تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
در صورت تکرار نتایج دور رفت

پرسپولیس قهرمان و صنعت‌نفت سقوط می‌کند!

در صورت تکرار نتایج دور رفت لیگ برتر، قهرمانی پرسپولیس و سقوط صنعت‌ نفت آبادان محتمل به نظر می‌رسد؛ با این حال لیگ ایران در سال‌های اخیر با نتایج و اتفاقات جذاب و عجیبی همراه بوده و حتی در ساعت آخر، قهرمان عوض شده است!

کد خبر: ۱۴۹۷۰۱
۱۰:۰۹ - ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲

پرسپولیس قهرمان و صنعت‌نفت سقوط می‌کند!

دیدارنیوز: بیست‌ودومین دوره از رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران روز پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت‌ماه به پایان خواهد رسید و در این روز هم تکلیف تیم قهرمان مشخص می‌شود و هم اینکه تعیین خواهد شد که در کنار نفت مسجدسلیمان کدام تیم مسافر لیگ یک می‌شود و فصل آینده جایی در بین ۱۶ تیم برتر فوتبال ایران ندارد.

هفته پایانی لیگ برتر در اوج هیجان و حساسیت دنبال می‌شود؛ آن‌هم در شرایطی که در کورس قهرمانی پرسپولیس و سپاهان امید به کسب جام دارند و مس کرمان و صنعت‌نفت آبادان هم برای بقا در لیگ برتر تلاش می‌کنند و روز سرنوشت‌سازی در انتظار این تیم‌ها است.

برد‌های تکراری در انتظار پرسپولیس و سپاهان؟

نیم‌فصل اول فوتبال ایران در شرایطی به پایان رسید که پرسپولیس در خانه میزبان نساجی مازندران بود و سپاهان هم در دیداری خانگی برابر مس کرمان قرار گرفت. سرخ‌پوشان پایتخت در مصاف با نساجی بهترین برد خود در لیگ بیست‌ودوم را جشن گرفتند و نمایش سراسر تهاجمی شاگردان یحیی گل‌محمدی باعث شد تا پرسپولیسی‌ها با برتری ۵ بر یک به کار خود در نیم‌فصل اول پایان بدهند و در قامت بهترین تیم نیم‌فصل اول به استقبال شروع کار خود در نیم‌فصل دوم بروند.

طلایی‌پوشان اصفهانی هم در دیداری خانگی توانستند با ۲ گل مس کرمان را شکست بدهند. دو تیم حالا در هفته پایانی لیگ برتر دور از خانه باید به میدان بروند و پرسپولیس در قائمشهر میهمان نساجی است و سپاهان هم در کرمان باید مقابل مس قرار گیرد. پرسپولیس در حال حاضر با ۶۳ امتیاز تیم صدرنشین جدول است و سپاهان اصفهان هم با ۶۲ امتیاز رتبه دوم را در اختیار دارد که در صورتی‌که نتایج دور رفت تکرار شود، قهرمانی سرخ‌پوشان پایتخت در لیگ بیست‌ودوم مسجل خواهد شد و سپاهانی‌ها تلخ‌ترین برد فصل خود را در کرمان جشن خواهند گرفت!

باخت‌هایی که شاید مس را در لیگ نگه دارد!

مس کرمان حتی اگر در هفته پایانی در خانه مقابل سپاهان اصفهان به مانند بازی دور رفت متحمل شکست شود، بازهم شانس بقا در لیگ برتر را دارد. شاگردان فرزاد حسین‌خانی برای بقا در لیگ بیست‌ودوم چشم امیدشان به حریف هم‌استانی است و اگر به مانند دور رفت، گل‌گهر سیرجان که این روز‌ها شرایط بحرانی را پشت سر می‌گذارد، بتواند در خانه مقابل صنعت‌نفت آبادان به پیروزی برسد، بقای مس کرمان با کسب هر نتیجه‌ای مقابل سپاهان اصفهان مسجل خواهد شد.

مسی‌ها در بازی رودررو شرایط بهتری نسبت به صنعت‌نفت آبادان دارند و همین مسئله باعث شده تا در صورت تکرار نتایج دور رفت و شکست هر دو تیم مس کرمان و صنعت‌نفت آبادان، شاگردان حسین‌خانی در لیگ برتر بمانند و صنعت‌نفت آبادان راهی لیگ یک شود. البته که نسبت به مسابقات دور رفت شرایط کاملاً تغییر کرده و نفتی‌ها در فرم ایده‌آلی قرار دارند و همین مسئله باعث شده تا نارنجی‌پوشان کرمانی امیدشان برای بقا در لیگ برتر به حداقل برسد.

در سایر دیدار‌های مهم هفته پایانی لیگ برتر، استقلال در خانه مقابل تراکتور تبریز قرار خواهد گرفت. جایگاه دو تیم در رتبه‌های سوم و چهارم جدول رده‌بندی تثبیت شده است و این مسابقه می‌تواند دوئلی انتقامی باشد؛ به‌ویژه آنکه بازی رفت را تراکتوری‌ها به سود خود به پایان بردند و بعد از آن، آبی‌های پایتخت در جام حذفی توانستند حریف تبریزی خود را از گردونه رقابت‌ها کنار بزنند و حالا در سومین رویارویی، بدون‌شک نبرد شاگردان ریکاردو سا پینتو و پاکو خمس می‌تواند با حساسیت ویژه‌ای دنبال شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی