تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

اطفای ۹۰ درصد آتش‌سوزی‌ جنگل‌های مریوان

معاون امور جنگل سازمان منابع طبیعی گفت:۹۰ تا ۹۵ درصد آتش سوزی جنگل‌های مریوان مهار شد و امیدواریم تا غروب آفتاب امروز شنبه اطفای کامل حریق انجام شود.

کد خبر: ۱۵۳۷۷۰
۱۷:۴۴ - ۱۴ مرداد ۱۴۰۲

آتش سوزی

دیدارنیوز: سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با ارائه گزارشی درباره منطقه جنگلی «آسن آوا» و «دره وران» در نقطه مرزی مریوان که دچار حریق شده است اعلام کرددر این مناطق از ساعت ۸ صبح شنبه یک فروند هلی کوپتر نیروی هوایی سپاه در حال خاموش کردن آتش جنگل‌ها است.

۵۰ نفر نیروی حفاظتی از سراسر استان خود را به مریوان رسانده و با دمنده در حال اطفای حریق جنگل‌ها هستند.

عمده آتش سوزی‌ها خوشبختانه سطحی و در زیر اشکوب درختان گزارش شده است، اما به دلیل وجود مین در منطقه مرزی و صعب العبور بودن، کار خاموش کردن آتش کمی با مشکل مواجه شده است.

بنابر این گزارش مریوان ۷۰ هزار هکتار جنگل دارد که عمده درختان آن بلوط است.

بر اساس گزارش رسیده از سوی روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی استان کردستان هم اکنون دو فروند هلی کوپتر در حال خاموش کردن آتش در جنگل هستند. بخش اعظم آتش در جنگل خاموش شده است و تنها یک منطقه درگیر حریق است که کاملاً تحت کنترل نیرو‌های حفاظتی منابع طبیعی قرار دارد.

اطفا کامل تا غروب امروز

نقی شعبانیان معاون امور جنگل سازمان منابع طبیعی اظهار داشت: به لطف مردم محلی، سپاه و بسیج استانداری و همه دستگاه‌ها ۹۰ تا ۹۵ درصد آتش سوزی جنگل‌های مریوان مهار شده است.

وی افزود: در مناطقی از مریوان سمت روستای گمارون آتش سوزی باقی مانده است که با دو هلکوپتر در حال اطفا آن هستیم و امیدواریم تا پایان امروز و قبل از غروب آفتاب آتش سوزی در این منطقه نیز اطفا شود.

آتش سوزی

معاون امور جنگل سازمان منابع طبیعی ادامه داد: به مدت سه روز همکاران ما در سازمان جنگل، مردم، سپاه و بسیج و تمام مردم برای اطفا حریق فعالیت داشتند که جای قدر دانی دارد.

وی درباره میزان آسیب دیدگی جنگل‌های مریوان از این آتش سوزی اظهار داشت: بر اساس بررسی‌های به عمل آمده بیش از ۹۰ درصد آتش سوزی سطحی است و به درختان آسیبی وارد نیاورده است و بیشتر پوشش علفی سطح جنگل دچار آتش سوزی شده است.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی