تیتر امروز

ورود پیکر رئیس‌جمهور شهید و همراهان به مصلی تهران +ویدیو
سقوط دردناک بالگرد ابراهیم رئیسی در ورزقان آذربایجان شرقی

ورود پیکر رئیس‌جمهور شهید و همراهان به مصلی تهران +ویدیو

روز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت‌ماه، بالگرد حامل ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور و حسین امیرعبداللهیان، وزیرخارجه در آذربایجان شرقی دچار سانحه شد و صبح روز دوشنبه رئیس جمعیت هلال احمر از پیدا شدن لاشه بالگرد...
واکنش مقامات خارجی به درگذشت ابراهیم رئیسی/ نخست وزیر لبنان: دیپلماتی برجسته و دوستی محترم را از دست دادیم
دیدارنیوز واکنش‌های جهانی به درگذشت رئیس جمهور را بررسی کرد؛ این قسمت دولت‌های جهان

واکنش مقامات خارجی به درگذشت ابراهیم رئیسی/ نخست وزیر لبنان: دیپلماتی برجسته و دوستی محترم را از دست دادیم

سانحه منجر به درگذشت حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی، حسین امیرعبداللهیان و هیات همراه با واکنش گسترده مقامات رسمی کشور‌های دنیا همراه شد.
افاضات اضافه

کشکک زانو و ران و بقیه جاها چند؟

این روزها سالگرد سومین سال راه افتادن ستون افاضات به دست باکفایت جناب عوام‌الملک است و قصد تحریریه این است که این رویداد مهم را جشن بگیرد البته اگر خزانه اجازه بدهد.

کد خبر: ۱۵۳۷۲۲
۱۴:۱۳ - ۱۳ مرداد ۱۴۰۲

افاضات اضافه

 

دیدارنیوز ـ عوام‌الملک:

جمعه ۶ مرداد ۱۴۰۲

در خبرها آمده بود که کویت اعلام کرده است حفاری میدان نفتی آرش را با عربستان و بدون ایران آغاز می‌کند. احتمالا می‌خواهند جبران دلخوری‌های این چند سال را بکنند و برای همین تصمیم دارند خودشان زحمت حفاری را بکشند و نفتش را برایمان بیاورند سر سفره و تحویل بدهند. قطعا از دستاوردهای بزرگ عصر ابراهیم است اما ما راضی نیستیم. ما عادت کرده‌ایم جان بکنیم حتی اگر بی‌نتیجه باشد که معمولا هم هم هست. احمد بزرگوار مشهدی گفت عوام هوشیار باشند که مبادا ایستگاه‌های صلواتی از جمعیت موج بزند اما پای منبرها کسی نباشد. احمد نباید نگران باشد. عوام اهل تبعیض نیستند. اگر سراغ ایستگاه‌های صلواتی نروند قطعا پای منبر هم نخواهند رفت.

 

شنبه ۷ مرداد ۱۴۰۲

از صبح اخباری درباره لایحه حجاب شنیده می‌‌شد. متنش را پیدا کردم و خواندم. خیلی خوب است. ممکن است مشکل را حل نکند اما درآمدهای خواص را بالا می‌برد. البته وقتی درآمدها بالا برود خود به خود مشکل‌ها هم حل می‌شوند. عوام هم بهتر است خودشان به زبان خوش مراعات کنند چون واقعا اینکه هر روز قرار باشد مکان‌های مختلف پلمب شوند و برای مالکان خودرو پیامک ارسال شود هزینه دارد و بابتش باید به فکر افزایش درآمدها افتاد و الخ.

متن نامه دکتر ابراهیم به محمدباقر درباره شکایت از کره‌جنوبی به خاطر آن هفت میلیارد دلاری که با اینکه کره مدام از آغاز عصر ابراهیم به ما داده است اما هنوز پول نشده را دیدم. معلوم است مثل همه چیزهای دیگر، یک کار اصولی و ارزشی انجام شده است. قطعا نتیجه می‌دهد و کره‌جنوبی بالاخره دیر یا زود باید این هفت میلیارد دلاری که خبر دادنش هفته‌ای یک بار پخش می‌شود را به صورت پول هم به ما بدهد. وگرنه خواص ما ناراحت می‌شوند و این اصلا خوب نیست.

مساله بی‌خوابی‌های دکتر ابراهیم به خاطر گرانی‌ها همچنان در اخبار مورد توجه است. من هم‌ نگرانم. امیدوارم توصیه من را که چند روز پیش هم نوشتم جدی بگیرند و نگذارند دکتر ابراهیم فعلا برای خرید از خانه بیرون برود.‌ چون بی‌خوابی برای پوستش بد است و ممکن است مجبور شود برای درمان پوستش همان کارهایی را بکند که محمود آن اواخر انجام می‌داد. بالاخره دکتر ابراهیم شبیه‌ترین رییس خواص‌الدوله در طول تاریخ به محمود محسوب می‌شود و همان کارهای محمود را به شکل مشابهی انجام می‌دهد.

 

یکشنبه ۸ مرداد ۱۴۰۲

خوشبختانه امروز هم از اول صبح خبر مربوط به پلمب شدن خیلی از جاهایی که مشکل بی‌حجابی را در کشور ایجاد کرده‌اند شنیدم‌. روند خوبی‌ست. افرادی که مشکل ایجاد می‌کنند باید بیکار شوند تا گرسنگی بکشند و مشکل درست کردن یادشان برود. همزمان هم خواص‌الدوله امور مربوط به سر کار گذاشتن عوام اعلام کرد نرخ بیکاری در بهار امسال از بهار پارسال یک درصد کمتر شده است. خبر خوبی‌ست. دستاوردهای عصر ابراهیم یکی یکی معلوم می‌شوند. در این مدت هم خیلی‌ها را سر کار گذاشته‌اند تا عده‌ای را بیکار کنند. برآیندش مثبت خواهد بود. هم مشکل بی‌حجابی حل می‌شود و هم روند بیکاری کاهش می‌یابد. عصر لیستی از اسامی عده‌ای از اطبا که به صورت سهمیه‌ای درس خوانده‌اند به دستم رسید. چیز مهمی نبود. چون افراد شایسته‌ای بوده‌اند تصمیم گرفته شده که به صورت سهمیه‌ای دوره تخصص پزشکی را بگذرانند و پشت صف آزمون و کنکور وقتشان تلف نشود. کار درست و اصولی بوده است. مملکت به خدمات این اطبای خاص نیاز دارد.

 

دوشنبه ۹ مرداد ۱۴۰۲

گزارش افزایش قیمت تن ماهی را خواندم. در طول این چند ماه ۸۷ درصد افزایش داشته است و در حال حاضر میانگین قیمت هر قوطی آن به هفتاد و پنج هزار تومان رسیده است. امیدوارم دکتر ابراهیم این گزارش را نخواند چون قطعا امشب به خاطر تن ماهی بیدار خواهد ماند. روزنامه بودجه‌بگیر خواص‌الدوله هم امروز دوباره تاکید کرده که دکتر ابراهیم به خاطر گرانی‌ها بی‌خوابی می‌کشد. باز خوب است که هنوز خواص ما به خاطر گرانی‌ها مثل بعضی از عوام به مرحله گرسنگی کشیدن نرسیده‌اند. با این حال در همین حد هم نباید خواص را اذیت کرد. به نظرم علاوه بر اینکه نباید بگذارند دکتر ابراهیم برای خرید برود، باید جلوی دسترسی‌اش به اخبار و گزارش‌های گرانی‌ها را هم بگیرند.

یکی از عوام به من پیغام داد و خواست نظر من را درباره مفهوم باجناق بداند. اخیرا از این سوال‌ها بین عوام زیاد مطرح می‌شود. در جواب نوشتم که چشم‌ها را باید شست. جور دیگر باید دید. اینکه می‌گفتند باجناق فامیل نمی‌شود مال دورانی بود که ژیان، ماشین نمی‌شد. الان که دیگر ژیان وجود ندارد باید آن باورهای کهنه درباره باجناق را هم تغییر داد. ممکن است برای بعضی‌ها باجناق، هنوز فامیل نشود اما می‌تواند خیلی نزدیکتر از فامیل بشود. در آخر پیام هم تاکید کردم که قربان خودم که خر ندارم، از کاه و جواَش خبر ندارم. خواستم خیالش را راحت کنم که یک وقت وصله‌ای به خودم نمی‌چسبد.

 

سه‌شنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۲

اول صبح عوام‌النسا با خوشحالی به من تبریک گفت.‌ تعجب کردم. متوجه شدم که امروز روز جهانی بچه نداشتن است و مربوط به کسانی‌ست که آگاهانه و از روی اراده تصمیم گرفته‌اند بچه نداشته باشند. یاد مهرداد و زمین‌هایی که بابت بچه‌های زیاد می‌دهد و یاد خودروهایی که به خاطر بچه داشتن می‌دهند افتادم. باید خواص ما به جای این مناسبت‌های مشکوک غربی یک روز جهانی "زیاد بچه داشته باشیم" ایجاد کنند که در آن روز به کسانی که بچه به بغل از خانه بیرون بیایند مثلا به عنوان جایزه یک ماه استفاده رایگان از کالاهایی که گران شده و باعث بی‌خوابی دکتر ابراهیم شده‌اند تعلق بگیرد. می‌خواستم جوابی به عوام‌النسا به خاطر خوشحالی‌اش بدهم که در روزنامه بودجه‌بگیر بلدیه خبر بچه‌دار شدن یکی از عوام بجنورد را در هشتاد و هفت سالگی دیدم. خبر را به عوام‌النسا نشان دادم و گفتم من این چند سال باقیمانده تا هشتاد و هفت سالگی‌ام را تلاش خواهم کرد تا به خبر روزنامه‌های بودجه‌بگیر تبدیل شوم. نمی‌دانم چرا عوام‌النسا قهر کرد.

بزرگوار قائمشهری اعلام کرد که این نسوان بی‌حجاب نیاز به تعزیر دارند و بهترین تعزیر شلاق است نه پول. چقدر شبیه حضرت نیچه حرف زده است. ظهر خبر تعطیلی فردا و پس‌فردا منتشر شد. خواص‌الدوله اعلام کردند چون هوا گرم می‌شود و نگران سلامتی عوام هستند فردا و پس‌فردا را تعطیل می‌کنند. خیلی تحت تاثیر قرار گرفتم. خودشان به خاطر گرانی‌ها نمی‌خوابند اما مواظب ما هستند که در اثر گرما اذیت نشویم. خیالم راحت شد که از حالا به بعد به خاطر آلودگی هوا هم تعطیل می‌کنند که ما عوام اذیت نشویم. فرق عصر ابراهیم با بقیه دوره‌ها در همین است که به سلامت عوام اهمیت می‌دهند.

 

چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۲

تعطیلی در اثر گرما باعث شد هوا از کار زشتش خجالت بکشد و کمی خنک‌تر بشود. فرصت داشتم اخبار را بیشتر چک کنم. فهمیدم که در قانون مبارزه با بی‌حجابی برای دیده شدن ساق پای مردان هم جریمه در نظر گرفته شده است. هیچ وقت به ساق پای خودم اینطوری نگاه نکرده بودم. وقتی دیده شدن ساق پای‌ مردان اینقدر قیمت داشته باشد لابد کشکک زانو و ران و بقیه جاها گرانتر هم حساب می‌شود. خیلی خوب است. جلوی استفاده ابزاری از مردان را می‌گیرد.

صحبت‌های حجت، رییس امور عالی مناطق آزاد در کشور را شنیدم. اول که به عنوانش فکر کردم خیلی خوشم نیامد. عنوانش یک طوری‌ست که انگار در کشور ما فقط یک سری مناطق، آزاد هستند. باید عنوانش را عوض کند. البته دستاوردهای حجت در این مناطق خیلی زیاد و خوب است. اماراتی‌ها حاضر شده‌اند ۱۰۰ میلیارد دلار در این مناطق سرمایه‌گذاری کنند. سعی کردم مبلغ را به ریال تبدیل کنم. در ماشین‌حساب جا نشد. این دستاورد حجت خیلی بزرگ است. اصلا این همه سرمایه را در کجای مناطق آزاد می‌خواهد نگهداری کند؟ خطرناک است. چه خوب است که دکتر ابراهیم در همه جای کشور از خواص خاص استفاده کرده است. به نظرم خواص‌الدوله بخشی از این صد میلیارد دلار را صرف خرید کالاهای گران بکنند و رایگان به عوام بدهند تا مشکل بی‌خوابی دکتر ابراهیم هم حل شود.

 

پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲

با توجه به تعطیلی تصمیم گرفتم اصلا اخبار را دنبال نکنم و استراحت کنم. صبح زود به کوه رفتم. هوا خیلی خوب بود. عوام با دیدن عوام‌الملک ابراز احساسات می‌کردند. پاسخ دادم. شب موقع نوشتن خاطرات یادم آمد که آخر این هفته دقیقا سه سال کامل است که افاضات اضافه من در دیدارنیوز منتشر می‌شود. پیش خودم فکر کردم که بس است و دیگر ننویسم‌. بعد فکر کردم باید یک رفراندوم برگزار کنم و از عوام بپرسم ادامه افاضات اضافه، آری؟ یا خیر؟ بعد پیش خودم فکر کردم واقعا شاید همه عوام صلاحیت لازم برای اظهار نظر در این مورد را نداشته باشند. بالاخره عوام صاحب صلاحیت همین‌هایی هستند که در سایت و کانال تلگرام دیدارنیوز یا قلب قرمز می‌فرستند و یا شستشان را نشان می‌دهند یا در کوه برایم ابراز احساسات می‌کنند. مانده‌ام که ادامه بدهم یا ندهم. شاید تا آخر هفته تعداد قلب‌ها و شست‌ها را بشمارم و تصمیم بگیرم.

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۰
عباس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۴
0
1
عالی،یکی از دلایلی که از سایتتون بازدید کردم و دیدم اضافات اضافه بود
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی