تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.
با تساوی رئال و سیتی در بازی رفت

هیجان در «اتحاد» دو برابر شد!

امید پپ و تیمش برای رسیدن به فینال مسابقات به ادامه روند فوق‌العاده‌شان در بازی‌های خانگی اخیر در ورزشگاه اتحاد خواهد بود و از طرف مقابل رئال مادرید باید امیدوار باشد این بار تیم دیگر از شهر منچستر، رویای صعودش را پس از عدم پیروزی در دیدار خانگی مخدوش نکند.

کد خبر: ۱۴۹۳۴۴
۰۸:۲۰ - ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲

هیجان در «اتحاد» دو برابر شد!

دیدارنیوز: رئال مادرید و منچسترسیتی در دور رفت نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان به تساوی رضایت دادند.

منچسترسیتی و رئال مادرید سه‌شنبه شب از ساعت ۲۲:۳۰ به وقت تهران در دور رفت نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا به مصاف یکدیگر رفتند که ۹۰ دقیقه تلاش ۲ تیم در سانتیاگوبرنابئو نتیجه‌ای جز تساوی یک بر یک نداشت.

در این دیدار کارلو آنچلوتی به رکورد تعداد بازی‌های سر الکس فرگوسن (۱۹۰) در قامت سرمربی در لیگ قهرمانان اروپا رسید و بار دیگر تیمش را در آستانه صعود به فینال مسابقات قرار داده است. کارلتو فارغ از آنکه موفق به فتح چنین دستاوردی شود یا نه، هفته آینده به‌تن‌هایی رکورددار بیشترین تجربه سرمربیگری در معتبرترین آوردگاه فوتبال باشگاهی در قاره اروپا خواهد شد.

از طرف مقابل، اما پپ گواردیولا برای بیست‌ودومین مرتبه به میدان رفتن تیمش مقابل رئال مادرید از چارچوب تمامی رقابت‌ها را شاهد بود و برای پنجمین بار به تساوی رضایت داد. سرمربی اسپانیایی در این مدت ۱۲ بازی را پیروز شده بود و هفته آینده به دنبال بهبود رکوردش به ۱۳، سیتیزن‌ها را راهی میدان خواهد کرد.

پپ از وقتی سکان هدایت بارسلونا را واگذار کرده، نیمی از بازی‌هایش مقابل رئال مادرید را با شکست پشت سر گذاشته و این هفتمین دیدار تیمی تحت هدایت گواردیولا به جز بارسلونا مقابل رئال مادرید بود که صدالبته تعداد شکست‌های سرمربی‌اش را به لطف گل تساوی بخش کوین دی‌بروینه روی عدد ۳ حفظ کرد. این آمار برای پپ روی نیمکت مربیگری بارسلونا، پشت سر گذاشتن تنها ۲ شکست از ۱۵ دیدار بود.

گل کوین دی‌بروینه در این دیدار باعث شد نوار کلین‌شیت‌های تیبو کورتوا سرانجام به دست هموطنش پاره شود و چهاردهمین باری بود که ستاره بلژیکی دروازه تیم‌ها در لیگ قهرمانان اروپا را باز می‌کند. نیمی از این تعداد گل‌های دی‌بروینه به لطف شوت‌های پشت محوطه جریمه حریفان به ثمر نشسته‌اند (۷). از زمانی که کوین به این تیم پیوسته (۱۶-۲۰۱۵)، هیچ بازیکنی در لیگ قهرمانان اروپا موفق نشده چنین آمار و نرخ تبدیل شوت‌های خارج از محوطه به گل را با احتساب حداقل ۱۰ گل از خود بر جای بگذارد.

در طرف مقابل میدان، تیبو کورتوا قصد داشت برای چهارمین دیدار متوالی در لیگ قهرمانان اروپا دروازه تیمش را بسته نگه دارد، اما برای انجام این مهم تنها ۲۳ دقیقه کم آورد و مقاومت او و خط دفاعی مقابلش سرانجام پس از ۴۱۳ دقیقه در هم شکست. آخرین بار رئال مادرید در دور رفت یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا و توسط محمد صلاح در آنفیلد دروازه‌اش را باز شده دیده بود. رئال در یک دیدار دور برگشت مقابل لیورپول و هر ۲ دیدار رفت و برگشت مقابل چلسی موفق شده بود دروازه‌اش را بسته نگه دارد.

وینی جونیور هم موفق شد با گل نخست دیدار سرانجام مزد بازی درخشانش را بگیرد و به مرز ۱۵ گل در لیگ قهرمانان اروپا رسید. او در این راه تبدیل به سومین بازیکن جوان اهل آمریکای جنوبی شد که این دستاورد را از آن خود می‌کند. پیش‌تر رودریگو و لیونل مسی در فصل ۲۰۰۹ به این افتخار دست یافته بودند. لئو در آن فصل ۲۱ سال و ۲۸۸ روز بیشتر نداشت و رودریگو هم که در مرحله قبلی این افتخار را از آن خود کرد، ۲۰۲ روز کوچک‌تر از وینی جونیور (۲۲ سال ۳۰۱ روز) بود.

گل وینیسیوس برخلاف جریان بازی در نیمه نخست و به‌دنبال فشار بی‌رحمانه سیتیزن‌ها وارد دروازه شد و یک رکورد جالب‌توجه را پس از بیش از ۲ دهه به ثبت رساند. رئال مادرید در این دیدار درحالی که در طول ۴۵ دقیقه نخست تنها یک شوت در چارچوب داشت و همان را تبدیل به گل کرد، حداقل از فصل ۰۴-۲۰۰۳ تاکنون سابقه نداشته پس از به نمایش گذاشتن چنین کیفیتی از خود در نیمه نخست به گل برسد.

با این نتیجه، منچسترسیتی برای بیست و یکمین بار متوالی در دیدارهایش از چارچوب تمامی مسابقات، شکست‌ناپذیر باقی ماند. شاگردان پپ آخرین بار در ماه فوریه مقابل تاتنهام بازی را واگذار کرده بودند و در این مدت تنها ۴ بار مقابل حریفان به تساوی رضایت دادند. از این میزان تساوی‌ها، ۳ بازی را خارج از خانه و در لیگ قهرمانان اروپا مقابل لایپزیش، بایرن و رئال موفق به کسب پیروزی نشده‌اند.

۲ تیم هفته بعد، چهارشنبه شب از همین ساعت و این بار به میزبانی استادیوم اتحاد دیدار دور برگشت را انجام خواهند داد و پس از حداقل ۹۰ و حداکثر ۱۸۰ دقیقه مصاف پرهیجان، دیگر تیم فینالیست این فصل از لیگ قهرمانان اروپا هم معرفی خواهد شد.

امید پپ و تیمش برای رسیدن به فینال مسابقات به ادامه روند فوق‌العاده‌شان در بازی‌های خانگی اخیر خواهد بود و از طرف مقابل رئال مادرید باید امیدوار باشد این بار تیم دیگر از شهر منچستر، رویای صعودش را پس از عدم پیروزی در دیدار خانگی مخدوش نکند. رئالی‌ها تنها ۲ بار از ۹ باری که دیداری‌شان در دور حذفی لیگ قهرمانان اروپا به میزبانی سانتیاگوبرنابئو را در دور رفت با عدم تجربه پیروزی پشت سر گذاشته بودند، موفق به صعود پس از انجام بازی دور برگشت شده‌اند. هر ۲ بار حریفشان منچستریونایتد در فصول ۱۳-۲۰۱۲ و ۲۰۰۰-۱۹۹۹ بوده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی