تیتر امروز

پیکر شهید رئیسی و همراهانش به تهران منتقل شد +ویدیو
سقوط دردناک بالگرد ابراهیم رئیسی در ورزقان آذربایجان شرقی (بروزرسانی می‌شود)

پیکر شهید رئیسی و همراهانش به تهران منتقل شد +ویدیو

روز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت‌ماه، بالگرد حامل ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور و حسین امیرعبداللهیان، وزیرخارجه در آذربایجان شرقی دچار سانحه شد و صبح روز دوشنبه رئیس جمعیت هلال احمر از پیدا شدن لاشه بالگرد...
واکنش مقامات خارجی به درگذشت ابراهیم رئیسی/ نخست وزیر لبنان: دیپلماتی برجسته و دوستی محترم را از دست دادیم
دیدارنیوز واکنش‌های جهانی به درگذشت رئیس جمهور را بررسی کرد؛ این قسمت دولت‌های جهان

واکنش مقامات خارجی به درگذشت ابراهیم رئیسی/ نخست وزیر لبنان: دیپلماتی برجسته و دوستی محترم را از دست دادیم

سانحه منجر به درگذشت حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی، حسین امیرعبداللهیان و هیات همراه با واکنش گسترده مقامات رسمی کشور‌های دنیا همراه شد.
افاضات اضافه

هیچ چیز و هیچکس و هیچ‌جا نباید مانع تحریک نرها بشود

در هفته‌ای که گذشت اتفاقات و اظهارنظرهای مختلفی در چهار سوی مملکت شکل گرفته که قلم عوام‌الملک را به گردش درآورده و این بار وضعیت حجاب و خاموشی الکامپ در افتتاحیه و داستان ساعت کاری را می‌خوانید.

کد خبر: ۱۵۱۹۲۳
۱۳:۳۰ - ۰۹ تير ۱۴۰۲

هیچ چیز و هیچکس و هیچ‌جا نباید مانع تحریک نرها بشود

دیدارنیوز ـ عوام‌الملک:

جمعه ۲ تیر ۱۴۰۲

دیشب قبل از خواب حرف‌های غلامعلی را خواندم. گفته که باید خواص‌المله‌هایی انقلابی‌تر از خواص‌المله‌های فعلی داشته باشیم. خیلی کار سختی‌ست. عربستان که گفته غلط کرده و آمده با ما دوست شده است. آمریکا هم که، چون غلط کرده بود چیزی از سفارتش نمانده است. دیوار‌های سفارت انگلیس هم که دیگر جای شعار نوشتن ندارد و قبلا هم چندین بار از دیوارش بالا رفته‌اند و دیگر لطفی ندارد. در مورد حجاب هم، چون خود نسوان به میل و اراده مجبورند انتخاب کنند حرفی نمی‌ماند که نشانه انقلابی‌گری باشد. واقعا اگر کسی بخواهد ثابت کند از خواص‌المله‌های فعلی انقلابی‌تر است تا بتواند جزو خواص‌المله‌های آتی باشد کار سختی در پیش دارد. مگر اینکه در مورد خودروی شاسی‌بلند یا تردد در خط ویژه بتوانند خواص بودن خودشان را نشان بدهند. حامد، رییس امور اطفال سازمان بوق و شعار اعلام کرد که مهد کودک‌ها طراحی دشمن هستند و باید به جایشان هیات اطفال راه‌اندازی شوند. یکی از خبرگزاری‌های غربی اعلام کرد که سریلانکا به زودی ارسال چای به ایران در ازای بدهی نفتی‌اش را شروع خواهد کرد. چند سالی هست که بعضی کشور‌ها قرار است به جای پول به ما چیز‌هایی که زیادی دارند را به صورت قسطی و سالیانه بدهند. باید فهرست کشور‌ها را دوباره بررسی کنم. بعضی‌هایشان چیز‌هایی را زیاد دارند که بهتر است ما از خیر طلبمان بگذریم. آخر شب حرف‌های احمد، بزرگوار مشهدی را خواندم. ظاهرا شاخص‌های اقتصادی مثبت شده‌اند و در حال پیشرفت هستیم، اما متاسفانه بعضی‌ها به محض اینکه حقوقشان بالا می‌رود یا درآمدشان زیاد می‌شود هزینه‌هایشان را هم زیاد می‌کنند و باعث از بین رفتن معیشت خانواده می‌شوند. عوام خوبی نیستیم و هر چقدر هم احمد و بقیه خواص ما را نصیحت می‌کنند دست از کار‌های زشتمان نمی‌کشیم. همین‌ها باعث شده است چشم‌مان مثبت شدن شاخص‌های اقتصادی و در حال پیشرفت بودن همه چیز را نبیند. به نظرم خوب است خواص برای تنبیه ما هم که شده بقیه لبنیات باقیمانده در کشور، که صادر نمی‌کرده‌اند را هم صادر کنند تا هم هزینه‌های عوام بالاتر نرود و هم هیچ کشور دیگری نتواند رتبه بهترین صادرکننده لبنیات در آسیا را از ما بگیرد. با ما عوام باید همینطوری رفتار کنند تا یاد بگیریم اگر درآمدمان بالا رفت معنایش این نیست که حق داریم ماست نود هزار تومانی و شیر سی چهل هزار تومانی بخریم و بخوریم.

* شنبه ۳ تیر ۱۴۰۲

محمد، معاون اول رییس خواص‌الرعایا از همه عوامی که خارج از کشور هستند خواست حتی اگر پرونده دارند بدون ترس به ایران برگردند. محمد تضمین کرد که ایشان را در فرودگاه دستگیر نکنند. خیلی خبر خوب و مهمی‌ست. احتمالا همه عوام خارج از کشور برای گرفتن بلیط برگشت هجوم ببرند. چون خیالشان راحت است که نهایتا در فرودگاه گذرنامه‌هایشان را باید خیلی محترمانه تحویل بدهند و وسایلشان را ببرند در خانه بگذارند و منتظر بمانند که یکی دو تا ماشین برای بردن ایشان به منزلگاه‌های امن و خوش آب و هوا به منظور ادای پاره‌ای توضیحات در مقابل خانه‌هایشان حاضر شوند. یادداشت خبرگزاری بودجه‌بگیر درباره ارتباط حجاب با تحریک شدن جوانان نر را خواندم. فهمیدم که خبرگزاری بودجه‌بگیر انتظار دارد جوانان نر وقتی به چهره و تصویر نسوان نگاه می‌کنند طوری تحریک بشوند که بروند با ایشان نکاح کنند و بعد از آن احساس نشاط کنند. ولی وقتی حجاب نباشد جوانان نر از دیدن چهره و تصویر نسوان به سادگی تحریک نخواهند شد، چون برایشان سر و کله نسوان تکراری می‌شود. تصمیم گرفتم تا وقتی که خواص اصولی بساط بی‌حجابی را جمع نکرده‌اند خیلی از منزل خارج نشوم. چون ممکن است جلوی تحریک شدنم را بگیرد و دو روز دیگر اقوام و بستگان بگویند که من عیب و علتی پیدا کرده‌ام و بچه‌دار نمی‌شویم. همزمان خبر رفع پلمپ پل عابر پیاده ضدتحریک در مشهد را خواندم و عکسش را دیدم. تبدیل به مکان بی‌حجابی شده بود و باعث شده بود نر‌هایی که از آنجا رد می‌شوند تا مدتی تحریک نشوند. احتمالا پل به مقدار لازم متنبه شده و سعی می‌کند از این به بعد طوری رفتار کند که نر‌هایی که مایلند تحریک شوند به عنوان یک مکان مناسب و شایسته به آن نگاه کنند. یک سازمان مشکوک غربی-صهیونیستی به نام گروه اقدام مالی (FATF) اعلام کرد نام ایران را در فهرست سیاه خود قرار داده است. به درک! انگار ما از در لیست سیاه این سیاهکاران سیاه‌روی بودن می‌ترسیم. اینقدر ما را در لیست سیاه بگذارند تا لیست‌های سیاهشان پاره شود. هیچ تاثیری در کار‌های مالی و بانکی ما ندارد. ما مدتهاست که با بقیه جهان کار نداریم. بهتر است فورا یک گروه اقدام مالی داخلی تشکیل بدهیم و خودمان را در لیست سفید و بقیه جهان را در لیست سیاه بگذاریم. عوام بقیه جهان باید کمی فشار اقتصادی تحمل کنند تا بفهمند که ما می‌توانیم.

* یکشنبه ۴ تیر ۱۴۰۲

تصاویر تجمع ۱۴ نفر از معترضان به وضعیت حجاب در مقابل محل کار خواص‌المله به دستم رسید. بسیار پرشور بود. قطعا خواص‌المله باید پاسخگوی مطالبات آحاد این ۱۴ نفر از عوام و آن سه طفلی که با ایشان بودند باشند. عوام یعنی همین‌ها که در این گرمای تابستان پیگیر این مطالبات مهم هستند. نه آن‌ها که به جای این دغدغه‌های مهم و انقلابی به فکر افزایش درآمدشان هستند تا هزینه‌هایشان را بالا ببرند. غلامرضا از خواص اصولی اهل تشخیص مصلحت هم به همین گروه از عوام اشاره کرد و گفت انتظارات تورمی عوام باعث تورم است. مثال هم زد و گفت و عوام چین بر خلاف عوام ما قانع هستند و در شبانه‌روز یکی دو وعده غذا می‌خورند. به فکر فرو رفتم. زشت است که ما عوام اینقدر پرخور و شکمو هستیم. باید خودمان را اصلاح کنیم. دو وعده غذا در روز کافی‌ست. یک وعده نان خشک و یک وعده هم آب، البته اگر قطع نبود. چند سال پیش علی‌اکبر هم به ما عوامِ حرف گوش نکن تذکر داد که از بعضی کشور‌ها یاد بگیریم که که عوامشان به جای لباس، لنگ می‌بندند و غذایشان نان خشک است. باید به این مساله فکر کنیم. فقط نوع استفاده نسوان از لنگ باید طوری باشد که به تحریک شدن ما نر‌ها آسیب نزند. نسوان باید از چند تکه لنگ اضافه کنند. برای ما نر‌ها یک تکه کافی‌ست! شهریار خواص‌المله قصرشیرین گفت طوری راجع به خودرو‌های شاسی‌بلند خواص‌المله حرف می‌زنند که انگار لکسوس گرفته‌اند. واقعا اگر کسی اینطوری حرف بزند کار بدی کرده است. خواص‌المله فقط یک خودروی شاسی‌بلند معمولی گرفته‌اند. پژوی ۲۰۶ نگرفته‌اند که فرقی با لندکروز نداشته باشد. تصاویر مراسم افتتاحیه نمایشگاه الکامپ تهران با حضور عیسی، خواص‌الدوله امور ارتباطات را دیدم. برق رفت. عیسی هم رفت. مهم این است که نمایشگاه در هر حال برگزار می‌شود و غربی‌ها نمی‌توانند جلوی پیشرفت‌های ما را بگیرند.

* دوشنبه ۵ تیر ۱۴۰۲

عیسی که دیروز در افتتاحیه الکامپ تهران وقتی برق رفت، رفت گفت که مسوول توسعه ارتباطات است و فکر می‌کند در حال انجام این کار به خوبی هست. همین مهم است. خودش که از خودش راضی باشد عوام هم چاره‌ای جز راضی بودن پیدا نمی‌کنند. روزنامه‌های بودجه‌بگیر این چند روز مطالب مختلف و خوب و مهمی درباره سپردن مسوولیت نظارت بر شبکه‌های نمایش خانگی فیلم و سریال و سرگرمی به رادیو و تلویزیون بودجه‌بگیر می‌نویسند. کار بزرگی‌ست که بالاخره مثل بقیه کار‌های بزرگ در عصر ابراهیم انجام شد تا جلوی ولنگاری و فساد و چیز‌های دیگر گرفته شود و یک سری از این مثلا هنرپیشه‌ها و آکتور‌هایی هم که صلاحیت دیده شدن توسط عوام در تلویزیون بودجه‌بگیر را ندارند نتوانند بروند و از طریق به اصلاح شبکه نمایش خانگی جلوی چشم عوام ظاهر شوند. باید از این اقدام حمایت کرد. یک تلویزیون بودجه‌بگیر برای چند میلیون نفر بیننده از بین هشتاد و پنج میلیون عوام کم است. وقتی می‌توان بودجه گرفت باید جا‌های بیشتری را در اختیار داشت که برای همان چند میلیون تنوع بیشتری در برنامه‌ها ایجاد شود. بقیه عوام هم بهتر است خودشان با میل و اختیار تلویزیون بودجه‌بگیر و بقیه رسانه‌های بودجه‌بگیر را برای سرگرمی و حتی افزایش آگاهی انتخاب کنند. دکتر ابراهیم اعلام کرد مطالبه عمومی عوام از خواص سالم‌سازی فضای فرهنگی و هزینه‌دار شدن هنجارشکنی است. خوشحال شدم. فهمیدم دکتر ابراهیم علیرغم آن همه مشغله و کار‌های مهم حواسش به عوام هست و احتمالا تصاویر تجمع پرشور آن چهارده نفر و سه طفل را دیده است.

* سه‌شنبه ۶ تیر ۱۴۰۲

ظاهرا روسای خواص تصمیم گرفتند ساعات کار ادارات را به حالت قبل برگردانند. سعی کردم بفهمم کدام قبلا را می‌گویند و یادم بیاید قبلا چطوری بوده است. به هر حال خواص هر کاری که ما می‌کنند خیر و صلاح ما را می‌خواهند. چه قبلا که ساعت کار را تغییر دادند و چه الان که ساعت کار را به قبلا برگرداندند. بهتر بود خورشید خودش را با خواص تنظیم کند و ساعت چهار صبح آسمان را روشن نکند. ما عوام کم برای خواص دردسر می‌سازیم، طبیعت هم ایشان را اذیت می‌کند. تصاویر یک برنامه از تلویزیون بودجه‌بگیر را دیدم که در آن عده‌ای از نسوان جوان علیه گوشی‌های تلفنی که دستشان بود سرود می‌خواندند. خیلی تاثیرگذار بود. نشان می‌دهد مطالبه جدی عوام برخورد با این گوشی‌ها و چیز‌هایی که داخلش دارند هست. امیدوارم دکتر ابراهیم این فیلم را هم دیده باشد. اتفاقا این نسوان جوان هم هفده نفر، به عدد شرکت کنندگان در آن تجمع پرشور چند روز پیش بودند. اینکه در همه این تصاویر هفده نفر از عوام هستند شاید یک نشانه باشد. باید هفده را عدد مقدس مطالبات عوام اعلام کنیم. حتی خود دکتر ابراهیم هم هفده میلیون و خرده‌ای رای داشت.

* چهارشنبه ۷ تیر ۱۴۰۲

این چند روز عیسی، خواص‌الدوله امور ارتباطات به روز‌های اوجش برگشته و مدام نکات خوبی را گوشزد می‌کند. آخرین نکته حکیمانه‌ای که طرح کرده این است که مگر در فهرست تماس‌های عوام چند نفر خارجی هستند که نیاز به پیام‌رسان خارجی باشد. خیلی درست و دقیق است. مگر مثلا این که یک جایی به نام گروه اقدام مالی ما را در لیست سیاه گذاشته تاثیری در اقتصاد ما می‌گذارد که اصرار کنیم در لیست سفیدشان باشیم. این هم مثل آن است. وقتی قرار نیست با بقیه جهان کار داشته باشیم و برعکس، نباید هم دنبال پیام‌رسان خارجی برویم و به همین خاطر فیلتر کردن این نوع پیام‌رسان‌های مشکوک معلوم‌الحال خیلی هم خوب است. راه‌های نفوذ را می‌بندد. دکتر ابراهیم هم اعلام کرد یک کارگروه تشکیل داده که گلایه‌های عوام را درباره کندی اینترنت بررسی کنند. نیازی نیست. دکتر ابراهیم نباید خودش را به زحمت بیاندازد. عیسی چند روز پیش اعلام کرد وضع ارتباطات هر روز بهتر از دیروز است. این‌هایی هم که گلایه دارند احتمالا قصد دارند از پیام‌رسان‌های خارجی که فیلتر شده استفاده کنند که طبیعتا غلط می‌کنند. البته شاید هم خوب باشد این کارگروه کار خودش را تا انتها پیش ببرد که یک ماه بعد ثابت کند وضع اینترنت هم مثل همه چیز‌های دیگر در عصر ابراهیم خیلی خوب شده و مشکلات قبلی هم از بین رفته اند. شب تصاویری از میانکاله به دستم رسید. خوشبختانه پیشرفت و توسعه کشور حتی در دل شب هم متوقف نشده و کارگران مشغول بتن‌ریزی وسط تالاب حفاظت‌شده هستند تا به جای لانه و تخم پرندگان، منطقه را پر از محصولات شیمیایی و پتروشیمیایی کنند. پرنده و تالاب و اینجور چیز‌ها که هست و تاثیری هم در سر کار گذاشتن عوام ندارد. با پتروشیمی ساختن است که می‌توان تولید ثروت کرد. باید جنگل‌ها و تالاب‌ها را به کارخانه تبدیل کنیم و کوه‌ها را هم بتراشیم و صاف کنیم تا باد بیاید و مشکل آلودگی هوا هم از بین برود.

* پنجشنبه ۸ تیر ۱۴۰۲

فیلم صحبت‌های یکی از خواص‌الرعایا درباره عده‌ای از خواص که ممکن بود در زندان باشند را دیدم. متوجه شدم که خوشبختانه اکثرا نه عفو خورده‌اند و نه به مرخصی رفته‌اند و نه در زندان هستند. خیلی خوب است. نشان می‌دهد پرونده‌هایشان باز و با دقت در حال رسیدگی است. بالاخره دقت، زمان می‌خواهد. نباید عجله کرد. همین که با این که در زندان نیستند نتوانسته‌اند به مرخصی بروند نشان می‌دهد با این گروه از خواص هم مثل عوام برخورد می‌شود. الان از بین عوامی که مثلا قلم به دست بوده‌اند هم کسانی هستند که نه عفو خورده‌اند و نه به مرخصی رفته‌اند. ولی چون بر خلاف خواص هنوز حکمی برایشان صادر نشده و هزینه اجاره خانه هم بالا رفته در زندان مانده‌اند. اتفاقا پرونده‌های آن‌ها هم باز و با دقت در حال رسیدگی است. عدالت بین خواص و عوام یعنی همین. امروز تعطیل بود. حرف‌ها و اخبار خواص هم مثل همیشه مهم بود، اما بهتر است استراحت کنم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی