تیتر امروز

ورود پیکر رئیس‌جمهور شهید و همراهان به مصلی تهران +ویدیو
سقوط دردناک بالگرد ابراهیم رئیسی در ورزقان آذربایجان شرقی

ورود پیکر رئیس‌جمهور شهید و همراهان به مصلی تهران +ویدیو

روز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت‌ماه، بالگرد حامل ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور و حسین امیرعبداللهیان، وزیرخارجه در آذربایجان شرقی دچار سانحه شد و صبح روز دوشنبه رئیس جمعیت هلال احمر از پیدا شدن لاشه بالگرد...
واکنش مقامات خارجی به درگذشت ابراهیم رئیسی/ نخست وزیر لبنان: دیپلماتی برجسته و دوستی محترم را از دست دادیم
دیدارنیوز واکنش‌های جهانی به درگذشت رئیس جمهور را بررسی کرد؛ این قسمت دولت‌های جهان

واکنش مقامات خارجی به درگذشت ابراهیم رئیسی/ نخست وزیر لبنان: دیپلماتی برجسته و دوستی محترم را از دست دادیم

سانحه منجر به درگذشت حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی، حسین امیرعبداللهیان و هیات همراه با واکنش گسترده مقامات رسمی کشور‌های دنیا همراه شد.
افاضات اضافه

چه خوب که از سیستان و بلوچستان خبر بی‌حجابی نمی‌آید

هفته گذشته یکی از جنجالی‌ترین هفته‌ها در یک سال اخیر بود و در آغاز سال جدید و راه افتادن رسمی دستگاه‌های دولتی، عوام‌الملک نیز رسما به رصد اتفاقات پرداخته است.

کد خبر: ۱۴۷۶۳۹
۱۴:۵۹ - ۱۸ فروردين ۱۴۰۲

افاضات اضافه

 

دیدارنیوز ـ عوام‌الملک:

جمعه ۱۱ فروردین ۱۴۰۲

صبح زود با زنگ تلفن از خواب بیدار شدم. صدای یکی از عوام با هیجان و نگرانی از آن سوی خط شنیده می‌شد که چند بار گفت صحنه را ببین! بعد که آرام شد متوجه شدم منظورش این است که تلویزیون بودجه‌بگیر را روشن کنم و صحنه مدنظرش را ببینم‌ البته وقتی روشن کردم دیر شده بود. قبل از ظهر فیلم صحنه‌دار مذکور به دستم رسید. خیلی وحشتناک بود. دو نفر که نسبتشان هم با هم معلوم نبود جلوی دوربین یک کاری با هم کردند که حتی در غرب هم بعد از ساعت دوازده شب از شبکه‌های کابلی نشان می‌دهند. خوشبختانه روابط عمومی تلویزیون بودجه‌بگیر بلافاصله عذرخواهی کرد و قول داد به شکل قاطعانه با عوامل این فاجعه برخورد شود. به نظرم با خود آن دو نفر هم باید قاطعانه برخورد شود و قبل از اینکه اعترافاتشان را پخش کنند تکلیف نسبتشان با هم را معلوم نمایند و اگر هم نسبتی نداشتند با حضور نماینده خواص‌الرعایا و امنیه‌ها و نظمیه‌های منتخب، نسبت‌دارشان کنند.

حسین، مدیر روزنامه بودجه‌بگیر درباره بیانیه خواص‌الدوله امور داخله درباره حجاب مصاحبه کرد و گفت هم دیر بوده و هم دوپهلو. راست هم می‌گوید. جوری بیانیه داده‌اند که مخاطب ممکن است یادش برود در عصر ابراهیم زندگی می‌کند و همه‌چیز باید راست و محکم و سفت و در عین حال زود اتفاق بیافتد. خوشبختانه مثل همه جمعه‌ها بزرگواران شهرهای مختلف به ویژه در قم و مشهد و شیراز نکات مهمی درباره بی‌حجابی، به عنوان تنها مشکل باقیمانده کشور در عصر ابراهیم بیان کردند‌. ان‌شاالله به زودی این مشکل هم حل می‌شود. عصر فیلم گستاخی دو تن از نسوان و صاحب یک مغازه و چند نفر دیگر از عوام نسبت به یکی از اخوان معتقد و مشتاق ورود به جمع خواص را دیدم. متاسفانه طوری به آن فرد مظلوم حمله‌ور شدند که وی مجبور شد برای دفاع از خودش یک ظرف ماست را روی سر آن دو نفر نسوان خالی کند و لااقل کاری بکند که موی سیاهشان سفید شود. ولی روسیاهی بقیه را نتوانست با ماست علاج بکند. امیدوارم زودتر برخورد قاطع لازم با صاحب مغازه و همه حاضران در محل صورت بگیرد. آنقدر ذهنم درگیر مساله بی‌حجابی و ماستمالی صورت گرفته در مغازه شده بود که حوصله نداشتم صحبت‌های مصطفی، خواص‌المله تهران را دقیق بخوانم. حرف مهمی نزده بود. فقط گفت که قیمت سوخت خیلی ارزان است و باید اقتصاد انرژی در کشور اصلاح شود. خب بشود! ما درگیر مساله و مشکلی به نام بی‌حجابی و لزوم دفاع از خود با ظرف ماستیم. مسائل بی‌اهمیتی مثل قیمت سوخت نباید حواسمان را پرت کند. خواص اگر صلاح می‌دانند خودشان قیمت‌ها را بالا ببرند.

شنبه ۱۲ فروردین ۱۴۰۲

صبح خبر پلمپ مکان ماستمالی نسوان بی‌حجاب توسط یکی از اخوان معتقد و مشتاق ورود به جمع خواص به دستم رسید. باید برای ضبط نسوان مذکور و پخش اعترافاتشان هم سرعت عمل لازم وجود داشته باشد ان‌شاءالله! غلامحسین، رییس خواص الرعایا هم گفت کسانی که اقدام به کشف حجاب کنند مجازات خواهند شد. هیچ وقت فکر نمی‌کردم کشف کردن چیزی مجازات داشته باشد.‌ البته بعدا که خوب فکر کردم به این نتیجه رسیدم که کشف حجاب چیزی شبیه کشف الکل است و لازم است برای مجازات مرده‌ی ذکریای رازی هم فکری شود. به عبارت دیگر هر کشف و اختراعی خوب نیست و ممکن است جرم باشد. لازم است کاشفان فروتن هر چیزی قبل از اعلام رسمی اکتشاف درباره جرم بودن یا نبودنش از خواص‌الرعایا استعلام کنند.

یکی از عوام خبر داد که طبق قانون جدید بیمه شخص ثالث، خودروهای با قیمت بیش از ۶۰۰ میلیون تومان نامتعارف هستند و بیمه تا سقف ۶۰۰ میلیون تومان خسارت برایشان پرداخت خواهد کرد. فکر کنم منظورشان این است که اکثر خودروها به جز دو سه تا جزو خودروهای نامتعارف هستند. اگر نامتعارف بودن خودرو هم مثل نامتعارف بودن پوشش نسوان مورد توجه قرار گرفته بود باید کارخانه‌های خودروسازی را هم مثل بعضی از مغازه‌ها یا تولیدی‌های پوشاک پلمپ می‌کردند. خبر باز بودن بوستان‌های بعضی شهرها از قبل از اذان مغرب امروز تا اذان صبح فردا صبح را که جهت رفاه حال عوامی که حق ندارند فردا به بهانه مراسم طاغوتی و منحط سیزده به در به بوستان‌ها بروند شنیدم. تا این لحظه ورامین و قم این تسهیلات را برای عوامشان فراهم کرده‌اند‌. لابد غربی‌ها خبر را طوری منعکس خواهند کرد که وانمود کنند بوستان‌های این شهرها فردا تعطیل‌اند.

آخر شب شنیدم که ظاهرا یکی از معاونان دکتر ابراهیم لایحه تعطیلی پنجشنبه‌ها را از طرف خواص‌الدوله‌ها به خواص‌المله‌ها داده تا بررسی و موافقت کنند. خیلی خوشحال شدم‌‌. باعث می‌شود دو روز در هفته تعطیل باشیم و روز شنبه که ما کارمان را آغاز می‌کنیم با شروع تعطیلی غربی‌ها همزمان شود و در آن دو روز که آن‌ها خوابند لوکوموتیو پیشرفت ما کل قطار پیشرفت رو با سرعت جلو براند و دوشنبه‌ها که غربی‌ها به سر کارهایشان برمی‌گردند متوجه شوند که ما جلو زده‌ایم و هیچ کاری نتوانند بکنند.

یکشنبه ۱۳ فروردین ۱۴۰۲

تمام روز در خانه بودم‌. احساس گریه داشتم‌. در دوران طفولیت در چنین روزی به خاطر پایان تعطیلات و باز شدن دوباره مدارس این احساس را داشتم. اما حالا که پیر شده‌ام و تازه متوجه فلسفه و تاریخچه این روز منحوس شده‌ام به خاطر رسیدنش احساس گریه دارم. قبل از ظهر تصاویری از مکان ماستمالی نسوان کاشف حجاب به دستم رسید که این احساس گریه را تشدید کرد. متاسفانه عده‌ای از عوام در مکان نامناسب مذکور گل قرار داده و حتی اقدام به خرید لبنیات از آنجا کرده‌اند. عجیب است که این ماست‌ها را می‌خورند. ممکن است داخلش مو باشد. تصاویری از تجمع عده‌ای از عوام دلواپس در رامسر به دستم رسید که در آن به رییس خواص‌الدوله مازندران می‌گفتند رستوران‌های کل شهر باز است و همه لخت! چرا زودتر خبردار نشدم؟ البته از جنبه اینکه این عوام دلواپس گفتند می‌خواهند آتش به اختیار ورود کنند. فقط هنوز مطمئن نیستم که این ورود آتش به اختیارشان قرار است دقیقا به رستوران‌ها باشد یا چی؟

مرتضی، خواص‌المله تهران که رییس کمیسیون فرهنگی هم هست از قول محمدباقر، که رییس همه خواص‌المله‌هاست گفت که اگر خواص‌الدوله‌ها یا خواص‌الرعایا لایحه‌ای درباره عفاف و حجاب بدهند ۷۰ساعته کارش را تمام می‌کنند. خیلی خوشحال شدم‌. ولی به نظرم لازم نیست خواص‌المله‌ها اینقدر هم به خودشان فشار بیاورند‌. می‌توانند کار لایحه را ۷۲ساعته تمام کنند که سه روز کامل طول بکشد و در عوض وسطش وقت استراحت داشته باشند‌.‌ چون بعد از تصویب این لایحه همه مشکلات کشور حل می‌شود و خواص‌المله‌ها می‌توانند این یک سال باقیمانده از دوران مشعشع خدماتشان را صرف گپ زدن و دید و بازدید و خاطره‌گویی برای هم کنند. البته امیدوارم وارد حوزه خاطره‌نویسی نشوند چون بازار کار من را کساد می‌کنند. خواص‌الدوله‌های امور علوم و مکتبخانه‌ها هم دو اطلاعیه صادر کردند و گفتند به نسوانی که حجاب نداشته باشند خدمات آموزشی و رفاهی ارائه نمی‌دهند. همین؟

دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۲

روزنامه بودجه‌بگیر در اولین شماره سال جدیدش یادداشت خوب و آموزنده‌ای درباره تعطیلی رادیوی بنگاه خبرپراکنی ملکه مرحومه انگلیس نوشت‌. معلوم شد که به دلیل وضع بد اقتصادی خواص‌الدوله بریتانیا و نداشتن مخاطب تعطیلش کرده‌اند و به زودی و به حول و قوه الهی تلویزیونشان هم تعطیل خواهد شد. خوشحال شدم. شاید کل خواص‌الدوله و مملکت بریتانیا هم به دلیل وضع بد اقتصادی تعطیل شود و به ما واگذارش کنند که آبادش کنیم. جواد، خواص‌المله سنقر گفت که در صورت رواج بی‌حجابی، شوهردزدی باب می‌شود. خیلی پیچیده است. یعنی قرار است در کنار اصنافی مثل جیب‌برها و زورگیرها و قالپاق‌دزدها و آفتابه‌دزدها، یک رسته شغلی جدید به اسم شوهردزدها ایجاد شود؟ خوب شد تفریحاتی مثل اختلاس و زمین‌خواری و کوه‌خواری و جنگل‌خواری و به طور کلی ایران‌خواری جزو رسته‌های رسمی حرفه دزدی محسوب نمی‌شود وگرنه با اضافه شدن گزینه شوهردزدی، انتخاب رسته در این حرفه خیلی سخت می‌شد.

احمد، خواص‌المله شهرکرد هم گفت که می‌خواهند جسارت را از بی‌حجابان بگیرند و کاری کنند که متخلفان سریعا هزینه بی‌حجابی‌شان را بدهند. کار خوبی‌ست‌. اصولا باید قوانینی تصویب شود که هزینه‌هایی که عوام باید بدهند هم زیاد باشند و هم سریع. درستش هم همین است. خبر موافقت دکتر ابراهیم با استعفای یوسف، خواص‌الدوله امور مکتبخانه‌ها را شنیدم. افسوس خوردم. جنجال الکی یک سری به اصطلاح معلم بابت چند روز دیر شدن چندرغاز حقوق که مثل چرک کف دست می‌ماند باعث این ناراحتی‌ها شد. نگرانم که این اول سالی، یوسف کجا می‌خواهد برود و کار پیدا کند. امیدوارم زودتر مثل همه خواص یک شغل مشاوره یا مدیرعاملی مناسب برایش ایجاد شود.

سه‌شنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۲

مجتبی، خواص‌المله تهران خطاب به کاظم از بزرگواران تهرانی گفت که چون با دوستانش می‌خواهد همه خواص‌المله‌ها از خودشان باشند و کارنامه هم ندارند به ریسمان حجاب متوسل شده‌اند. حرف مهمی زده است. تا حالا از این زاویه نگاه نکرده بودم. یادم رفته بود که بر خلاف ما عوام هنوز برای خواص مهم است که چه کسانی عضو خواص‌المله باشند و چه کسانی در جاهای دیگر خواصیگری کنند. کارنامه خواص‌المله‌های فعلی که خیلی پربار است. تهیه واکسن برای کرونا، صیانت از عوام در برابر فضای مجازی، علاقه به دناپلاس مشکی که البته بعضی‌هایشان علاوه بر آن خودروی شاسی‌بلند هم دوست داشتند، علاقه به عبور از خط ویژه بخش‌هایی از کارنامه‌های خواص‌المله فعلی‌ست. شاید اگر کاظم و دوستانش هم کارنامه‌هایشان را روی میز بگذارند معلوم شود که امکان رقابت دارند. محمدباقر که خودش هم رییس خواص‌المله‌ها و هم نمونه کارنامه‌دارهای خواص است گفت که در اولویت بودن اقتصاد به این معنا نیست که در برابر حجاب به بی‌عملی روی بیاورند. کاملا درست است. اقتصاد اولویت است اما چیزی که می‌توان در برابرش بی‌عمل نبود حجاب است. تازه برای کارنامه هم خوب است. اتفاقا مهدی، خواص‌المله زنجان و طارم گفت اگر شرایط ازدواج مهیا می‌شد شاید مسائلی مانند بدحجابی را نداشتیم چون بحث بی‌حجابی ریشه در مجرد بودن دارد. تازه فهمیدم این نسوان بی‌حجابی که در لبنان و سوریه و حتی عراق در این سال‌ها اندوهشان کشته بود ما را، همه مجرد بوده‌اند. کاشکی زودتر می‌فهمیدیم. درباره غربی‌ها و حتی خواهرانمان در چین و روسیه خیلی جای نگرانی نیست چون در آن کشورها، مخصوصا اگر غربی باشند اصلا ازدواج و خانواده معنا ندارد.

محمد، عضو خواص‌البلد تهران از بلدیه خواست برنامه‌اش برای مقابله با بی‌حجابی را بگوید. مهم است. در بلدیه هم همیشه مقابله با آلودگی هوا و ترافیک در اولویت است اما آنجایی که می‌شود بی‌عمل نبود مساله حجاب است. اصلا وقتی می‌شود عمل کردن را در حجاب به عوام نشان داد چرا باید کوتاهی کنند و نشان ندهند؟ سر شب خبر خوب بازداشت موقت دونالد، رییس سابق خواص‌الدوله آمریکا را شنیدم و کمی بعد تصویرش در محکمه به دستم رسید. خبر خیلی خوبی بود. این‌ها همان نشانه‌های فروپاشی آمریکاست که همیشه نوشته‌ام. نتیجه دموکراسی غربی هم می‌شود اینکه مجبور می‌شوند رییس قبلی خواص‌الدوله‌هایشان را به محکمه بکشانند. اگر دموکراسی‌شان، دموکراسی بود می‌توانستند بدون بردن به محکمه مشکل را یک جور دیگری حل کنند. مخصوصا که خانه دونالد آنقدر بزرگ است که اگر یک عمر هم آنجا بماند حوصله‌اش سر نرود. در دموکراسی‌های غیر غربی از اینجور کارها می‌کنند و می‌شود.

چهارشنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۲

چند روزی‌ست که سرعت اینترنت من از آن هفتاد و پنج درصد افزایشی که عیسی گفته بود در عصر ابراهیم اتفاق افتاده عقب مانده است و نمی‌توانم از امکاناتی که دکتر ابراهیم و خواص‌الدوله‌اش و محمدباقر و خواص‌المله‌اش و حتی غلامحسین و خواص‌الرعایایش در فضای مجازی هم مثل جاهای دیگر برایمان فراهم کرده‌اند به خوبی لذت ببرم. یکی از عوام از اصفهان گفت که فروش بلیط به نسوان بی‌حجاب در متروی اصفهان ممنوع شده است. عمل یعنی این! خیلی خوب است که دوره بی‌عملی تمام شده. اتفاقا شنیدم در متروی تهران هم برای کنترل حجاب از نظمیه‌های مخصوص استفاده می‌کنند. اصلا مشکل اصلی مترو تهران هم همین بود. از حالا به بعد هم سرعت حرکت قطارها بیشتر می‌شود و هم واگن‌ها نو می‌شوند و هم داخل واگنها و ایستگاه‌ها تکدی‌گری و دستفروشی از بین می‌رود. چقدر خوب است که بلدیه تهران را به علیرضا سپرده‌اند. مثل تانک در حال حل کردن مشکلات شهر است.

 فیلم حرفهای یاسر از خواص اصولی در تلویزیون بودجه‌بگیر را دیدم. تصاویری از عوام آمریکا را نشان داد که در صف نشسته بودند تا طلا و سکه‌هایشان را تحویل حکومت بدهند. وضع بد اقتصادی و فروپاشی آمریکا کارشان را به اینجا رسانده است. البته گویا آن وسط مقداری هم قهوه و دونات رایگان برای بیکاران پخش می‌شده یا شاید هم عده‌ای صف را به هم زده بودند و اوضاع قاطی شده بود. ولی اینکه یاسر توانست واقعیت‌های آمریکا را از طریق تلویزیون بودجه‌بگیر نشان بدهد خیلی خوب بود.

جواد، خواص‌الدوله نفتی اعلام کرد که خواص‌الدوله برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین دارند. چیز جدیدی نیست. قبلا هم همین بوده است. حتی در مواردی خود خواص‌الدوله یک روز بعد فهمیده بودند که بنزین گران شده است. جواد خبر خوب دیگری هم داد و گفت عراق می‌خواهد پول گازهایی را که از ما خریده بدهد به شرط آنکه با آن پول کالای اساسی و دارو بخریم. واقعا در این روزگار همسایه بیشتر از فامیل به درد آدم می‌خورد. عراقی‌ها نگرانند مبادا با این شرایط تورم، ما پول‌هایمان را داخل بالش بگذاریم و در اثر تورم ارزش پول از بین برود. به همین خاطر ما را نصیحت کرده‌اند که طرح گاز در برابر دارو یا کالا را اجرا کنیم. خودشان هم در این زمینه باتجربه‌اند و سابقه نفت در برابر غذا دارند.

پنجشنبه ۱۷ فروردین ۱۴۰۲

اعلام شد که ساعت شروع کار ادارات از نیمه خرداد ماه به بعد، شش صبح خواهد بود‌. عالی‌ست‌. باعث می‌شود کارمندان حدود ساعت سه و نیم یا چهار صبح بیدار شوند و حدود چهار و نیم یا پنج صبح از منزل خارج شوند تا بتوانند ساعت شش صبح بانشاط و روحیه در محل کارشان حاضر شوند. اینطوری حدود ساعت هفت همگی دور هم و به جماعت لقمه‌ای صبحانه هم می‌خورند که طبیعتا لذت‌بخش است. در شهرهایی مثل تهران که تعداد زیادی ازعوام از کرج و شهرهای اطراف برای کار به تهران می‌آیند شب‌ها اتوبان‌های منتهی به شهر پرترافیک و شلوغ می‌شود و امنیت هم ارتقا پیدا می‌کند. خیلی خوب است که ساعت رسمی تغییر نکرد تا این دستاوردها را داشته باشیم‌. طبق معمول همه این روزها باز هم خواص مختلف درباره بی‌حجابی به عنوان تنها مشکل باقیمانده کشور در عصر ابراهیم افاضات ضروری داشتند که هر کسی علاقمند است خودش می‌رود می‌خواند و لذت می‌برد. البته این وسط محمد از خواص‌المله‌های سیستان و بلوچستان اعلام کرد که قوت غالب عوام در این استان نان و آب و رُب است و برای تامین کالری سعی می‌کنند نان بیشتری بخورند. همین که اشاره‌ای به بی‌حجابی در آن منطقه نکرده نشان می‌دهد خیلی نباید نگران بود چون برای همه خواص، مخصوصا محمدباقر که رییس محمد و بقیه خواص‌المله‌هاست اقتصاد در اولویت است. شاید اگر هنوز در دوران حسن بودیم همان رب هم وجود نداشت.

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی