تیتر امروز

رضا صالحی‌امیری:سالیانه ۱۵ میلیارد دلار از کشور خارج می‌شود/ مساله،فرار نخبگان است نه مهاجرت/ با حجاب موافقم با اجبار نه
گفت‌وگوی دیدار در برنامه جامعه‌پلاس با وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی

رضا صالحی‌امیری:سالیانه ۱۵ میلیارد دلار از کشور خارج می‌شود/ مساله،فرار نخبگان است نه مهاجرت/ با حجاب موافقم با اجبار نه

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود میزبان رضا صالحی امیری، وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی بود؛ او از دلایل فرار نخبگان گفت و تاکید کرد که به همین دلیل سالیانه ۱۵ میلیارد دلار سرمایه از...
رفتار دوگانه با «زاکانی» و «نجفی»!
«دیدارنیوز» در گفت‌وگو با «نژادبهرام» خلاء شفافیت در شهرداری تهران را بررسی می‌کند:

رفتار دوگانه با «زاکانی» و «نجفی»!

یک سیاستمدار در واکنش به قرارداد مبهم شهرداری معتقد است که اگر نیروهای اصلاح‌طلب در راس مدیریت شهری بودند، رسانه‌های مخالف خیلی جدی به موضوع ورود می‌کردند.
کاشان، سرزمینی از جنس گل و گلاب

کاشان، سرزمینی از جنس گل و گلاب

روز جمعه، بیست و یکم اردیبهشت ماه، در واپسین روز‌های گلابگیری، وارد کاشان شدیم. یک روز آفتابی و دلچسب، همواره تصورم این بود که کاشان، همانند خیلی از شهر‌های ایران واجد تلفیق هر دو ویژگی سنت و...

هیئت اعزامی آمریکا برای شرکت در مراسم افتتاح سفارت این کشور در قدس

هیئت اعزامی آمریکا به ریاست معاون وزیر خارجه این کشور برای شرکت در مراسم افتتاح سفارت این کشور در قدس، وارد فلسطین اشغالی شد.

کد خبر: ۱۴۸۳
۱۶:۵۸ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷

دیدارنیوز - هیئت اعزامی آمریکا برای شرکت در مراسم افتتاح سفارت این کشور در قدس، وارد فلسطین اشغالی شد.

«ایوانکا ترامپ» دختر رئیس جمهور آمریکا، و «جرد کوشنر»، همسر او، روز یکشنبه همراه این هیئت وارد سرزمین‌های اشغالی شدند.

«جان سالیوان» معاون وزیر خارجه آمریکا، ریاست هیئت اعزامی این کشور که شامل ۲۵۰ نفر است را بر عهده دارد. علاوه بر ایوانکا ترامپ و  کوشنر، «استیون منوچین» وزیر خزانه داری آمریکا، نیز این هیئت را همراهی می‌کند. نام «تد کروز» و «لیندسی گراهام» سناتور‌های جمهوری خواه به همراه «جیسون گرینبلات» نماینده رئیس‌جمهور آمریکا در امور خاورمیانه، نیز در فهرست مهمانان آمده است.

ایوانکا ترامپ روز شنبه در این‌باره در حساب‌های کاربری خود در رسانه‌های اجتماعی نوشت: «با خرسندی بسیار به قدس بر می‌گردم. مفتخرم که هیئت ویژه‌ای که نماینده رئیس جمهور ترامپ، دولت و مردم آمریکا است را در افتتاح سفارت آمریکا در قدس همراهی می‌کنم. ما در انتظار جشن گرفتن هفتادمین سالگرد و آینده اسرائیل هستیم».

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا، دسامبر گذشته در اقدامی بحث بر انگیز، قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخت. به این ترتیب سفارت آمریکا در تل آویو روز دوشنبه (فردا) به قدس انتقال خواهد یافت.

قرار بر این بوده وزارت خارجه رژیم صهیونیستی بعداز ظهر یکشنبه یک مراسم استقبال رسمی از میهمانان داشته باشد. این وزارت خانه ۸۶ سفیر خارجی در سرزمین‌های اشغالی را به  مراسم افتتاح سفارت آمریکا در قدس دعوت کرده است که تنها ۴۰ نفر از آن‌ها دعوت وزرات خارجه را پذیرفته اند.

با اینکه احتمال می‌رفت اغلب سفیر‌های اروپایی این اقدام را سرزنش کنند، برخی از این کشور‌ها از جمله اتریش، جمهوری چک، رومانی و مجارستان بر خلاف تصمیم اروپا اعلام کردند در مراسم روز یکشنبه شرکت می‌کنند. در همین حال، کشور‌های اتریش، جمهوری چک، رومانی و مجارستان بر خلاف توافق اتحادیه اروپا در مراسم استقبال از هیئت آمریکا شرکت می‌کنند.

روز شنبه مشخص شد جمهوری چک، رومانی و مجارستان از انتشار بیانیه اتحادیه اروپا به منظور محکوم کردن اقدام آمریکا در جهت به رسمیت شناختن قدس جلوگیری کرده اند. این تصمیم ترامپ نگرانی کشور‌های زیادی را در پی داشت.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی