی و یک و نیم لیتر بنزین و ... داخل آن بوده، از همه حلقه‌های حفاظتی مرئی و نامرئی اطراف حرم عبور کرده و در حرم شروع به تیراندازی نموده و چند نفر را مجروح کرده و نهایتا هم نه به وسیله نیرو‌های حفاظتی، بلکه به وسیله یک خادم از جان گذشته خلع سلاح و دستگیر شده است!

ـ حالا باید از سردار محترم و دیگر سرداران مسئول در نیرو‌های امنیتی و نظامی که حفاظت امنیت کشور را به عهده دارند، پرسید چگونه این فرد که حتما تنها نبوده و شبکه‎ای او را پشتیبانی می‌کنند و چه بسا همراهانی هم داشته، حداقل یک ماه پیش وارد کشور شده و در شهر شیراز و نزدیک حرم ساکن شده و ...؛ ولی هیچ نهاد امنیتی قبل از اقدام او، متوجه نشده است؟ مهم‌ترین حلقه حفاظتی هر کشور، مرز‌های زمینی و هوایی آن کشور است و غالبا تروریست‌ها هنگام ورود به کشور در مرز یا فرودگاه دستگیر می‌شوند و چه بسا قبل از ورود به کشور، هنگام حرکت از کشور مبدأ، تحت نظر هستند و اگر هم وارد کشور می‌شوند، در تور حفاظتی هستند تا اهداف و همکاران داخلی آنان شناسایی شوند و ...؛ ولی این فرد حداقل یک ماه پیش وارد کشور شده و در این مدت قطعا به شبکه‌هایی وصل بوده و چه بسا اسلحه و فشنگ‌ها و. را آن شبکه‌ها از داخل کشور تهیه کرده‌اند.

ـ در این مدت طولانی او شناسایی و دستگیر نشده و روز حادثه هم او با یک اسلحه نسبتا بزرگ و با کوله پشتی سنگین که امکان مانور را از او می‌گیرد، از تمام حلقه‌های حفاظتی اطراف حرم رد شده و وارد صحن گردیده و چندین نفر را زخمی کرده است. قطعا او اطمینان داشته که حفاظت اطراف حرم چنان غافل است که او می‌تواند با اسلحه‌ای به این بزرگی و با محموله‌ای به این سنگینی و دست‌وپاگیر، وارد حرم شود و با خیال راحت افراد را مورد اصابت قرار دهد و اگر جانبازی آن فرد شجاع خدماتی نبود، معلوم نبود این فاجعه چه ابعاد گسترده‌ای می‌یافت!

ـ امیدواریم مسئولان رده بالای کشور به رسیدگی دقیق به این حادثه پرداخته و مسئولان امنیتی که در این راستا قصور و تقصیر داشته‌اند، شناسایی و به شدت مجازات کرده و اقدامات خود در این راستا را به اطلاع عموم برسانند تا دوباره شاهد نباشیم در قلب کشور و در حرم شاهچراغ، یا در تهران و در حرم امام، بلکه بالاتر و در مجلس شورای اسلامی، در روز روشن تروریست‌ها جولان دهند و مردم را به رگبار ببندند و بعد از وقوع جنایت و دستگیر شدن، "سرداران فاتح" به شرح اقدامات جانبازانه خود! بپردازند.

ـ اگر در موارد قبلی به قصور و تقصیر‌های مسئولان نظامی و امنیتی بدون اغماض و با قاطعیت رسیدگی می‌شد، قطعا امروز شاهد وقوع دوباره چنین جنایتی در حرم شاهچراغ نبودیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی