تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
یافته‌های جدید محققان آمریکایی

یک رژیم غذایی برای درمان بیماران سرطانی

ترکیب رژیم غذایی کتو با دارو‌های رایجی به نام کورتیکواستروئید‌ها از بروز کاشکسی در موش‌های مبتلا به سرطان جلوگیری می‌کند و اندازه تومور‌های سرطانی را کاهش می‌دهد.

کد خبر: ۱۵۱۱۴۰
۱۷:۴۵ - ۲۴ خرداد ۱۴۰۲

یک رژیم غذایی برای درمان بیماران سرطانی

دیدارنیوز: به گفته متخصصان تغذیه، رژیم کتو می‌تواند وزن بدن را تا ۱۰ درصد کاهش دهد؛ این برنامه‌های غذایی پرچرب و کم کربوهیدرات، بدن را فریب می‌دهد تا چربی‌های خود را بسوزاند. علاوه بر این، می‌توانند تومور‌هایی که برای رشد خود، به گلوکز نیاز دارند را گرسنه نگه دارند و از این طریق به مبارزه با انواع سرطان‌ها کمک کند.

با این حال، تحقیقات نشان داد: این رژیم‌ها ممکن است عوارض جانبی کشنده و ناخواسته‌ای را برای بیماران سرطانی به دنبال داشته باشد.

رژیم کتو، در موش‌های مبتلا به سرطان لوزالمعده و کولورکتال، منجر به بیماری مرگباری به نام کاشکسی می‌شود. بیماران مبتلا به کاشکسی، علائمی مثل از دست دادن اشتها، کاهش شدید وزن و خستگی مفرط را تجربه می‌کنند. این بیماری درمان موثری ندارد و سالانه جان حدود ۲ میلیون نفر را می‌گیرد.

اکنون، محققان آزمایشگاه Cold Spring Harbor در مطالعه اخیر خود دریافتند: ترکیب رژیم غذایی کتو با دارو‌های رایجی به نام کورتیکواستروئید‌ها از بروز کاشکسی در موش‌های مبتلا به سرطان جلوگیری می‌کند و اندازه تومور‌های سرطانی را کاهش می‌دهد.

کتو باعث می‌شود محصولات جانبی لیپیدی سمی در سلول‌های سرطانی جمع شده و از بین بروند. این امر، رشد تومور را کند می‌کند، اما منجر به کاشکسی زودرس نیز می‌شود. پس از اینکه محققان، رژیم کتو را با یک کورتیکواستروئید ترکیب کردند، دریافتند که کتو همچنان تومور‌ها را کوچک می‌کند، ولی اثری از کاشکسی مشاهده نشد.

دانشمندان اظهار داشتند: یافته‌های ما می‌تواند به افزایش کارایی و بهبود اثربخشی درمان‌های سرطان کمک کنند و در نتیجه برای بیماران مفید باشند. به گزارش سیناپرس، یافته‌های تحقیقاتی این مطالعه در مجله Cell Metabolism منتشر شده اند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی