تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

اژه‌ای: دشمن برایمان رئیس‌جمهور و پادشاه تعیین کرده بود

محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه با اشاره به اینکه نقشه‌های دشمن خنثی شد، گفت: دشمن برنامه‌ریزی کرده و امیدوار بود کل کشور را به هم می‌ریزد و برخی قسمت‌های کشور را دچار اختلال جدی کند، کار به جایی رسیده بود که برایمان رئیس‌جمهور و پادشاه تعیین می‌کردند، آن هم کسانی که دستشان به خون ملت آغشته است، اما این نقشه‌های دشمن با عنایت پروردگار، هوشیاری مردم و مسئولان و دلسوزان نظام خنثی شد.

کد خبر: ۱۴۶۲۳۹
۱۸:۰۹ - ۱۵ اسفند ۱۴۰۱

اژه‌ای: نقشه‌های دشمن خنثی شد

دیدارنیوز: رئیس قوه قضائیه گفت: اگر از بیرون به کشور نگاه کنیم، اشکالات، گرانی‌ها، ناراحتی‌ها و مشکلاتی وجود دارد، دشمن هم امید بسته و می‌خواهد اجماع جهانی علیه ایران درست کند، به همین دلیل همه گروه‌ها را تجهیز و رسانه‌های فارسی و غیرفارسی را به کار گرفته، ولی با عنایت خدا و تلاش مردم شکست خورد.

غلامحسین محسنی اژه‌ای در دیدار با قضات و کارکنان دستگاه قضائی استان اصفهان که ظهر امروز (دوشنبه، ۱۵ اسفند) برگزار شد، اظهار کرد: دشمن از سال‌ها قبل به خصوص دو سال اخیر تلاش زیادی کرد و باور داشت همه‌چیز برای تجزیه برخی قسمت‌های کشور فراهم است. دشمن برنامه‌ریزی کرده و امیدوار بود کل کشور را به هم می‌ریزد و برخی قسمت‌های کشور را دچار اختلال جدی کند، کار به جایی رسیده بود که برایمان رئیس‌جمهور و پادشاه تعیین می‌کردند، آن هم کسانی که دستشان به خون ملت آغشته است، اما این نقشه‌های دشمن با عنایت پروردگار، هوشیاری مردم و مسئولان و دلسوزان نظام خنثی شد.

وی گفت: اگر از بیرون به کشور نگاه کنیم اشکالات، گرانی‌ها، ناراحتی‌ها و مشکلاتی وجود دارد، دشمن هم امید بسته و می‌خواهد اجماع جهانی علیه ایران درست کند، به همین دلیل همه گروه‌ها را تجهیز و رسانه‌های فارسی و غیرفارسی را به کار گرفته، ولی شکست خورد.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه اول و آخر شکست دشمن با عنایت پروردگار بود، گفت:، اما عنایت پروردگار به دلیل تلاش مردم بود و خدا مردم ما را تنها نگذاشت، در حالی که حتی برای بسیاری از تحلیلگران داخلی غیرقابل باور بود به همین دلیل باید قدر و منزلت مردم را بدانیم.

وی با اشاره به مشکلاتی که از سوی دادگستری استان مطرح شد، تصریح کرد: اصلاح ساختار دست ماست و تلاش می‌کنیم حل کنیم، در مورد پست‌ها هم همین‌طور، اگرچه بخشی از کمبود نیروی قضایی و اداری دست ماست و بخشی دست ما نیست و با همه تلاشی که می‌کنیم گاهی به نتیجه لازم نمی‌رسیم.

محسنی اژه‌ای با اشاره به اینکه دولت باید بودجه قاضی و کارمند را تأمین و در مورد کارمند اجازه استخدام را هم بدهد، گفت: قرار بود در هر برنامه‌ای هر سال ۴ هزار قاضی استخدام کنیم و ۳ هزار و ۲۰۰ کارمند. در این راستا تلاش زیادی کردیم و دولت برای جبران عقب‌ماندگی‌ها اجازه داد. در این راستا حداقل ۷۷۰ کارمند به استان اصفهان اضافه شد و از اول اردیبهشت ابلاغ‌ها صادر می‌شود. البته کارکنان بخش اداری و همین‌طور تعداد قضات جدید برای استان کافی نیست.

وی با اشاره به اینکه در هیچ دوره‌ای به اندازه اکنون قوه قضاییه و مجلس ارتباط و تعامل نداشته‌اند، خطاب به قضات و کارکنان دستگاه قضائی استان، گفت: شما هم همراه با پیشنهادها، راه حل ارائه دهید تا بتوانیم با استفاده از ظرفیت‌های که وجود دارد بخشی از مشکلات را حل کنیم.

رئیس قوه قضائیه خاطرنشان کرد: معیشت امروز فقط مشکل شما نیست و تقریباً بخش قابل توجهی از کشور این مشکلات را دارند، البته باید حتماً نهایت تلاش خود را بکنیم. یکی از مشکلات مهم کارکنان دستگاه قضائی مسکن است و اگر حل نشود مخاطره ذهنی برای افراد جامعه ایجاد می‌کند. در این زمینه هم مسئولان همه تلاش خود را می‌کنند که امیدواریم بتوانیم شرایط کارکنان دستگاه قضائی را بهبود ببخشیم.

محسنی اژه‌ای با تأکید بر اینکه تلاش می‌کنیم کرامت کارکنان حفظ شود، تصریح کرد: البته بخشی از کرامت دست دستگاه قضایی و بخشی دست خود افراد است. یکی دیگر از مسائل این است که باید خودمان حرمت کارمندان را حفظ کنیم و مبنای نظارت هم مودت و نظارت باشد، ضمن اینکه نظارت بر اساس خیرخواهی و دلسوزی باشد، کارکنان هم از باب امر به معروف و نهی از منکر مراقب باشند.

رئیس قوه قضائیه خاطرنشان کرد: قائل به این هستیم که کرامت همکاران حفظ شود و اگر شما هم پیشنهادی دارید، بدهید. گرفتاری، مشکلات و حجم کار زیاد است، اما باید خدمت به مردم را با هیچ چیزی عوض نکنیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی