تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

واکنش افسانه بایگان به اتهام «ریاکاری»؛ اعتقادهای قلبی ما با عوام‌فریبی لگدمال شد

حضور بدون حجاب افسانه بایگان در مراسم نکوداشت آتیلا پسیانی سروصدای زیادی در فضای مجازی به پا کرده اما او در پیامی نوشته: «افسوس که زیباترین و شفاف‌ترین اعتقاد‌های قلبی ما بدست ریاکاری و دیکتاتوری و جهل و عوامفریبی لگدمال شد….»

کد خبر: ۱۴۸۹۴۳
۱۷:۵۲ - ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲

واکنش افسانه بایگان به اتهام «ریاکاری»: اعتقادهای قلبی ما با عوام‌فریبی لگدمال شد

دیدارنیوز: حضور بدون حجاب اجباری افسانه بایگان، بازیگر زن کشورمان در مراسم نکوداشت آتیلا پسیانی خبرساز شده است.

افسانه بایگان، بازیگر سینما در واکنش به ویدئویی که او را به ریاکاری متهم می‌کند در استوری اینستاگرام خود نوشت: «… افسوس که زیباترین و شفاف‌ترین اعتقاد‌های قلبی ما بدست ریاکاری و دیکتاتوری و جهل و عوامفریبی لگدمال شد….»

ویدئوی منتشر شده مربوط به یکی از گفتگو‌های این بازیگر در یک برنامه تلویزیونی است که او در آن می‌گوید: «من نمی‌تونم ریاکار باشم. من عاشق اهل بیت هستم و افتخار می‌کنم که در انقلاب اسلامی تو وطنم در این برهه از تاریخ زندگی می‌کنم.»

بایگان با این حال پس از حضور بدون حجاب اجباری در مراسم نکوداشت آتیلا پسیانی در ادامه استوری خود نوشت: «و امروز برای همه فرزندان سرزمینم، برای دل همه مادران داغدار و برای حقیقت و روشنگری این صدای قلب من است، به‌نام «زن، زندگی، آزادی- مرد، میهن، آبادی».

انتشار عکس‌های بدون حجاب اجباری افسانه بایگان در مراسم نکوداشت آتیلا پسیانی سر و صدای زیادی کرد.

وی روز گذشته در حالی که یک تی‌شرت و کتی سیاه به تن داشت بدون روسری جلوی دوربین عکاس‌ها قرار گرفت. او یک گوشواره با طرح «شیر و خورشید» نیز آویزان کرده بود.

واکنش افسانه بایگان به اتهام «ریاکاری»: اعتقادهای قلبی ما با عوام‌فریبی لگدمال شد

این ماجرا در حالی رخ داد که پیش از این برای دو تن از بازیگرانی که در جمع‌های عمومی با حجاب اختیاری ظاهر شده بودند پرونده قضایی تشکیل شده بود.

مرکز اطلاع‌رسانی پلیس تهران هفته گذشته اعلام کرده بود که برای کتایون ریاحی و پانته‌آ بهران به دلیل «کشف حجاب در ملا عام» و «انتشار تصاویر در فضای مجازی» پرونده قضایی تشکیل شده است.

مطلب مرتبط:

تشکیل پرونده قضایی برای کتایون ریاحی و پانته‌آ بهرام/ حقوقدان: اطلاع‌رسانی جرم است

نورمفیدی: در برخورد با بی‌حجابی، زبان تهدید، زور، فشار و بگیر و ببند جواب نداده!

محبی‌نیا: با ترساندن مردم نمی‌شود حکومت کرد/ جامعه و دولت، سر حجاب به یک توافق غیرارادی می‌رسند

چرا اصناف تاوان بی‌حجابی را بدهند؟/ تبعیض در پلمب واحدهای دولتی!

قوامی: نمی‌توانیم با چماق، باتوم، زندان و جریمه زنان را مجبور به رعایت حجاب‌ کنیم

کتایون ریاحی که آبان ماه سال گذشته به‌دلیل برداشتن حجاب بازداشت و سپس در آذر ماه آزاد شده بود در مراسم تشییع جنازه کیومرث پوراحمد در ماه گذشته بدون حجاب اجباری ظاهر شد. پانته‌آ بهرام نیز در اکران عمومی آخرین قسمت سریال پوست شیر در پردیس سینمایی لوتوس بدون حجاب حضور پیدا کرد.

علاوه بر افسانه بایگان که روز گذشته بدون حجاب اجباری در مراسم نکوداشت آتیلا پسیانی حضور داشت، فاطمه معتمدآریا بازیگر دیگر سینما نیز بدون روسری روی سن بود و از پسیانی تقدیر کرد.

از سوی دیگر محمد مهدی اسماعیلی، وزیر ارشاد چند هفته گذشته درباره ممنوعیت فعالیت برخی از هنرمندان گفته بود: «به طور کلی تلاش می‌کنیم برای افرادی که اظهار ندامت و پشیمانی کرده‌اند و به آغوش مردم و جامعه برگشته‌اند، فضای کار را فراهم کنیم.» او با این حال اضافه کرده بود: «اما آن‌ها که همچنان سر ناسازگاری با آرمان‌های مردم ایران را دارند، قصه‌شان متفاوت است.»

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی