تیتر امروز

بچه‌ها! نخندین!
افاضات اضافه

بچه‌ها! نخندین!

عوام‌الملک در هفته‌ای که گذشت از حمایت مردم و خواص از یک طرح جدید نوشته و ترانه‌ای هم به گوشش رسیده که می‌گفت: "بچه‌ها! نخندین!"
در نامه محمود صادقی به اژه‌ای درباره مسمومیت دانش‌آموزان و برخورد قهری با والدین

صادقی: از وقایع تلخ بعد از مرگ مهسا امینی درس عبرت نگرفته‌ایم

محمود صادقی، نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی در واکنش به مسمومیت دانش‌آموزان و برخورد با والدین معترض، به محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه نامه نوشت و نسبت به عواقب آن هشدار داد.

کد خبر: ۱۴۶۰۳۴
۱۶:۱۶ - ۱۱ اسفند ۱۴۰۱

صادقی: از وقایع تلخ بعد از مرگ مهسا امینی درس عبرت نگرفته‌ایم

 

دیدارنیوز ـ سرویس سیاسی:

جناب حجت‌الاسلام والمسلمین آقای محسنی اژه‌ای
رییس محترم قوه قضاییه
با سلام و احترام
چنانکه استحضار دارید حدود ۹۰ روز است که وقایع زنجیره‌ای مسمومیت دانش‌آموزان مدارس دخترانه در شهر‌های مختلف کشور رخ می‌دهد. مع الاسف تا کنون مراجع رسمی، ازجمله دادستان محترم کل کشور، جز اظهارنظر‌های مبهم توضیحی درباره‌ی علل وقوع این حوادث نداده اند. جای شگفتی است به جای اینکه به خانواده‌ها پاسخ قانع کننده‌ای داده شود، بعضا با آن‌ها برخورد خشونت‌آمیز می‌شود. بسیاری از مردم با تحیر می‌پرسند چگونه است نهاد‌های اطلاعاتی و امنیتی که کوچکترین فعالیت انتقادی و اعتراضی در فضای مجازی را به سرعت شناسایی و مبادرت به بازداشت مظنونان می‌کنند، باوجود برخورداری از ابزار‌های پیشرفته شناسایی و دوربین‌های فراوان مداربسته تاکنون هیچ اقدامی برای شناسایی و برخورد با عاملان و مسببان نکرده اند؟! آیا وقایع تلخ و اسف‌بار مترتب بر مرگ رقت‌انگیز خانم مهسا امینی در پلیس امنیت اخلاقی تهران درس عبرتی برای دستگاه‌های مسئول نشده که برای پیشگیری از تکرار آن در اجرای وظایف خود چنین تعلل می‌کنند؟!

در این بین دستگاه قضایی بیش از هر نهاد دیگری مسئولیت دارد. از جنابعالی انتظار می‌رود با جدیت بیشتری نسبت به شناسایی، تعقیب و ارائه توضیحات شفاف درباره عاملان این وقایع و اقدام عاجل برای قطع زنجیره این حوادث اقدام بفرمایید.
محمود صادقی
دبیرکل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها
دهم اسفند ۱۴۰۱

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی