تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

سفرهای نوروزی چند درصد رشد داشت؟

عزت الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی با اشاره به رشد ۱۵ درصدی در سفر‌های نوروزی، اعلام کرد: مازندران، گیلان و خراسان رضوی به ترتیب سه استان نخست از نظر مسافرپذیری هستند، پس از آن‌ها هرمزگان، خوزستان و به ترتیب سایر استان در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

کد خبر: ۱۴۸۲۹۴
۱۲:۰۵ - ۳۰ فروردين ۱۴۰۲

سفرهای نوروزی چند درصد رشد داشت؟

دیدارنیوز: رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: امسال شاهد یک رشد بسیار بالایی در بازدید‌های تهران بودیم که از ۳۹۰ هزار نفر در سال گذشته به ۲ میلیون نفر افزایش پیدا کرد.

عزت الله ضرغامی در پایان جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران درباره سفر‌های نوروزی گفت: امسال ما شاهد رشد ۱۵ درصدی سفر‌های مردم در تعطیلات نوروز بودیم، البته آمار ما از ۲۵ اسفند شروع می‌شود تا نیمه فروردین؛ منتها امسال به دلایل مختلفی سفر ادامه دارد و آخرین موج سفر هم از امروز شروع می‌شود تا روز یکشنبه آینده، همه این‌ها را باید جزو سفر‌ها حساب کرد.

وی افزود: سال گذشته یعنی ۱۴۰۱ ما ۵۰ میلیون مجموع اقامت شب ما بود که امسال به ۵۷/۱ رسید. مجموعه اقامت‌های ما هم در اقامت‌های رسمی ماست هم در مجموع‌های غیررسمی و اضطراری است. ما در دولت جدید ظرفیت‌های زیادی را اضافه کردیم دستگاه‌های مختلف امکانات اقامتی خود را در اختیار دادند؛ بنابراین شاهد یک رشد بخصوص برای طبقات پایین دست و شاهد یک رشد جدی در این حوزه هستیم. البته حوزه‌های سطح بالای ما در روز‌های اول تکمیل ظرفیت می‌شوند، اما بعدا شرایط برای اقامت افرادی که در شرایط اقتصادی پایین‌تر هستند نیز استفاده می‌کنند.

وزیر میراث فرهنگی در ادامه ابراز داشت: رتبه بندی استان‌ها به این صورت است، مازندران، گیلان و خراسان رضوی به ترتیب سه استان نخست از نظر مسافرپذیری هستند، پس از آن‌ها هرمزگان، خوزستان و به ترتیب سایر استان در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

وی با اشاره به همکاری دستگاه‌ها در ستاد سفر‌های نوروزی تصریح کرد: آنچه که اهمیت دارد این است که ستاد سفر یک مصداق بسیار مهمی از وحدت مجموعه‌های اجرایی دولت است، بخصوص برای کسانی که سعی می‌کنند با بعضی از اخبار حاشیه اختلافاتی را در دیدگاه‌ها یا نحوه اجرای دستگاه‌ها نشان دهندف ستاد سفر‌های نوروزی ۲۷ دستگاه از مهمترین دستگاه‌ها در کنار هم فعالیت می‌کنند و خدمات فراوانی را به مردم می‌دهند.

ضرغامی با ارائه آمار بازدید‌های انجام شده در نوروز امسال گفت: نکته دیگر درخصوص بازدید‌های مردم در ایام نوروز به این صورت است، از مجموع ۲۶۸ موزه، ۱۵۳ پایگاه میراث ملی وجهانی، ۳۵ بنای تاریخی در ۲۵۵ مرکزی که در اختیار وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است رقم ۶ میلیون را ما ثبت کردیم که یک رکورد در بازدید‌های مراکز فرهنگی در کشور محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: از ۲۵ اسفند تا ۳ فروردین رشد ما ۳۰ درصد است، از ۴ فروردین تا ۱۲ فروردین به خاطر ماه رمضان رشد ما ۴/۵ درصد است، در مجموع ما شاهد رشد بیش از ۱۰ درصدی بازدید از مجموعه موزه‌ها، کاخ موزه‌ها و پایگاه‌هایی هستیم که در اختیار وزارت میراث بوده است.

وزیر صنایع دستی و گردشگری با ارائه آمار بازدید‌ها از اماکن تاریخی و فرهنگی، اظهار داشت: برای اطلاع علاقمندان عرض می‌کنم مقام اول در بازدید مجموعه فرهنگی تاریخی حافظیه در شیراز است با ۴۵۰ هزار بازدیدکننده، مقام رتبه تا دهم تخت جمشید، مجموعه فرهنگی تاریخی سعدیه، میراث جهانی باغ فین، مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد، ارگ کریم‌خانی، پاسارگاد، چلستون، عالی قاپو، فلک الافلاک و کاخ گلستان در رتبه‌های بعدی بازدید بودند.

وی خاطرنشان کرد: امسال شاهد یک رشد بسیار بالایی در بازدید‌های تهران بودیم که از ۳۹۰ هزار نفر در سال گذشته به ۲ میلیون نفر افزایش پیدا کرد.

ضرغامی در ادامه بیان داشت: در کنار مجموعه‌هایی که در اختیار وزارت ارشاد است، دستگاه‌های دیگر هم موزه‌های مختلف دارند، بافت‌های شهر‌های مختلف جزو بازدید‌های مهم مردم است که اگر آن‌ها را هم حساب کنیم عدد نهایی خیلی بالاتر از ۶ میلیونی است که به عنوان مراکز رسمی محسوب شده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی