تیتر امروز

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/
گفت و گوی دیدار با یک حقوقدان درباره "طرح نور"

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/"روحانی" مکلف شد مانع ورود زنان بدون حجاب به ارتش شود

اجرای "طرح نور" بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز با دکتر امیرمحمد قدوسی، حقوقدان و وکیل یک گفت‌وگوی را انجام دهد که نتیجه آن تولید یک "ویدیوکست" بود، که می‌بینید.
سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
با وجود وعده‌های مسوولان در سال‌های اخیر

خبری از «کرمانشاه» در تقویم نیست

سال‌هاست روز پنجم مرداد ماه به نام کرمانشاه گره خورده و همه این روز را به نام "روز کرمانشاه" می‌شناسیم، اما هرچه برگه‌های تقویم را ورق می‌زنیم خبری از این روز و از نام کرمانشاه در آن نیست که نیست!

کد خبر: ۱۵۳۳۶۶
۱۰:۳۸ - ۰۵ مرداد ۱۴۰۲

خبری از «کرمانشاه» در تقویم نیست

دیدارنیوز: کرمانشاه نقطه آغاز و پایان جنگ هشت ساله است و پرونده جنگ تحمیلی در این استان و در عملیات "مرصاد" با دلاورمردی رزمندگان و مردم این دیار برای همیشه بسته و قرار شد به افتخار و به پاس این حماسه غرورآفرین در دیار کرمانشاهان، روز ۵ مردادماه در تقویم به نام روز ملی کرمانشاه ثبت شود.

وعده‌های مسئولین استان در این زمینه از سال ۱۳۹۴ آغاز شد، زمانی که ابراهیم رحیمی زنگنه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی وقت از پیگیری جدی برای درج نام کرمانشاه در تقویم رسمی کشور خبر داد.

رحیمی زنگنه در نشست خبری همان سال از عملیات مرصاد به عنوان نقطه عطفی در تاریخ کرمانشاه یاد کرد، چرا که به هشت سال جنگ تحمیلی علیه کشور پایادن داده است.

او گفت: این عملیات غرورآفرین موجب شده از روز پنجم مرداد (سالروز عملیات مرصاد) به نام روز ملی «کرمانشاه» یاد شود و برای همین پیگیر جدی برای ثبت این روز به نام کرمانشاه در تقویم رسمی کشور هستیم و تا زمانی که این روز در تقویم ثبت شود به تلاشمان ادامه می‌دهیم.

رحیمی زنگنه این را هم گفت: که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تنها نهاد متولی در این زمینه نیست و باید استانداری، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، سازمان تبلیغات اسلامی و دیگر نهاد‌های فرهنگی استان هم در این زمینه ورود کنند.

اما تلاش‌های رحیمی زنگنه بعد از دو سال نتیجه نداد و اسمی از کرمانشاه در تقویم درج نشد و کار این پیگیری به مدیرکل بعدی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یعنی حجت الاسلام رحیم جعفری سپرده شد.

مدیرکل جدید هم پیگیری‌ها را در این زمینه آغاز کرد و در تیرماه سال ۱۳۹۷ در نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه با محوریت سالروز عملیات غرورآفرین مرصاد قول داد این موضوع در اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور مورد بررسی قرار گرفته و به تصویب این شورا برسد.

جعفری گفت: این موضوع پس از تصویب شورای فرهنگ عمومی استان جهت تصویب نهایی و ثبت در تقویم رسمی کشور به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارجاع داده می‌شود.

پیگیری‌های رحیم جعفری هم تا تیرماه ۱۳۹۸ جواب نداد و ادامه کار به مدیرکل بعدی ارشاد یعنی بهرام فاضلی رسید.

فاضلی، اما به وعده پیگیری اکتفا نکرد و از به ثمرنشستن پیگیری‌ها و موافقت شورای فرهنگ عمومی کشور با درج نام کرمانشاه در تقویم رسمی کشور خبر داد.

فاضلی در تیرماه سال ۱۴۰۰ و در نشست هماهنگی بزرگداشت سالروز عملیات مرصاد و روز ملی کرمانشاه از موافقت شورای فرهنگی عمومی با ثبت روز پنجم مرداد به نام روز ملی کرمانشاه در تقویم رسمی کشور خبر داد.

او گفت: با تلاش‌های صورت گرفته از سوی مسئولان استان به ویژه امام جمعه و استاندار کرمانشاه، در جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور در تاریخ ۲۱ بهمن سال ۱۳۹۹ با ثبت روز پنجم مرداد به عنوان روز ملی کرمانشاه در تقویم رسمی کشور موافقت شده است، بنابراین درتقویم سال آینده روز ملی کرمانشاه ثبت خواهد شد.

اما پنجم مرداد ماه سال وعده داده شده هم از راه رسید و خبری از درج نام کرمانشاه در تقویم نشد که نشد! فاضلی هم کاری از پیش نبرد و این بار نوبت به مدیرکل بعدی ارشاد یعنی علی صفدری رسید.

مرداد ماه سال گذشته بود که مدیر جدید ارشاد بیش از پیش امیدوارمان کرد و عنوان کرد که روز پنجم مرداد در شورای فرهنگ عمومی به نام "روز کرمانشاه" مصوب شده و تنها چشم انتظار ابلاغ این نامگذاری در شورای فرهنگی عمومی جهت درج در تقویم هستیم.

او گفت: درج نام روز کرمانشاه در تقویم نیازمند ابلاغ شورای عالی انقلاب فرهنگی است که به زودی این اتفاق می‌افتد.

اما این "به زودی" هیچگاه محقق نشد و امسال هم که روز پنجم مرداد ماه از راه رسیده بازهم خبری از نام کرمانشاه در تقویم نیست که نیست.

برای چرایی این موضوع سراغ مدیرکل ارشاد رفتیم و صفدری این بار و بعد از این همه سال چشم انتظاری از موافقت شورای فرهنگی عمومی با ثبت‌نام کرماشاه در ضمیمه تقویم کشور خبر می‌دهد.

او می‌گوید: ثبت روز پنجم مرداد ماه به نام روز ملی کرمانشاه در سال‌های قبل در شورای فرهنگ عمومی مطرح شد، اما بخشی از پیگیری‌های آن انجام نشد.

وی افزود: با پیگیری‌هایی که انجام دادیم و امضا‌هایی که نیاز بود از برخی مسئولان استان گرفته شود در نهایت با موافقت شورای فرهنگ عمومی کشور نام کرمانشاه در ضمیمه تقویم درج می‌شود.

وی در خصوص چرایی عدم درج نام کرمانشاه در صفحه اصلی تقویم می‌گوید: با توجه به افزایش نامگذاری روز‌های تقویم و اینکه تمام استان‌ها می‌خواهند به عناوین مختلف نامشان در تقویم باشد، شورای فرهنگی عمومی مصوب کرده که تمام نامگذاری‌ها از این به بعد فقط به ضمیمه تقویم اضافه شود.

هضم این جملات برای ما که سال‌هاست چشم انتظار ثبت این روز باشکوه به نام کرمانشاهان در تقویم هستیم بسیار دشوار است و انتظار داریم مسئولان و شورای فرهنگی عمومی کشور طبق مصوبات و وعده‌هایی که طی این سال‌ها داشته‌اند، پاسخگو باشند.

ما بازهم ناامید نمی‌شویم و ثبت‌نام کرمانشاه در صفحه اصلی تقویم کشور را دنبال می‌کنیم.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی