تیتر امروز

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
حمله ایران به اسرائیل/ ایران قواعد جدیدی را تحمیل کرد/ سوناک و نتانیاهو امشب صحبت می‌کنند
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری

حمله ایران به اسرائیل/ ایران قواعد جدیدی را تحمیل کرد/ سوناک و نتانیاهو امشب صحبت می‌کنند

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)
مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه

گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)

در ادامه مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه درباره «گفتمان نظام سلطه جهانی» که سه قسمت قبلی را در دیدارنیوز خواندید، در قسمت چهارم و پایانی می‌توانید پاسخ...
گزارش دیدار از ناکامی بزرگ دولت در دو ماجرا

از حقوق معلمان تا بدهی استقلال؛ چه گل نزنی‌یه این کابینه؟

کابینه ابراهیم رئیسی در روز‌های پایانی سال ۱۴۰۱ دو حرکت به یادماندنی را در کارنامه‌ی کاری خود ثبت کرد، یک وزیر حق معلم‌ها را نداد و رفت و معاون اول هم برای حل مشکل تیم استقلال پیشقدم شد اما هیچ یک از این فرصت‌ها گل نشد!

کد خبر: ۱۴۷۷۴۸
۱۳:۰۷ - ۲۰ فروردين ۱۴۰۲

دیدارنیوزـ نسرین نیکنام: یوسف نوری وزیر پیشین آموزش و پرورش که در بزنگاه پرداخت حقوق معلم‌ها در روز‌های پایانی سال ۱۴۰۱ تهران نبود و راهی کربلا شده بود، پس از اینکه هجمه زیادی به او وارد شد ترجیح داد به جای پاسخگویی در مورد کم‌کاری و ناتوانی‌اش استعفا دهد تا شاید یک روزی از او در تاریخ به عنوان تنها وزیر مستعفی یاد شود؛ اما نکته قابل تامل در عدم پرداخت حقوق فرهنگیان این بود که هیچ کس حتی شخص رئیس جمهور نیز از او نخواست که در مورد این مسئله توضیح دهد و از جامعه فرهنگیان عذرخواهی کند.

از طرف دیگر ابراهیم رئیسی برای اینکه قدرت خود را نشان دهد، قبل از استعفای نوری، معاون اول خود یعنی محمد مخبر را مامور کرد تا با تحقیق و بررسی علت یا علل عدم پرداخت حقوق فرهنگیان، موضوع را بفهمد و آن را به شخص رئیس جمهور گزارش دهد. در نهایت تحقیق‌ها نشان داد که همه قصور متوجه شخص وزیر آموزش و پرورش است و همین گزارش برای همیشه پرونده کاری یوسف نوری را در دومین سال از عمر صدراتش بست؛ حالا نوری این فرصت را دارد که در روزمه کاری خود علاوه بر پیاده‌روی اربعین حضور دو ساله خود را در تیم ابراهیم رئیسی را ثبت کند!

محمد مخبر بعد از اینکه از ماجرای فرهنگیان و یوسف نوری خلاص شد، خیز برداشت تا مشکل دیگری را حل کند آن هم نه در حوزه تولید واکسن کرونا و مشکلات معیشتی مردم که در حوزه ورزش و حل مشکل مالی و بدهی تیم استقلال!

استقلال هم به درمان نرسید 

بحران بدهی باشگاه استقلال به استراماچونی هم در روزهای پایانی سال گذشته به اوج رسید، چرا که فیفا بعد از چندبار زمان دادن به این باشگاه، آخرین مهلت را دهم فروردین ۱۴۰۲ اعلام کرد. همین موضوع سبب شد که مدیران تیم استقلال که در جور کردن این بدهی ناتوان ماندند، دست کمک خود را به سوی دولت دراز کنند. این بار هم محمد مخبر در نقش منجی ظاهر شد و عصر جمعه بیستم اسفنده ماه که برای شرکت در مراسم افتتاح نخستین دوره جام نوروز در ورزشگاه آزادی حاضر شده بود، در مواجهه با خبرنگاران که در مورد درخواست کمک باشگاه استقلال سؤال پرسیدند، گفت: به طور کلی تصمیم دولت کمک به باشگاه‌های ورزشی به‌طور عام است نه به‌صورت خاص. امیدوارم مشکلات باشگاه‌ها برطرف شود.

او در پاسخ به این پرسش که با توجه به فرصت اندک باشگاه استقلال چه کمکی به این باشگاه خواهد شد؟ اظهار داشت: خود مدیران باشگاه‌ها باید در این زمینه اقدام کنند، اما ما نیز کمک خواهیم کرد که مشکل برطرف شود البته او تنها به این اظهار نظر بسنده نکرد و تاکید کرد که حتما باید کمک‌شان کرد، البته فی نفسه دولت نمی‌تواند کمک کند، اما باید به شکلی کمک کنیم که مشکلات برطرف شود!

۲۵ اسفند ماه خبر کمک قطری‌ها به تیم استقلال برای رفع مشکل شان حسابی خبرساز شد؛ ماجرا هم این بود که استقلالی‌ها برای انتقال پول به حساب آندره‌آ استراماچونی با چالش تحریم مواجه بوده و نمی‌توانستند مطالبه ۱.۶ میلیون یورویی او را به صورت یک‌جا به حساب سرمربی ایتالیایی واریز کنند و واریز مرحله به مرحله آن هم زمان‌بر بود و احتمال بلوکه شدن پول هم وجود داشت. همین مسئله باعث شده تا مسئولان رایزنی کنند و در نهایت قرار شد فدراسیون فوتبال قطر در نقش واسطه عمل کند و ابتدا مبلغ مورد نظر از طریق قطری‌ها به صورت مستقیم و یک‌جا به حساب آندره‌آ استراماچونی واریز و سپس از سوی باشگاه ایرانی با فدراسیون فوتبال قطر تسویه‌حساب انجام شود، اما...

محمد نوری بازیکن پیشین تیم استقلال هم پنجم فروردین ۱۴۰۲ نسبت به عدم کمک به این باشگاه معترض شد و در گفتگویی محمد مخبر را خطاب قرار داد و گفت: "آقایان شرایط استقلال نگران کننده است، پس کی می‌خواهید به این باشگاه کمک کنید؟ آقای مخبر مگر شما نگفته بودید دولت به استقلال کمک می‌کند، پس چرا خبری نیست؟ تعجب می‌کنم که چطور برای پرونده کالدرون دولت همه توانش را گذاشت، اما امروز برای پرونده استراماچونی سکوت کرده است."

تا زمان انتشار این گزارش، مشکل استقلال هنوز حل نشده و بدهی و بلاتکلیفی استراماچونی پابر جاست و فرهنگیان هم همچنان به دنبال گرفتن حق خود از دولت و وزارت آموزش و پرورش هستند و در کارنامه کاری محمد مخبر علاوه بر عدم تحقق ۵۰ میلیون دز واکسن کرونا، عدم موفقیت در کمک به تیم استقلال و فرهنگیان هم ثبت شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی