تیتر امروز

ورود پیکر رئیس‌جمهور شهید و همراهان به مصلی تهران +ویدیو
سقوط دردناک بالگرد ابراهیم رئیسی در ورزقان آذربایجان شرقی

ورود پیکر رئیس‌جمهور شهید و همراهان به مصلی تهران +ویدیو

روز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت‌ماه، بالگرد حامل ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور و حسین امیرعبداللهیان، وزیرخارجه در آذربایجان شرقی دچار سانحه شد و صبح روز دوشنبه رئیس جمعیت هلال احمر از پیدا شدن لاشه بالگرد...
واکنش مقامات خارجی به درگذشت ابراهیم رئیسی/ نخست وزیر لبنان: دیپلماتی برجسته و دوستی محترم را از دست دادیم
دیدارنیوز واکنش‌های جهانی به درگذشت رئیس جمهور را بررسی کرد؛ این قسمت دولت‌های جهان

واکنش مقامات خارجی به درگذشت ابراهیم رئیسی/ نخست وزیر لبنان: دیپلماتی برجسته و دوستی محترم را از دست دادیم

سانحه منجر به درگذشت حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی، حسین امیرعبداللهیان و هیات همراه با واکنش گسترده مقامات رسمی کشور‌های دنیا همراه شد.
افاضات اضافه

در جامعه بی‌طبقه، عوام نباید به سطوح بیایند

در رابطه با راستای اینکه وقت طلاست و عوام هم زیاد حوصله خواندن مطالب بلند ندارند، عوام‌الملک از یکی دو هفته قبل به صورت ملایم دارد روزنگار خود را تلگرافی و خلاصه می‌کند. نظرات شما را پذیرا هستیم.

کد خبر: ۱۴۹۱۰۷
۲۰:۴۷ - ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲

در جامعه بی‌طبقه عوام نباید به سطوح بیایند

دیدارنیوز‌ـ عوام‌الملک:

جمعه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۲

حدود ظهر فیلمی از جلسه علیرضا، بزرگ کشتی ایران در جلسه با بزرگان کشتی مازندران به دستم رسید. برخورد خیلی قوی و قاطعی با یکی از خبرنگاران حاضر در جلسه کرد و از همان راه دور دستش را داخل مایه فتیله‌پیچ خبرنگار کرد و بعد هم کنده‌کن کرد و از جلسه بیرون انداخت. واقعا جای درستی نشسته است. هر که علیرضا را ببیند متوجه می‌شود قهرمانان قدیم چقدر قوی و کاربلد بوده‌اند. البته علیرضا و عباس در دوره‌ای هم که عضو خواص‌البلد تهران بودند توانایی‌هایشان را ثابت کرده‌اند. به خاطر همین است که الان هم علیرضا جزو خواص ورزشکار است.

دکتر ابراهیم در خوزستان اعلام کرد که بند ناف اقتصاد را از دلار قطع می‌کنند. خیلی کار مهمی‌ست. باعث می‌شود اقتصاد متولد شود. فقط باید بلافاصله اقتصاد را سر و ته کنند و چند ضربه به پس گردن و ماتحتش بزنند که گریه کند و نفسش بالا بیاید. از زردی اقتصاد هم بعد از بریدن بند نافش از دلار نباید نگران شوند. مدتی در دستگاه بماند خوب می‌شود.

 

شنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۲

متاسفانه علیرضا، خواص‌المله تبریز دوباره درباره تعدادی خودروی شاسی بلند که از طرف رضا، خواص‌الدوله امور صنعت و معدن و تجارت به تعدادی از خواص‌المله‌ها داده شده است جوری حرف زد که انگار اتفاق بدی افتاده است. اصلا اینطور نیست. خواص‌المله‌های فعلی از روز اول شروع فعالیتشان در بحث حمل و نقل دچار مشکل بودند. باز خوب شد به همگی لااقل دنا رسید وگرنه معلوم نبود امور عوام را چطوری باید پیگیری می‌کردند. الان هم این خودروهای شاسی بلند برای این است که هر چند نفر با هم سوار یک خودرو بشوند و در طول مسیر درباره مشکلات عوام همفکری و راه حل پیدا کنند. خوشبختانه بند ناف اقتصاد از دلار بریده شد و قیمت دلار بالا رفت. قطعا اقتصاد آمریکا دچار مشکل خواهد شد و تورم‌شان افزایش پیدا می‌کند. فروپاشی آمریکا جلو افتاد. معلوم است دکتر ابراهیم تا حالا به آمریکا رحم کرده بود که بند ناف اقتصاد را از دلار نبریده بود‌.

یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲

جلسه استیضاح رضا، خواص‌الدوله امور صنعت، تجارت و معدن توسط خواص‌المله برگزار شد. تا عصر طول کشید و رضا رفت. البته قطعا خواص‌المله یادگار عزیزش که تعدادی خودروی شاسی بلند است را نگه می‌دارند و همیشه به یادش خواهند بود. تلویزیون بودجه‌بگیر در زمان پخش زنده جلسه استیضاح، زیرنویس کرد که عوام از نابسامانی‌ها به سطوح آمده‌اند. خبر مهمی‌ست. قرار بود چون جامعه بی‌طبقه است عوام زیر سطح بمانند. باید زودتر نابسامانی‌ها را رفع کرد که عوام دوباره به زیر سطوح برگردند. صحبت‌های مهم دکتر ابراهیم در جلسه استیضاح را شب گوش دادم‌. مثل همیشه سرشار از نکات آموزنده بود. یک بخش مهم حرفش این بود که باید با مافیای خودرو برخورد شود‌. امیدوارم عوام هر چه سریعتر به مطالبات خواص رسیدگی کنند. نباید برای خواص با این همه گرفتاری، دغدغه اضافه درست کرد.

 

دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲

امروز در جهان روز جهانی کارگر بود. ما که در ایران مشکلی نداریم که بخواهیم از این مناسبت‌های غربی و شرقی استفاده کنیم. ولی با این حال در راستای حمایت از کارگران جهان که به جز زنجیرهای پاهایشان چیزی برای از دست دادن ندارند امروز اعتصاب می‌کنم و خاطره نمی‌نویسم.

 

سه‌شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲

دیشب تصاویری از پرده‌های گلدار که برای جداسازی واگن‌های نسوان از سایر واگن‌های مترو استفاده شده دیدم. طرح‌های شاد و متنوعی بود و باعث افزایش روحیه عوام و نسوان می‌شود. از خدمات مهم و چشمگیر علیرضا، رییس بلدیه است. در ضمن اعلام کرد که یگان حفاظت مترو برای مقابله با نسوان بی‌حجاب را شکل داده است. خیلی مهم است. باعث می‌شود سرعت حرکت قطارها بالا برود و زمان معطلی عوام در ایستگاه‌ها کوتاه شود. حضور متکدیان و دستفروش‌ها در قطارها هم به پایان می‌رسد.

صحبت‌های صولت، خواص‌الدوله امور کار درباره حقوق کارگران را شنیدم. راهنمایی‌های خوبی کرد. کارگران اگر قناعت داشته باشند با این حقوق‌ها می‌توانند زندگی کنند. خود صولت هم دارد می‌کند. دستش هم درد نکند. اخباری درباره قطع شدن پیام‌رسان‌های داخلی شنیدم. احتمالا عیسی باید خیلی نگران شده باشد. محمداحسان، که مسئول روابط عیسی و خواص‌الدوله امور ارتباطات با عوام است برای اینکه بتواند از طریق تلویزیون بودجه‌بگیر برای عوام توضیح بدهد که چه اتفاقی برای پیام‌رسان‌های داخلی افتاده است از برنامه اسکایپ استفاده کرد. فکر خوبی بود. بالاخره باید گاهی از این برنامه‌های غربی هم استفاده کرد که برای کار کردن با نرم‌افزار پایتون آماده شویم‌.

سجاد، مدیر کل بیمه‌های اجتماعی اعلام کرد که ممکن است به جایی برسند که مجبور شوند کیش و قشم و خوزستان را بفروشند تا بتوانند حقوق بازنشستگان را بدهند. معلوم است باز هم ما عوام با توقعات زیادمان، خواص را به زحمت انداخته‌ایم. بالاخره از کنار رهن و اجاره یک آب‌باریکه‌ای جاری بود و می‌شد به چهار تا زخم زندگی خواص هم زد اما حالا که مجبورشان کرده‌ایم به فروش فکر کنند همه سرمایه را باید بدهند و بروند. شنیده‌ام خود مستاجرها آماده خرید هستند اگر مدت مادام‌العمر برای پرداخت وجه بیع داشته باشند.

 

چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲

خبر خوب خبرگزاری بودجه‌بگیر درباره ورشکستگی آمریکا تا یک ماه دیگر را خواندم. قطعا خوشحال شدم. معلوم است بریدن بند ناف اقتصادمان از دلار تحت سرپرستی دکتر ابراهیم، ِآخرین ضربه را هم محکم به اقتصاد آمریکا زده است. همین خبرگزاری اعلام کرد به نسوان بی‌حجاب بابت هر یک ساعت بی‌حجاب گشتن در خیابان‌های تهران سه تا پنج دلار می‌دهند. احتمالا دلار زیادی که بابت این مساله از کشورشان خارج شده هم به ورشکستگی آمریکا کمک کرده است. باید به خاطر این مساله از نسوان بی‌حجاب تشکر کنیم و برای یک ماه آینده به طور استثنا از نسوان بخواهیم علیرغم اینکه همگی خودشان انتخاب کرده‌اند که طبق میل خواص لباس بپوشند، بی‌حجاب به خیابان بیایند و روزانه با آمریکا تسویه کنند تا خزانه این شیطان بزرگ زودتر خالی شود و به حول و قوه نسوان، ورشکستگی‌اش قبل از یک ماه به سرانجام برسد.

عزت اعلام کرد بهره‌برداری از اماکن تاریخی را واگذار می‌کنند. فکر خوبی‌ست. باعث درآمدزایی می‌شود. بالاخره درآمد حاصل از فروش کیش و قشم و خوزستان هم تا ابد نمی‌ماند و از حالا باید فکر بعدش هم بود. ضمن اینکه مملکت خرج دارد و نمی‌شود همه درآمد را صرف حقوق بازنشستگان کرد. شاید اگر بتوانم پول پیشش را جور کنم به عزت پیشنهاد بدهم تخت‌جمشید را برای بهره‌برداری به عنوان کافه و رستوران سر باز و کتیبه بیستون را برای ایجاد سایت مخصوص تمرین سنگنوردی و صخره‌نوردی به من اجاره بدهد.

 

پنجشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲

خبردار شدم که خوشبختانه در اهواز جلوی برگزاری همایش وکلای سراسر کشور را به دلیل استفاده بعضی از وکلا از کراوات گرفته‌اند. کار اصولی و درستی بوده است. کراوات نماد آمریکایی‌هاست و نباید اجازه داد فراگیر شود. البته اگر آمریکایی‌ها به رجال کراواتی هم سه تا پنج دلار بدهند می‌توان استفاده از کراوات را برای یک ماه اجباری کرد. به ورشکستگی آمریکا قبل از یک ماه کمک می‌کند.

فیلم سخنرانی بزرگوار رشتی در یک مراسم عمومی را دیدم. اعلام کرد از تمام نسوانی که حجاب را رعایت نکرده‌اند بیزار است و از سالن خارج شد. از ناراحتی‌اش خیلی ناراحت شدم‌. شاید اگر می‌دانست که هر کدام از این نسوان بی‌حجاب بین سه تا پنج دلار در روز پول می‌گیرند تا به ورشکستگی آمریکا کمک کنند اینقدر از نسوان بی‌حجاب بیزار نمی‌شد. عیبی ندارد. بعدا که بفهمد خوشحال خواهد شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی