تیتر امروز

هشدار اردن؛ نتانیاهو می‌خواهد آمریکا را وارد تقابل با ایران کند
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

هشدار اردن؛ نتانیاهو می‌خواهد آمریکا را وارد تقابل با ایران کند

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
شاخه‌های زیتون از میان زبانه‌های آتش
یادداشت اختصاصی دیدار؛ چالش ایران و اسرائیل از زاویه‌ای دیگر

شاخه‌های زیتون از میان زبانه‌های آتش

برخی حقایق، معادلات، ملاحظات، مراودات و هماهنگی‌های خاص بین‌المللی در میانه‌های آتش بین ایران و اسرائیل، جان مایه یادداشت اسفندیار عبداللهی است که آینده روابط ایران با آمریکا و اسرائیل را تصویر...
اسپانیا، رفت و برگشت در دویست و پنجاه صفحه

اسپانیا، رفت و برگشت در دویست و پنجاه صفحه

ارزاقی، رمان‌نویسی است که از ابتدا درد و دغدغه مهاجرت داشته و در تک‌تک آثارش این دغدغه‌مندی ملموس است؛آنچه می‌خوانید توضیحی است که حامد شجاعی بر سفرنامه این نویسنده نوشته است.

واکنش زیدآبادی به عکس جنجالی رئیسی در سوریه؛ چرا زنان بی‌حجاب ایرانی مورد احترام نیستند؟

احمد زیدآبادی، روزنامه‌نگار ایرانی در مطلبی با عنوان «احترام» در صفحه اجتماعی خود درباره احترام ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران به زنان بی‌حجاب سوری نوشت: به نظر من این رفتار نوعی ادای احترام به زنان حاضر در محل است اما پرسش این است که چرا زنان وطن خودمان با همین سطح از پوشش مورد احترام قرار نمی‌گیرند و در عوض با آنان به زبان اهانت و بیزاری و تهمت برخورد می‌شود و مورد تعقیب قضایی قرار می‌گیرند؟ چرا احترام به زنان بدون روسری در آن نقطه دنیا امری ممدوح و در این نقطه زمین مذموم است؟

کد خبر: ۱۴۹۱۴۱
۱۳:۵۴ - ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲

واکنش زیدآبادی به عکس جنجالی رئیسی در سوریه؛ چرا زنان بی‌حجاب ایرانی مورد احترام نیستند؟

دیدارنیوز: یک روزنامه‌نگار و تحلیل‌گر سیاسی به انتشار عکسی جنجالی و بحث‌برانگیز از ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران در جریان سفرش به سوریه و دیدار او با زنان بی‌حجاب واکنش نشان داد.

زیدآبادی در صفحه اجتماعی خود نوشت: «به این عکس بسیار انتقاد شده است، اما حامیان سید ابراهیم رئیسی آن را نشانهٔ احترام وی به زنان دانسته‌اند.

به نظر من هم این رفتار نوعی ادای احترام به زنان حاضر در محل است. اما پرسش این است که چرا زنان وطن خودمان با همین سطح از پوشش مورد احترام قرار نمی‌گیرند و در عوض با آنان به زبان اهانت و بیزاری و تهمت برخورد می‌شود و مورد تعقیب قضایی قرار می‌گیرند؟

چرا احترام به زنان بدون روسری در آن نقطهٔ دنیا امری ممدوح و در این نقطهٔ زمین مذموم است؟

مطلب مرتبط:

دوومیدانی شیراز؛ احضار مسئولان در پی حضور زنان بی‌حجاب!

ادعای ضرغامی؛ با حجابِ گردشگر خارجی چالشی نداریم؛ چادر هم سر می‌کنند!

موج تشکیل پرونده برای بی‌حجاب‌ها؛ این‌بار «افسانه بایگان» و «فاطمه معتمد آریا»!

زاکانی و مترو؛ یک قدم تا دیوارکشی

واکنش افسانه بایگان به اتهام «ریاکاری»؛ اعتقادهای قلبی ما با عوام‌فریبی لگدمال شد

نورمفیدی: در برخورد با بی‌حجابی، زبان تهدید، زور، فشار و بگیر و ببند جواب نداده!

محبی‌نیا: با ترساندن مردم نمی‌شود حکومت کرد/ جامعه و دولت، سر حجاب به یک توافق غیرارادی می‌رسند

هشدار علوی‌ بروجردی درباره افزایش فاصله بین روحانیت و مردم؛ ما چه کردیم؟!

اصولاً چرا در کشور ما ریشهٔ "احترام" را گویی ملخ خورده و بی‌احترامی به اغیار به صورت ارزش درآمده است؟ همگی از همه طرف شبانه‌روز در حال بی‌احترامی به همدیگریم و به آن افتخار هم می‌کنیم! چنین جامعه‌ای چطور ممکن است روی آرامش و ثبات را ببیند؟»

به گزارش دیدارنیوز، چند سال پیش هم در حوزه ورزش شاهد یک پارادوکس عجیب در مورد زنان ایرانی و سوری (خارجی) بودیم؛ در حالی که زنان سوریه در ورزشگاه آزادی تهران، پایتخت ایران حضور داشتند و از تیم خود حمایت می‌کردند، اما زنان ایرانی به دلیل محدودیت‌ها و زیرساخت‌هایی که خود آقایان فراهم نکرده‌اند، از حضور در ورزشگاه و حمایت از تیم ملی ایران منع شده بودند! و این منع حضور بانوان در ورزشگاه‌ها همچنان در دولت رئیسی ادامه دارد و به صورت گزینشی و تعدادی اندک در برخی از بازی‌های ملی انجام می‌شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی