تیتر امروز

مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند
رئیس اندیشکده آینده‌اندیشی سیمرغ در گفت‌وگو با دیدارنیوز

مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند

گفت‌وگوی مهدی مطهرنیا با سرویس بین‌الملل دیدارنیوز حول محور جنگ ایران و اسرائیل و نقش و نقشه آمریکا را ببینید و بخوانید
اینجا جان «کارگر» کالا است!
«دیدارنیوز» به بهانه روز کارگر، آمار ضدو نقیض فوتی های کارگری را بررسی می‌کند:

اینجا جان «کارگر» کالا است!

در این گزارش تنها به گوشه‌ای از نابسامانی حوزه کارگری به ویژه تناقض‌گوی مدیران دولتی در مورد آمار حوادث ناشی از کار خواهیم پرداخت.
فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
افاضات اضافه

گاوهامان شیرافشان!

در هفته گذشته اتفاقات و اظهارنظرهای مختلفی در چهار سوی مملکت شکل گرفته که قلم عوام‌الملک را به گردش درآورده و حتی تهدیدها را برای او به فرصت بدل کرده است.

کد خبر: ۱۵۱۵۵۰
۱۴:۴۳ - ۰۲ تير ۱۴۰۲

افاضات اضافه

 

دیدارنیوزـ عوام‌الملک:

جمعه ۲۶ خرداد ۱۴۰۲

صبح بلافاصله پس از بیدار شدن، فیلمی از آقای سردار حسن در ساحل بابلسر دیدم. خیلی امنیت‌آفرین بود. آقای سردار فداکارانه به زیردستانش دستور داد که هر کسی خواست ناهنجاری کند به حکم قانون گردنش را بشکنند اما او پاسخ خواهد داد. نیازی به این فداکاری نیست. ما سردار را برای کارهای مهم‌تر نیاز داریم و نباید وقتش را صرف پاسخگویی به حکم قانون کند. کسی هم که ناهنجاری می‌کند لابد فکر کرده گردنش کلفت است. دو تا گردن که به حکم قانون و با اجازه آقای سردار شکسته شود بقیه ناهنجاری‌کنان احساس کلفتی گردنشان تبدیل به نازکی خواهد شد. نیاز به پاسخگویی هم نیست. لا حکم الا لقانون!

کاظم، بزرگوار تهرانی اعلام کرد هواپیماهایی داریم که با صنعت هسته‌ای ۱۵ کیلومتر زیر زمین را نشان می‌دهند. کمک می‌کند اگر بی‌حجاب‌ها تا پانزده کیلومتر زیر زمین هم بروند پیدایشان کنند و به شکل مناسب مجبورشان کنند که خودشان حجاب را انتخاب کنند. کاظم در ضمن گفت پول ملی در حال پیدا کردن اعتبارات جدید است. خیلی خوب است. اینطوری بهتر و راحت‌تر می‌شود دلار را گران کرد و فروپاشی آمریکا را به خاطر تورم ناشی از گرانی دلار جلو انداخت. احمد، بزرگوار مشهدی هم گفت که در همه عرصه‌ها در حال پیشرفت هستیم و عوام این پیشرفت را لمس می‌کنند. زیرا پیشرفت‌ها به نحوی هدف‌گذاری شده که در نهایت گره از سفره عوام باز کند. احمد مثل همیشه راست گفت. عوام هم درباره پیشرفت‌ها خیلی وقت است که کارشان از لمس گذشته و به مشاهده رسیده است.

 

شنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۲

با توجه به سفر دکتر ابراهیم به ونزوئلا قرار شده است ما و ونزوئلا فیلم سینمایی مشترک بسازیم. فقط باید قبلش به ونزوئلایی‌ها بگوییم که از یک سری نسوان بازیگر که خواص‌الدوله امور فرهنگ و هنر ما اجازه نمی‌دهد در فیلم استفاده نخواهد شد. باید به فکر باشند که به جای آن‌ها از نسوان خودشان استفاده کنند. متاسفانه بعضی از نسوان بازیگر ما در این چند ماه یادشان رفته که خودشان با میل و اختیار باحجاب بوده‌اند و به شکل بی‌میل و بی‌اختیاری بی‌حجاب شده‌اند. باید به جای آن‌ها از نسوان ونزوئلایی استفاده کرد که اگر بی‌حجاب هستند در عوض با میل و اختیار خودشان بی‌حجاب شده‌اند. روزنامه بودجه‌بگیر بلدیه اخباری درباره گران شدن قیمت ماست منتشر کرد.‌ خبر مهم و خوبی‌ست. از این به بعد نان و ماست هم برای خودش شخصیتی پیدا می‌کند و به عنوان غذای درویشی معرفی نمی‌شود. عصر ابراهیم این خوبی را دارد که هر کس و هر چیز جایگاهش را پس می‌گیرد یا ارتقا می‌دهد. هفته قبل این پیروزی نصیب آفتابه شد.

اخباری درباره دیدار خواص‌الدوله‌های امور خارجه ایران و عربستان منتشر شد. قرار بود در یک اتاق کنفرانس مطبوعاتی داشته باشند اما ناگهان به یک اتاق دیگر رفتند و آنجا کنفرانس مطبوعاتی برگزار کردند. غربی‌ها سر و صدا کردند که چون در اتاق اول چند قاب روی دیوار بوده است جای کنفرانس عوض شده است. چه ربطی دارد؟ ما خواستیم مهمان‌نوازی کنیم و کنفرانس خبری با خواص‌الدوله امور خارجه عربستان را در جایی برگزار کنیم که به طور نمادین ویوی ابدی داشته باشد و استعاره‌ای از رابطه ابدی ما و عربستان باشد که هیچ چیزی آن را خراب نخواهد کرد. غربی‌ها و حسن و جواد و اصلاحیون چون چشم دیدن دستاوردهای عصر ابراهیم را ندارند سعی می‌کنند روی مسائل بی‌اهمیت سر و صدا ایجاد کنند و اصل رابطه ما و عربستان را تحت‌الشعاع قرار دهند.

 

یکشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۲

صحبت‌های دکتر ابراهیم را درباره فناوری هسته‌ای دیدم و شنیدم. فهمیدم که با تبدیل تهدیدها به فرصت‌ها توانسته‌ایم تهدیدها را به فرصت‌ها تبدیل کنیم و مهم است که این تبدیل تهدیدها به فرصت‌ها باعث شود که تهدیدها به فرصت تبدیل شوند. این پیام را هم باید به همه صنایع دیگر به جز هسته‌ای و نظامی داد که باید از هسته‌ای و نظامی یاد بگیرند و خوب است فناوری صنعت هسته‌ای و نظامی به سایر صنایع به ویژه خودروسازی سرریز شود. اگر این اتفاق بیفتد واقعا خوب است. چون باعث می‌شود همزمان هم سرعت خودروهایمان و هم قدرت تخریبی‌شان در تصادف‌ها یا برخورد با موانع مثل موشک‌های با کلاهک هسته‌ای باشد که البته چون ما صنعت هسته‌ای را برای نجات جان انسان‌ها استفاده می‌کنیم اگر کسی در خودروی ساخته شده در اثر سرریز فناوری هسته‌ای و نظامی تصادف کند همزمان که به خاطر سرعت بالای مثل موشکش همه چیز را نابود می‌کند به دلیل وجود سرریز فناوری هسته‌ای داخل خودرو، درجا درمان می‌شود و شفا پیدا می‌کند.

دکتر ابراهیم امروز درباره وعده ساخت سالی یک میلیون مسکن که دو سال پیش همین موقع‌ها داده بود هم صحبت کرد و گفت آن‌هایی که سالی یک میلیون مسکن نساختند باید بگویند چرا نساختند. خیلی جمله عمیقی بود. تازه فهمیدم آن چیزی که دکتر ابراهیم دو سال پیش گفته بود وعده خودش نبوده و در حال بیان وعده‌های حسن و محمود و آقاسید محمد و مرحوم اکبر و بقیه روسای خواص‌الدوله بوده است. عیبی ندارد. مهم این است که دکتر ابراهیم گفت که در ساخت مسکن وعده داده است و درصدد اجرای آن است. به نظرم خوب است دکتر ابراهیم برای دو سال آینده هم در همین حالت درصدد بماند که برای انتخابات دوره بعدی ریاست خواص‌الدوله که قرار است خودش با خودش رقابت کند به عنوان وعده، همین درصدد بودنش را طرح کند و باعث گرم شدن تنور انتخابات شود.

محمدمهدی، خواص‌الدوله امور فرهنگ و هنر گفت که ۸۴ درصد از عوام با قوانین حجاب و عفاف همراهی می‌کنند. خوب شد درصدش روی همین عدد ماند و بالاتر نرفت وگرنه می‌توانست مصداق بی‌عفتی بشود. احتمالا آن شانزده درصدی هم که با قوانین همراهی نمی‌کنند یادشان رفته است که خودشان با میل و اراده انتخاب کرده بودند حجاب داشته باشند. باید خبرنگاران خبرگزاری بودجه‌بگیر در عکاسی پرتره از آن شانزده درصد بیشتر دل به کار بدهند تا آن‌ها هم یادشان بیاید. همین شانزده درصد هفته پیش باعث شدند خیلی از نقاط تهران سه چهار شبانه‌روز دچار بی‌آبی بشود و حتی در ارائه خدمات خوب مترو و اتوبوس‌های درون شهری علیرضا هم ایجاد اختلال کردند.

 

دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۲

از دیروز اخباری درباره واگذاری صد و پنجاه هکتار زمین در نزدیکی قزوین به عروس یکی از خواص دست به دست می‌شود. این همه تجاوز به حریم خصوصی خواص از سوی عده‌ای از عوام فریب‌خورده واقعا تاسف‌بار است. از سیسمونی عروس محمدباقر شروع کرده‌اند و حالا به پشت قباله عروس یکی دیگر رسیده‌اند. اگر جلوی این گروه از عوام به نحو مقتضی گرفته نشود دو روز دیگر می‌خواهند راجع به هدیه‌های جشن ختنه‌سوران نوه خواص و شیربها و کادوهای پاتختی بقیه عروسان بقیه خواص هم نظر بدهند و اعتراض کنند. اگر قرار باشد خواص درگیر این حاشیه‌های بی‌اهمیت بشوند پس کی فرصت می‌کنند مسائل و مشکلات ما عوام را حل کنند؟

شب خبر ممنوع‌الورودی یکی از نسوان به اصطلاح آکتور به مشهد را شنیدم. کارگردان فیلم سر و صدای بیخود راه انداخته است. همه در برابر قانون برابرند. باید قبل از سفر به خراسان روادید می‌گرفت. چند سال است که هر کسی حق ندارد هر وقتی که دلش خواست برای هر انجام دادن هر غلطی که در جاهای دیگر می‌کند به خراسان برود. مخصوصا اگر از عمله طرب و آکتور و این نوع اقشار مزلف باشد.

 

سه‌شنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۲

گزارشی از یکی از سازمان‌های صهیونیستی بین‌المللی به نام فائو به دستم رسید که اعتراف می‌کرد ایران بزرگترین صادرکننده لبنیات در آسیاست. این نشانه اقتدار صنعت لبنیات ما و قدرت دام‌های ماست. سهراب هم چند سال پیش در شعرش آرزو کرده بود که گاوها شیرافشان باشند و خوشبختانه الان در این درجه از شیرافشانی قرار گرفته‌اند که می‌توانیم بزرگ‌ترین صادرکننده در آسیا باشیم‌. این هم از دستاوردهای عصر ابراهیم است. دو روز پیش هم اعلام شد که ماست در بازار خودمان گران شده است که نشانه ارتقای جایگاه ماست در عصر ابراهیم است. حالا ممکن است عده‌ای از عوام به خاطر گرانی ماست نخورند که ایرادی ندارد. چون هر چقدر خودمان نتوانیم بخوریم به افزایش صادرات کمک کرده‌ایم. البته عده‌ای هم گفته‌اند که مصرف لبنیات عوام ما یک چهارم متوسط جهانی‌ست که نباید نگران بود. این به خاطر ایثارگری عوام ماست. می‌خواهند مطمئن شوند که همه آسیا امکان مصرف لبنیات را داشته باشند و بعد خودشان به سراغ این نوع محصولات بروند. حالا عوام کشورهای دیگر اول به فکر خودشان هستند و فکر می‌کنند اگر لبنیات نخورند می‌میرند‌. ما یک چهارم آنها می‌خوریم و تا حالا نمرده‌ایم.

شنیدم که شب دکتر ابراهیم با تلویزیون بودجه‌بگیر مصاحبه کرده و در مورد دستاوردهای عصر خودش به عوام توضیح داده است. همانطور که می‌دانستم در همه زمینه‌ها پیشرفت کرده‌ایم و مثل همین دو سال گذشته فقط باید از دکتر ابراهیم و بقیه خواصی که باعث شدند عصر ابراهیم شروع شود متشکر باشیم.

 

چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۲

به همین سرعت یک فصل از سال گذشت. عمر است و برای همه آدم‌ها می‌گذرد. فرقی هم نمی‌کند از عوام باشی یا خواص. جلوی گذر عمر را نمی‌توان گرفت و هر چه سرعت گذر عمر بیشتر باشد یعنی لحظه دیدار با حضرت ملک‌الموت نزدیک‌تر است. از ما گفتن!

عیسی، خواص‌الدوله امور ارتباطات گفت که شب و روز برای افزایش سرعت اینترنت در تلاش هستند. اصلا راضی به زحمتشان نیستیم. به نظرم روزها را برای جلوگیری از کاهش سرعت اینترنت تلاش کنند و شب‌ها بروند برای خودشان در سایر زمینه‌ها تلاش کنند و بعد هم استراحت کنند در مجموع بهتر است. جر و بحث مصطفی و محسن، دو تا از خواص‌المله‌های تهران را تا حدی دنبال کردم. محسن به مصطفی گفته تو فرق بین ۲۰۶ و لندکروز را نمی‌فهمی. مصطفی هم به محسن گفته محتوای حرف‌هایش سخیف و موهن بوده و بهتر است بگوید خانه‌اش را از کدام محل گرفته است. محسن هم در جواب گفته دوستان پسر مصطفی در آلبانی آسیب دیده‌اند و باعث شده مصطفی به هم بریزد و نفهمد که چه می‌گوید. مصطفی هنوز به این قسمت از حرف‌های محسن جواب نداده است اما قطعا جواب مناسب را در آستین دارد. چیز مهم و نگران‌کننده‌ای نیست. بحث‌های طلبگی بین خواص است که در راستای پیگیری مشکلات و خواسته‌های عوام جریان دارد. محسن و مصطفی قرار است تا اطلاع ثانوی با همدیگر از خواص‌المله‌های مهم بمانند.

خبر پلمب یک پل عابر پیاده در مشهد به دلیل عبور افراد بی‌حجاب را خواندم. از این همه تدبیر و قاطعیت لذت بردم. البته بهتر است پل را برای افراد باحجاب باز بگذارند و بی‌حجاب‌ها را مجبور کنند از وسط خیابان رد شوند تا شاید به حول و قوه الهی عده زیادی از ایشان هم در همان جا به زیر ماشین بروند و اندک مشکلات مشهد و بقیه کشور حل شود.

 

پنجشنبه ۱ تیر ۱۴۰۲

صبح عوام‌النسا خبر داد که ظاهرا دو روز پیش در ایستگاه متروی توپخانه پله‌ برقی دچار مشکل شده و عده‌ای از عوام مصدوم شده‌اند. قاعدتا این نسوانی که حجاب را رعایت نمی‌کنند مقصر بوده‌اند و مانع ارائه خدمات خوب توسط علیرضا و بقیه بلدیه‌چی‌های مترو شده‌اند. ممکن است پیروز هم در سایه پادوچرخه زده باشد که پله برقی دچار مشکل شود و دستاوردهای سفر علیرضا به بروکسل تحت‌الشعاع قرار بگیرد.

عصر شنیدم دکتر ابراهیم به تلویزیون بودجه‌بگیر مجوز داده است که از این به بعد به شبکه نمایش خانگی نظارت کند. عالی‌ست. باید زودتر این اقدام سریع، فوری و انقلابی را انجام می‌داد. قرار نیست عده‌ای از عوام که برنامه‌ها و فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیون بودجه‌بگیر را تماشا نمی‌کنند بروند پول بدهند و یک سری برنامه‌هایی را ببینند که توسط کسانی تهیه می‌شود که به هر دلیلی حق و اجازه ندارند در تلویزیون بودجه‌بگیر باشند. عصر ابراهیم شروع شد که همه چیزمان تحت نظارت و کنترل باشد و بتوانیم به دستاوردهای بزرگ برسیم و بحمدالله در این دو سال مدام در حال رسیدن هستیم. کسانی هم که نمی‌توانند از این دستاوردها لذت ببرند اگر ممنوع‌الخروج نیستند جمع کنند بروند. دکتر ابراهیم متشکریم!

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی