تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به اسرائیل پس از حادثه اصفهان/ آمریکا: در هیچ عملیات تهاجمی شرکت نکرده‌ایم
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به اسرائیل پس از حادثه اصفهان/ آمریکا: در هیچ عملیات تهاجمی شرکت نکرده‌ایم

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.
دوگانه یحیی در حضور پرتغالی‌ها!

استقلال ۱ - پرسپولیس ۲/ عالی‌شاه‌‍نامه!

تیم پرسپولیس پس از فتح لیگ برتر، در دیداری جنجالی و پرتنش با شکست استقلال قهرمان جام حذفی فوتبال ایران شد تا یحیی و تیمش با عملکردی درخشان دوگانه این فصل را به خانه ببرند. امید عالیشاه بازیکن تعویضی پرسپولیس بود که در این جنگ و جدال بزرگ کار را برای یحیی درآورد و با ضربه دیدنی خود و روی غفلت استقلالی‌ها جام را برای سرخ‌ها به ارمغان آورد.

کد خبر: ۱۵۰۴۴۷
۱۳:۲۶ - ۱۰ خرداد ۱۴۰۲

استقلال ۱ - پرسپولیس ۲/ عالی‌شاه‌‍نامه!

دیدارنیوز - سرویس ورزشی: دربی ۱۰۱ در فینال جام حذفی حساسیت بسیار بالایی داشت و به جای ۳۵ هزار تماشاگری که قرار بود روی سکو‌ها باشند، بنابر برخی آمار‌ها بیش از ۷۰ هزار نفر در ورزشگاه آزادی بودند!

نیمه اول با تنش و درگیری و پرتاب بطری و سنگ توسط تماشاگران حواشی و توقف زیادی به دنبال داشت، اما شوت سنگین مهدی ترابی یک گل زیبا را برای پرسپولیس ساخت تا این تیم برنده به رختکن برود.

در نیمه مربیان، نوبت به استقلال رسید تا به سبک چند سال قبل رئال مادرید که برابر اتلتیکو مادرید در فینال لیگ قهرمانان اروپا با ضربه سر سرخیو راموس کامبک زد، با ضربه سر دیدنی مرادمند به بازی برگردد و کار را به وقت‌های اضافه بکشاند.

تنش و هیجان پس از گل مرادمند به حدی بالا رفت که منجر به اخراج ساپینتو سرمربی استقلال شد و او روی سکو‌ها هم دست بردار نبود و با هواداران پرسپولیس تبادل بطری داشت!

نکته عجیب در نیمه دوم، مصدومیت اشکان خورشیدی بود که جای خود را پس از توقف ۶ دقیقه‌ای بازی، به زاهدی‌فرد داد.

اما امید عالیشاه در دقیقه ۱۱۵ نتیجه بازی را عوض کرد و با ارسالی دیدنی روی دروازه حسینی، شوک بزرگی به استقلال وارد کرد تا تیمش در نهایت از این بازی عجیب و غریب برنده و قهرمان خارج شود.

به این ترتیب، پرسپولیس این فصل را با قهرمانی در لیگ برتر و جام حذفی به پایان برد، اما دست دو مدعی دیگر یعنی سپاهان و استقلال خالی ماند.

استقلال ۱ - پرسپولیس ۲/ عالی‌شاه‌‍نامه!

گل‌ها و دقایق حساس بازی:

دقیقه ۱: دربی فینال جام حذفی با ۵ دقیقه تاخیر و از ساعت ۱۹:۵۰ دقیقه با سوت اشکان خورشیدی آغاز شد.

دقیقه ۵: پرسپولیس بازی را هجومی‌تر آغاز کرده، اما ضربه ایستگاهی ترابی که در منطقه خوبی قرار داشت، دروازه حسینی را تهدید نکرد و دروازه‌بان استقلال به راحتی توپ را گرفت.

دقیقه ۸: سرلک یک تنه به خط دفاعی استقلال زد که شوت پای راست و زمینی او را حسینی در اختیار گرفت.

دقیقه ۱۲: آغاز تنش نیمکت‌ها! در حالی که بازیکن استقلال با برخورد بازیکن رقیب روی زمین سرنگون شد و داور بعد از آن آفساید اعلام کرد، ساپینتو و نیمکت آبی‌ها به این صحنه معترض شدند که در نهایت خورشیدی به یکی از اعضای آبی‌پوش کارت زرد داد.

دقیقه ۱۸: توقف دربی به دلیل پرتاب بطری هواداران استقلال به سمت سروش رفیعی هنگام ضربه کرنر

دقیقه ۲۱: محبی با سرعت از تله آفساید پرسپولیس گریخت و با پای چپ دروازه بیرانوند را هدف گرفت که ضربه او از کنار دروازه سرخ‌ها به شکلی خطرناک عبور کرد.

دقیقه ۲۵: استقلال توپ و میدان را در اختیار گرفته؛ ارسلان مطهری که سابقه گلزنی به پرسپولیس را دارد، با پای راست شوتزنی کرد که توپ او با دخالت بیرانوند راهی کرنر شد.

دقیقه ۲۹: گل اول برای پرسپولیس! دفع ناقص توسط مدافع استقلال توپ را به مهدی ترابی رساند تا ستاره پرسپولیس با شوتی سنگین دروازه حسینی را فرو بریزد.

دقیقه ۳۲: گریه‌های ارسلان مطهری، مهاجم استقلال در آغوش ساپینتو به دلیل مصدومیت و تعویض زودهنگام

دقیقه ۴۰: شوت سعید مهری از پشت محوطه جریمه پرسپولیس با سایش به تیر دروازه به اوت رفت.

دقیقه ۴۵+۱: سروش رفیعی بار دیگر پشت ضربه کرنر قرار گرفت، اما پرتاب اشیا توسط هواداران استقلال بازی را متوقف کرد و یک تصویربردار هم با دوربینش سرنگون شد! خورشیدی لحظاتی بعد دستور به ادامه بازی و ضربه کرنر داد.

سنگ‌پرانی هواداران استقلال به سمت سروش رفیعی باعث مصدومیت تصویربردار صداوسیما شد

نیمه اول فینال جام حذفی با گل مهدی ترابی و توقف چند باره به دلیل پرتاب اشیا و اعتراض‌ها به سود پرسپولیس تمام شد.

 

دقیقه ۴۹: علیرضا بیرانوند که در این دیدار حساس تحت فشار هواداران استقلال است، در موقعیت تک به تک ضربه مهدی قایدی را گرفت تا آه آبی‌ها به آسمان برود.

دقیقه ۵۱: مهدی قایدی این بار خودش را در موقعیت خوب گلزنی قرار داد، اما شوت پای راستش با اختلاف کم از بالای دروازه پرسپولیس به بیرون رفت.

دقیقه ۵۳: وحید امیری در موقعیت ضدحمله می‌توانست خطرناک ظاهر شود، با این حال دفاع استقلال خیلی زود برگشت و این فرصت برای پرسپولیس از دست رفت.

دقیقه ۶۲: درگیری قایدی و گولسیانی به محوطه جریمه پرسپولیس رسید و ستاره بوشهری آبی‌ها سرنگون شد که استقلالی‌ها معتقد به خطای پنالتی بودند و پرسپولیسی‌ها هم به شدت به خورشیدی اعتراض کردند تا به بازیکن استقلال اخطار بدهد. پیمان یوسفی، گزارشگر بازی هم طعنه جالبی به قایدی زد و گفت که نیت او بوده تا پنالتی بگیرد!

درگیری شدید مهدی ترابی و روزبه چشمی که داور آنها را با کارت زرد جریمه کرد

دقیقه ۶۷: تنش و درگیری به اوج رسید! پس از خطا روی ترابی، روزبه چشمی کاپیتان استقلال به شدت به ستاره پرسپولیس معترض شد و مشاجره لفظی این دو بازیکن، درگیری فیزیکی بازیکنان و کادرفنی دو تیم را به همراه داشت.

دقیقه ۸۱: اشکان خورشیدی داور بازی از ناحیه پا مصدوم و این مسابقه متوقف شد! خورشیدی به دلیل مصدومیت جای خود را به زاهدی‌فرد داد.

دقیقه ۸۷: پس از توقف طولانی و ۶ دقیقه‌ای به دلیل مصدومیت داور (خورشیدی)، زاهدی‌فر سوت ادامه بازی را زد.

دقیقه ۹۰+۵: ضربه مهدی ترابی به تیر دروازه استقلال برخورد کرد و گل نشد.

دقیقه ۱۰۰ +۱ گل تساوی برای استقلال در چه لحظه‌ای! در حالی که داور ۹ دقیقه وقت اضافه گرفته بود، مرادمند با ضربه سر زیبای خود (به سبک سرخیو راموس برابر اتلتیکو مادرید) کار را به تساوی یک بر یک کشاند.

 
ساپینتو بعد از گل تساوی استقلال به دلیل اعتراض شدید به داوران اخراج شد و روی سکوها هم به شدت با هواداران پرسپولیس درگیر شد!
 
اخراج ساپینتو بعد از گل اول استقلال و فستیوال عجیب پرتاب بطری بین او و هواداران پرسپولیس!
 

بازی در پایان وقت قانونی با تساوی یک بر یک به پایان رسید و کار به وقت‌های اضافه کشید.

دقیقه ۱۰۲: چیزی نمانده بود که صحنه گل مرادمند این بار برای پرسپولیس تکرار شود، اما ضربه سر فرجی با اختلاف کم از کنار دروازه حسینی عبور کرد.

دقیقه ۱۱۱: اسدبیگی در شش قدمی دروازه حسینی، یک فرصت عالی را از دست داد تا یحیی و تیمش به گل دوم نرسند.

دقیقه ۱۱۵: گل دوم برای پرسپولیس! امید عالیشاه از یک ضربه ایستگاهی نهایت استفاده را برد و ارسال دقیق او بدون برخورد با بازیکنان مستقیم به گل دوم پرسپولیس تبدیل شد.

تیم پرسپولیس پس از پایان وقت‌های اضافه به برتری دو بر یک رسید و جشن قهرمانی گرفت.

خوشحالی هواداران پرسپولیس و ناراحتی هواداران استقلال بعد از سوت پایان بازی

 

لحظه حک شدن نام پرسپولیس روی کاپ قهرمانی جام حذفی

 

لحظه بالابردن جام قهرمانی توسط کاپیتان عالیشاه

 

گزارش زنده؛ استقلال ۰ - پرسپولیس ۱؛ جام یک نیمه سرخ شد! +ویدیو

گزارش زنده؛ استقلال ۰ - پرسپولیس ۱؛ جام یک نیمه سرخ شد! +ویدیو

گزارش زنده؛ استقلال ۰ - پرسپولیس ۱؛ جام یک نیمه سرخ شد! +ویدیو

گزارش زنده؛ استقلال ۰ - پرسپولیس ۱؛ جام یک نیمه سرخ شد! +ویدیو

ساعت ۱۹:۴۰/ هواداران پرسپولیس تلافی کردند! 

خبرورزشی نوشت: در جریان تمرین پیش از شروع بازی، هواداران پرسپولیس با پرتاب اشیای مختلفی مانند سنگ باعث این شدند تا سید حسین حسینی گلر آبی‌پوشان از ناحیه پا دچار مصدومیت جزیی شود. پس از این اتفاق حسینی جای خود را برای تمرین کردن تغییر داد.

دربی ۱۰۱؛ پرتاب اشیا به سمت بیرانوند +ویدیو

ساعت ۱۹:۲۵/ پرتاب اشیا به سمت بیرانوند

تسنیم نوشت: «بیرانوند، دروازه‌بان پرسپولیس به‌واسطه اظهارنظرهایش علیه ساپینتو و همچنین رفتارش در دربی قبلی مورد انتقاد استقلالی‌ها قرار گرفته بود و زمانی که به سمت دروازه رفت، هواداران استقلال شعار‌های تندی علیه او سر دادند؛ به‌طوری که جو ورزشگاه برای دقایقی متشنج شد. هواداران خشمگین استقلال با پرتاب اشیا به استقبال دروازه‌بان پرسپولیس رفتند. پرتاب اشیا آنقدر زیاد بود که یکی از آن‌ها به ننکا مربی دروازه‌بانان پرسپولیس برخورد کرد و سبب مصدومیت او شد.

بیرانوند در ادامه از سایر دروازه‌بان‌ها خواست نزدیک وسط زمین تمرین کنند. مسئولان باشگاه پرسپولیس و حتی استقلال به تصمیم مسئولان معترض شدند.»

ساعت ۱۸:۴۱/ آزادی بالاتر از ظرفیت تکمیل شد! 

ایسنا نوشت: در فاصله یک ساعت مانده به آغاز دربی ۱۰۱، ظرفیت ورزشگاه آزادی برای این بازی تکمیل شد. برای این دیدار ۳۵ هزار بلیت فروخته شده بود، اما بیش از ۴۵ هزار نفر در ورزشگاه آزادی حضور دارند. پر شدن جایگاه تماشاگران در شرایطی رخ داد که استقلالی‌ها حدودا یک ساعت زودتر جایگاه‌های‌شان را تکمیل کردند.

ساعت ۱۸:۴۵/ ترکیب سرخابی‌ها اعلام شد

استقلال: سید حسین حسینی، محمد حسین مرادمند، رافائل سیلوا، جعفر سلمانی، صالح حردانی، روزبه چشمی، آرش رضاوند، سعید مهری، مهدی قایدی، ارسلان مطهری و محمد محبی.

پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، گولسیانی، مرتضی پورعلی‌گنجی، دانیال اسماعیلی‌فر، علی نعمتی، سروش رفیعی، مهدی ترابی، میلاد سرلک، وحید امیری، سعید صادقی و عیسی آل‌کثیر

دربی ۱۰۱؛ ترکیب استقلال و پرسپولیس +ویدیو

دربی ۱۰۱؛ ترکیب استقلال و پرسپولیس +ویدیو

ساعت ۱۸:۱۲/ تحریک ساپینتو جواب داد؛ فحاشی استقلالی‌ها به بیرانوند!

ایران ورزشی نوشت: «بعد از دربی شماره ۱۰۰ ویدئویی از علیرضا بیرانوند منتشر شد که دروازه‌بان پرسپولیس رو به هواداران نشان می‌داد سر استقلال را بریده‌اند. این کنایه‌ای بود به شکست استقلال مقابل پرسپولیس. ساپینتو، اما در کنفرانس خبری قبل از دربی ۱۰۱ خطاب به هواداران استقلال گفت: «حرکت زشت بیرانوند را هرگز فراموش نکنید.» همین مصاحبه باعث تحریک هواداران استقلال شد.

آن‌ها از دو ساعت قبل از شروع بازی فحاشی علیه بیرانوند را شروع کردند و علیه این دروازه‌بان شعار‌هایی سر دادند. حرکت بیرانوند در نوع خود زشت بود، اما مصاحبه ساپینتو باعث شد تا او فحاشی‌های بسیاری را به جان بخرد.»

ساعت ۱۷:۴۳/ حال و هوای ورزشگاه آزادی در فاصله دو ساعت مانده به شروع بازی

 

ساعت ۱۷:۳۰/ قیمت بازار سیاه بلیت دربی رکورد زد! 

خبرورزشی نوشت: «با اینکه در روز‌های گذشته عنوان شد تنها ۳۵ هزار عدد بلیت برای دربی فینال جام حذفی به فروش می‌رسد، افرادی اطراف ورزشگاه آزادی حضور پیدا کرده اند که بلیت مسابقه پرسپولیس و استقلال را به صورت آزاد می‌فروشند. جالب است بدانید این بلیت‌ها بعضاً با قیمت ۳۰ تا ۴۰ میلیون ریال هم رکورد زد و بازار سیاه این عده حسابی سکه بود!»

ساعت ۱۶:۵۵/ شارژ مالی پرسپولیسی‌ها در آستانه دربی

به نقل از تسنیم، باشگاه پرسپولیس امروز (چهارشنبه) در آستانه برگزاری فینال جام حذفی درصدی از مبلغ قرارداد به همراه پاداش پیروزی مقابل هوادار را به اعضای تیم پرداخت کرد. با پرداختی امروز باشگاه، دریافتی سرخپوشان به بالای ۸۰ درصد رسید.

ساعت ۱۴:۳۴/ خداحافظی مرد محبوب آبی‌ها

وریا غفوری کاپیتان سابق و متعصب استقلال امروز با حضور در ورزشگاه آزادی از فوتبال خداحافظی می‌کند.

مطلب مرتبط:

خداحافظی غیرمنتظره «وریا غفوری» از فوتبال در دربی!

 

ساعت ۱۴:۳۰/ آماده‌کردن سکوی جشن قهرمانی جام حذفی

 

ساعت ۱۳:۵۹/ حال و هوای آزادی در روزی که باد شدید در پایتخت در جریان است

حال و هوای استادیوم آزادی در فاصله کمتر از ۷ ساعت تا شروع دربی ۱۰۱

 

ساعت ۱۳:۳۳/ آب سرد روی بیانیه‌ها!  

در حالی که شب گذشته باشگاه پرسپولیس به بیانیه‌ها و اظهارات اخیر مسوولان استقلال درباره داور دربی پایتخت پاسخ داد، تنها ساعاتی بعد سازمان لیگ از بیانیه مشترک سرخابی‌ها برای فوتبال زیبا، احترام به داوری، دوستی و .. خبر داد!

مطلب مرتبط:

بیانیه مشترک سرخابی‌ها برای فوتبال زیبا!

دربی ۱۰۱؛ حمایت تمام قد پرسپولیسی‌ها از «بیرو»!

بیانیه پرسپولیس علیه استقلال در شب دربی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی