تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
افاضات اضافه

خوشحال نبودن را غیرقانونی کنید

در هفته‌ای که سپری شد بسیاری از خواص مطابق سنوات گذشته توصیه‌ها و افاضات جالب و راهگشایی برای بهبود زندگی عوام داشتند که عوام‌الملک جختی توانسته برای چند تای آنها شرحی بنویسد.

کد خبر: ۱۵۰۸۰۳
۱۲:۳۹ - ۱۹ خرداد ۱۴۰۲

خوشحال نبودن را غیرقانونی کنید

 

دیدارنیوزـ عوام‌الملک:

جمعه ۱۲ خرداد ۱۴۰۲

فهرست دارایی‌های رجب، رییس خواص‌الدوله ترکیه را دیدم. به طرز عجیبی مایل بوده ادای محمدباقر ما را درآورد. اعلام شده که یک واحد مسکونی و پنج میلیون لیر بدهی دارد. به نظرم شرط همسایگی ایجاب می‌کند محمدباقر آن سه میلیون تومان موجودی حسابش را تبدیل به لیر کند و برای رجب از طریق صرافی‌های آشنا در ترکیه بفرستد که شب انتخاباتی لااقل شرمنده پوستر‌چسبان‌ها و اینفلوئنسرهای شبکه‌های اجتماعی نباشد. بهرام، خواص‌الدوله امور صحه اعلام کرد که افرادی که آزمایش بارداری آن‌ها مثبت شود تا زمان زایمان در سامانه ثبت و پیگیری خواهند شد و همینطوری الکی نیست که کسی فکر کند می‌تواند باردار بشود اما نزاید. عوام باید قدر این پیگیری‌های خواص را بدانند. با همین شیوه پیگیری بود که کرونا در عصر ابراهیم شکست خورد. شاید بد نباشد برای افزایش جمعیت به بهرام پیشنهاد بدهم که به جای آزمایش بارداری از مرحله تصمیم به اقدام برای باردار شدن افراد را مورد آزمایش و پیگیری قرار دهند و اگر کسی در طول روز تصمیم گرفته بود باردار شود شب و نصفه‌شب منصرف نشود. از قدیم هم گفته‌اند که دست به مهره، بازی‌ست.

صحبت‌های جواد، خواص‌الدوله نفتی، درباره پرداخت پول گازی که به عراقی‌ها فروخته‌ایم را دیدم. فقط در صورتی پول را می‌دهند که قول بدهیم با آن دارو و کالاهای اساسی بخریم. معلوم است در این شرایط اقتصادی نگران ما هستند و دوست دارند ما از پولمان درست استفاده کنیم. باید از ایشان متشکر هم باشیم. بالاخره‌ چهل و سه سال پیش تصمیم داشتند یک هفته‌ای تا تهران بیایند اما نگذاشتیم. با این حال معلوم است چیزی از ما به دل نگرفته‌اند و نگران مخارج ما هم هستند. به نظرم اصلا نباید این پول را پس بگیریم. جیب ما و آن‌ها ندارد.‌ ما هم که بالاخره باید آنجا خرج بکنیم. جواد باید به عراقی‌ها بگوید نگران پس دادن این پول نباشند.

 

شنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۲

محسن، معاون دکتر ابراهیم در امور اقتصاد اعلام کرد اگر همه خواص دست به دست هم بدهند اقتصاد کشور ۲۰ سال جلو کشیده می‌شود. حرف مهمی‌ست. خود محسن چند وقت پیش گفته بود عوام چهار پنج سال صبر کنند تا مشکلات حل شود. الان با این وضع اگر خواص دست به دست هم بدهند آن چهار پنج سال از آن بیست سال کم می‌شود و یعنی اقتصاد ما پانزده سال پیش جلو کشیده شده و الان از نظر اقتصادی به اندازه دوران محمود جلو کشیده شده‌ایم. کاشکی حالا که اینطوری جلو کشیده می‌شویم محسن هماهنگ کند سن ما هم به همان موقع برگردد. البته کمی جلو و عقب رفتن عمر ما و اقتصاد با هم فرق دارند اما عیبی ندارد. خیلی وقت‌ها ممکن است ما عوام فکر کنیم داریم عقب می‌رویم اما از نظر خواص در حال جلو رفتن باشیم. باید به خواص اعتماد کرد. الکی که خواص نشده‌اند. گزارشی درباره افزایش قیمت تن ماهی خواندم‌. حدود ۶۵ درصد گران شده است. اگر خواص زودتر دست به دست هم بدهند تن ماهی هم تکلیفش را می‌داند و اینطوری گران نمی‌شود.

 

یکشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۲

تعطیل بود. در خانه ماندم و گزارش مربوط به رتبه‌بندی شاخص فلاکت در جهان را که یک غربی تهیه کرده بود خواندم. ما را در بین ۱۵۷ کشور در رتبه ۱۹ قرار داده بود. زیمبابوه اول و سوییس آخر بود. قطعا مشکوک است. می‌خواهند سیاه‌نمایی کنند. شاید هم حرف‌های دیروز محسن را خوانده‌اند و می‌خواهند آن را تحت‌الشعاع قرار بدهند.

 

دوشنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۲

این چند روز تماس‌های متعددی از عوام داشتم که درباره مبلغ اجاره‌خانه نگران بودند. می‌گویند صاحبخانه‌ها یا اجاره را به شدت بالا برده‌اند یا با بهانه‌های مختلف از مستاجران خواسته‌اند خانه را خالی کنند. بالاخره اجاره‌داری هم شغلی شده برای خودش و صاحبخانه‌ها از این راه زندگی می‌کنند. مستاجرها توقع زیادی دارند. اصلا چه اصراری‌ست که همه عوام سقف بالای سرشان باشد. الان که هوا خوب است می‌شود رفت در اطراف شهرها در بیابان زیرانداز پهن کرد و زندگی کرد. داخل شهر البته نباید این کار را کرد چون بلدیه و مالیه قطعا بابتش عوارض می‌گیرند. مستاجرها تا پاییز را اینطوری بگذرانند و سعی کنند زنده بمانند. بعد از آن خواص دست به دست هم می‌دهند و بیست سال جلو می‌رویم و همه چیز خوب می‌شود‌.

 

سه‌شنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۲

از امروز ساعت آغاز به کار ادارت تغییر کرد. عوام باید از ساعت ۶ در محل کار حاضر شوند مگر اینکه یک سری شرایط داشته باشند. ایده خلاقانه‌ای‌ست. حاصل همفکری خواص‌المله‌ها و خواص‌الدوله‌هاست. احتمالا بخشی از آن پروژه دست به دست هم دادن خواص برای جلو رفتن بیست ساله اقتصاد است. بازگشت به سنت سحرخیز باش تا کامروا شوی هم هست. چه خوب است که خواص عصر ابراهیم ساعت‌ها را جلو و عقب نکرده‌اند. به عوام یاد می‌دهند که روی پای خودشان بایستند و منتظر ساعت نمانند. مگر خروس‌ها و بقیه موجودات ساعت دارند؟ آن‌ها هم به آسمان و خورشید نگاه می‌کنند و براساس تغییر رنگ آن اعمال مربوطه را انجام می‌دهند‌. گزارش مربوط به نقش زمان شروع واکسیناسیون کرونا در جلوگیری از مرگ و میر عوام را خواندم. ما را با بعضی کشورها مقایسه کرده و نوشته بود اگر همزمان با بنگلاش و نپال و سریلانکا و ترکیه واکسن وارد کرده بودیم حدود پنجاه هزار نفر از عوام هنوز زنده بودند. غلط کرده است. می‌خواهد سیاه‌نمایی کند و توانایی واکسن‌های ساخت خودمان را زیر سوال ببرد.

 

چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۲

آقای اون، رهبر بزرگ کشور دوست و برادر دستور داده که خودکشی در کره‌شمالی غیرقانونی اعلام شود. دستور حکیمانه‌ای‌ست و نشان می‌دهد ایشان چقدر دلسوز و نگران رعایای خودش است. عوام کره‌شمالی باید شکرگزار وجود چنین رهبری باشند. واقعا بعد از این دستور مهم باید امنیه‌ها و نظمیه‌‌های کره شمالی هر کدام از عوام را که قصد داشت خودکشی کند دستگیر کنند و بلافاصله بکشند.

 

پنجشنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۲

اخبار خواص خیلی تکراری شده است. مدام در حال زحمت کشیدن هست و وضع ما عوام هم که دائم در حال بهتر شدن است. دارایی‌های ما در کره‌جنوبی هم که حدود هفت میلیارد دلار است هر روز آزاد می‌شوند و چند روزی‌ست که قرار است یک توافق موقت تا آخر دوره بایدن که می‌شود یک سال و چند ماه دیگر، داشته باشیم که البته تا توافق کنیم چند ماهش هم می‌گذرد. به نظرم همانطور که در کره‌شمالی، خودکشی غیرقانونی اعلام شده باید در ایران هم خوشحال نبودن را غیرقانونی اعلام کنند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی