تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس بود.
استقلال و پرسپولیس می‌توانند با ۵ میلیارد جام ببرند!

فوتسال زنان در انتظار متمول‌ها

«هر چند انتظار پرداخت‌های میلیاردی به فوتسالیست‌های زن ایرانی فعلا وجود ندارد، اما به نظر می‌رسد که باشگاه‌های متمول لیگ برتر آقایان می‌توانند برای گسترش فعالیت‌های خود به سراغ فوتسال زنان بیایند و در این رشته تیمداری کنند.»

کد خبر: ۱۵۲۶۰۹
۲۰:۰۴ - ۲۱ تير ۱۴۰۲

فوتسال زنان در انتظار متمول‌ها

دیدارنیوز: احتمال کناره‌گیری برخی تیم‌ها از سوپرلیگ فوتسال زنان به دلیل مشکلات مالی وجود دارد.

فوتسال زنان ایران هر چند در سالیان گذشته در سایه بی‌توجهی فدراسیون فوتبال قرار گرفته، اما همچنان در آسیا به عنوان برترین تیم شناخته می‌شود و همین مسئله باعث شده تا سطح کیفی فوتسال زنان نسبت به فوتبال زنان در ایران بیشتر باشد و در اتفاقی جالب‌توجه، علاقه‌مندان به فوتسال زنان هم نسبت به فوتبال زنان جمعیت بیشتری دارند.

به تازگی قرعه‌کشی دومین دوره سوپرلیگ فوتسال زنان ایران برگزار شد و قرار است این رقابت‌ها از ۳۱ شهریورماه با حضور ۱۰ تیم آغاز شود.

مسئولان سازمان لیگ هنوز نسبت به برگزاری مسابقات داخل سالن آسیا واکنش نشان نداده‌اند و به نظر می‌رسد که احتمالاً به‌واسطه برگزاری اردو‌های تیم ملی، برنامه مسابقات سوپرلیگ دستخوش تغییراتی خواهد شد. پیکان تهران، سایپا تهران، مهرعظام تهران، مس رفسنجان، نصر امید کرج، پالایش‌نفت آبادان، ملی‌حفاری اهواز، هیات فوتبال نطنز، صنایع نوا آمل و رایزکو صفادشت ۱۰ تیمی هستند که قرار است در سوپرلیگ فوتسال زنان شرکت کنند، اما خبر‌های امیدوارکننده از شرکت تیم‌ها در فصل جدید سوپرلیگ به گوش نمی‌رسد.

سریال انصراف‌ها در راه است؟

پیکان تهران و نصر امید کرج که فصل گذشته در کورس قهرمانی حضور داشتند و در نهایت پیکانی‌ها به عنوان قهرمانی رسیدند، به‌واسطه مشکلات مالی در اندیشه کناره‌گیری از رقابت‌های سوپرلیگ هستند. البته که خودروسازان مدعی شده‌اند که در صورت تیمداری در سوپرلیگ فوتسال زنان، تیمی با بودجه محدود را روانه رقابت‌ها خواهند کرد، اما خبر‌های تازه از کرج حکایت از انصراف احتمالی نصر امید دارد که عدم حضور این تیم می‌تواند از جذابیت رقابت‌های سوپرلیگ بکاهد.

مس رفسنجان که همواره در سالیان گذشته در قامت یک تیم مدعی خودش را نشان داده، در روز‌های گذشته اخبار ضدونقیضی درباره کناره‌گیری‌اش از مسابقات سوپرلیگ به گوش می‌رسد. همچنین تیم ملی‌حفاری اهواز هم که قدیمی‌ترین تیم باشگاهی فوتسال زنان ایران محسوب می‌شود، به‌واسطه مشکلات مالی یک قدم دیگر به کناره‌گیری از سوپرلیگ نزدیک شده که کناره‌گیری تیم‌های نام‌آشنا نه‌تن‌ها به لحاظ کیفی روی مسابقات سوپرلیگ تاثیرگذار خواهد بود، بلکه می‌تواند در سرنوشت بازیکنان هم تاثیر بگذارد!

سوپراستار‌هایی با قرارداد ۴۰۰ میلیون تومانی!

فرزانه توسلی، نسیمه غلامی، فرشته کریمی، نسترن مقیمی و سارا شیربیگی جزو بازیکنان نسل طلایی فوتسال زنان ایران محسوب می‌شوند. تیم فوتسال زنان ایران در دو دوره اخیر مسابقات جام ملت‌های آسیا توانسته به عنوان قهرمانی دست پیدا کند و ستاره‌هایی که نام‌شان مطرح شد، نقش پررنگی در رسیدن به این موفقیت داشته باشند. بررسی دقیق‌تر شرایط فصل گذشته سوپرلیگ فوتسال زنان حکایت از آن دارد که این ستاره‌های نام‌آشنا با ارقام حداقلی حاضر به امضای قرارداد شده‌اند.

زنان فوتسال ایران که در سالیان اخیر برای کسب درآمد بیشتر در کشور‌هایی مانند عراق، کویت و اندونزی و البته مالدیو لژیونر شده‌اند، سقف قراردادشان فصل گذشته ۴۰۰ میلیون تومان بود؛ آن‌هم در شرایطی که در وضعیتی غیرقابل مقایسه، در فوتبال مردان صحبت از پرداخت ارقامی مانند ۹۵ میلیارد تومان برای یک فصل است! هر چند انتظار پرداخت‌های میلیاردی به فوتسالیست‌های زن ایرانی فعلاً وجود ندارد، اما به نظر می‌رسد که باشگاه‌های متمول لیگ برتر آقایان می‌توانند برای گسترش فعالیت‌های خود به سراغ فوتسال زنان بیایند و در این رشته تیمداری کنند.

با یک‌سوم قرارداد بیرانوند قهرمان ایران شوید!

مسئولان باشگاه پرسپولیس در ادعایی عجیب و جالب‌توجه مدعی آن هستند که قرارداد علیرضا بیرانوند با پرسپولیس حدود ۱۴ میلیارد تومان است! هر چند که اعداد و ارقام غیررسمی درباره بیرانوند منتشر شده، اما حتی با استناد به ادعای مدیران باشگاه پرسپولیس هم می‌توان به این مسئله اشاره داشت که برای تشکیل تیم و قهرمانی در سوپرلیگ فوتسال زنان، پرداخت هزینه یک‌سوم قرارداد بیرانوند کافی است که این مسئله نشان از تفاوت هزینه‌کرد‌ها در فوتبال مردان و فوتسال زنان ایران دارد.

پرسپولیس سابقه تیمداری در فوتسال زنان را در دوره مدیریت محمد رویانیان دارد. به نظر می‌رسد با توجه به اینکه سطح توجهات به فوتسال زنان ایران بیش از فوتبال زنان ایران است، باشگاه‌های متمول و سرمایه‌دار از جمله پرسپولیس تهران، استقلال تهران، سپاهان اصفهان و تراکتور تبریز می‌توانند با حداقل هزینه، هم فعالیت باشگاه خود در حوزه زنان را آغاز کنند و هم اینکه جام‌های قهرمانی به ویترین افتخارات خود بیفزایند و شمار افتخارات باشگاه خود را بیشتر کنند.

مسئولان سازمان لیگ فوتبال با تصویب قانون جدیدی به دنبال آن هستند تا باشگاه‌های متمول را برای حضور در لیگ برتر فوتبال زنان متقاعد کنند؛ به‌ویژه آنکه از فصل آینده، صدور مجوز حرفه‌ای تیم‌ها در گروه فعالیت در حوزه زنان است و همین مسئله باعث شده تا احتمال حضور باشگاه‌های مدعی در فوتبال و فوتسال زنان ایران بیش از پیش شود و به نظر می‌رسد که با حضور باشگاه‌های مدعی و البته متمول، سطح کیفی و فنی مسابقات فوتبال و فوتسال زنان ایران هم می‌تواند رشد چشمگیری داشته باشد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی