تیتر امروز

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...

حمایت از داروی ایرانی در دستور کار سازمان غذا و دارو

رییس سازمان غذا و دارو گفت: صنعت داروسازی ایران به قولی شاید زاییده انقلاب اسلامی است و در تمامی ۴۰ سال اخیر بالندگی خود را در عین دشواری‌ها و با همه فراز و فرودها ادامه داده است تا نقطه‌ای که امروز بدان نایل شده است.

کد خبر: ۱۵۴۲۵
۱۲:۴۲ - ۰۷ آذر ۱۳۹۷
دیدارنیوز -  بنابر اعلام روابط عمومی سازمان غذا و دارو، دکتر غلامرضا اصغری در مطلبی با عنوان "صنعت دارو پیشگام اقتصاد مقاومتی" آورده است: « صنعت دارو و مواد اولیه دارویی در ایران اسلامی مولود سختی‌ها و فرزند چالش‌ها و دشواری‌هاست و در تمامی سال‌های تحریم و تهدید، این صنعت به‌ عنوان پیشگام و پیشاهنگ اقتصاد مقاومتی، به نقطه تأمین بیش از ۹۷ درصد نیازهای کشور رسیده است آنهم با تولید حداقل ۶۷ درصد مواد اولیه و مؤثره مورد نیاز.

تنها در یکسال و نیم اخیر تولید مواد مؤثره دارویی رشدی فراتر از ۲۴ درصد را طی کرده است و رسیدن به چشم‌انداز تولید ۹۹ درصد داروهای مورد نیاز کشور و ۸۰ درصد مواد اولیه، با این شتاب و با پتانسیل‌ها و منابع انسانی، دور از دسترس نخواهد بود. شاید بتوان ۱۳ آبان ۱۳۹۷ را یک نقطه عطف برای حرکتی جدید و خیزشی جدید در این راستا تعبیر کرد، چنانکه از این منظر، تحریم‌های هر چند ظالمانه و تهدیدهای ناجوانمردانه دشمن، فرصتی فراروی صنعت دارو و مواد اولیه دارویی قرار داده است.

افتتاح ۹ خط تولید داروهای آنکولوژی و بیوتکنولوژی در سایتی که شاید امروز بزرگ‌ترین سایت تولید داروهای سرطان در خاورمیانه و شمال آفریقا به شمار رود با حضور وزیر محترم بهداشت، آن هم دقیقا در نقطه اوج تحریم و تهدیدهای بین‌المللی، توسط بخش خصوصی و با مشارکت و سرمایه‌گذاری خارجی بیش از ۱۰۰ میلیون یورویی، تنها نمونه‌ای از صرف فعل خواستن در بخش خصوصی اقتصاد ایران و البته اعتماد دولت به این حوزه است و در آتیه شاید هر ماه بلکه هر هفته شاهد چنین رویدادهایی در این حوزه باشیم.

در روزهایی که دشمن به ایجاد تنگناها و افزایش فشارها امید بسته است، بزرگی این رویدادها در تولید کالای ایرانی بیشتر منظور نظر قرار خواهد گرفت و فرصت تحریم‌ها، شاید تکرار این کارهای بزرگ را تسهیل و تسریع کرده باشد.

سازمان غذا و دارو علاوه بر کار ویژه و مأموریت خود، از باب مسئولیت اجتماعی، بویژه در این برهه خاص، با اعتماد مضاعف به بخش خصوصی و با رویکرد اقتصاد مقاومتی، بیش و پیش از هر زمان، حمایت از تولید ملی و داروی ایرانی را در دستور کار خود قرار داده است، حمایتی با نظارت دقیق‌تر بر استانداردها و ارتقای کیفیت، توأمان گشته و رجاء واثق دارد که این مسیر، با درک صحیح از شرایط کشور و با این عزم و اراده و توانی که در منابع انسانی، دانشمندان و سرمایه‌گذاران و کارآفرینان ایرانی سراغ می‌رود، صنعت دارو و مواد اولیه دارویی را به الگویی فراروی توسعه و تولید در حوزه‌های مختلف اقتصادی کشور مبدل خواهد ساخت چنانکه در هفته‌های اخیر بخشی از ثمرات آن در مقابل دیدگان عموم قرار گرفته و در آینده نه‌چندان دور، از این وادی بیشتر خواهیم شنید.»
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی