تیتر امروز

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
افاضات اضافه

یحتمل خبر مهم دکتر ابراهیم مربوط به دستاوردهای چین باشد

با اینکه جناب مستطاب عوام الملک به مقوله‌های مهم مملکت در هفته گذشته نظری انداخته و نور حقیقت بر آنها تابانده اما هنوز معلوم نیست خبر مهم رئیس خواص‌الدوله چه بود که گفته نشد.

کد خبر: ۱۴۵۳۵۶
۱۵:۲۸ - ۲۸ بهمن ۱۴۰۱

یحتمل خبر مهم دکتر ابراهیم از دستاوردهای چین باشد

 

دیدارنیوزـ عوام‌الملک:

جمعه ۲۱ بهمن ۱۴۰۱

محمد مهدی، خواص‌الدوله در امور ارشادات فرهنگی گفت در یک سال اخیر حتی یک فیلم را توقیف نکرده‌اند. واقعا کار سختی بوده است. مگر می‌شود شغلت ارشادات فرهنگی باشد و چیزی را توقیف نکنی؟ البته مثل اینکه خوشبختانه در حال تهیه یک سری آیین‌نامه برای صدور مجوز تولید و نمایش فیلم هستند که اگر انجام بشود کار ارشاد کردن خیلی راحت خواهد بود. بخش‌هایی از مصاحبه حسین، خواص‌الدوله امور خارجه با یک رادیوی آمریکایی را خواندم. با شجاعت به گوش آمریکایی‌ها رساند که در ایران نسوان از آزادی‌‌های فوق‌العاده‌ای برخوردارند و خیلی از نسوان بدون حجاب نیستند. قاعدتا آن‌هایی هم که بدون حجاب هستند چون از آزادی‌های فوق‌العاده برخوردارند لازم است که بدون حجاب نباشند.

آقای سردار غلامرضا اعلام کرد که پایان تمدن غرب فرا رسیده است. من از وقتی در حال نوشتن افاضات اضافه هستم مرتب همین را گفته‌ام اما کسی جدی نگرفته است. امیدوارم لااقل حرف‌های آقای سردار را بشنوند و جدی بگیرند. یکی از عوام خبر داد که قرار است امشب علیرضا، رییس بلدیه تهران، در اهواز سخنرانی کند. خیلی خوب است که رییس بلدیه تهران به شهرهای مختلف برود و سخنرانی کند. حیف که در اهواز برف نمی‌بارد وگرنه علیرضا می‌توانست تجارب ارزشمند خودش در برف‌روبی را با خواص اهوازی هم در میان بگذارد. گویا علیرضا دیشب هم همزمان با بارش برف در تهران در حال تماشای فیلم در بزرگترین جشنواره نمایش فیلم‌های ایرانی در تاریخ بوده است. خونسردی علیرضا به عنوان رییس بلدیه در شرایط خاص و بحرانی تهران باعث شده همه عوام تهرانی هم احساس آرامش کنند و از شب برفی خودشان در بزرگراه‌ها و خیابان‌ها لذت ببرند. آخر شب پیام‌هایی دریافت کردم که می‌گفتند ابراهیم قرار است در سخنرانی فردا خبرهای مهمی بدهد.‌ واقعا هیجان‌انگیز است‌. محمود هم آن قدیم‌ها هر وقت سخنرانی داشت از قبل اعلام می‌کرد که می‌خواهد یک خبر خوب بدهد. حیف که دیر وقت ماجرای خبر مهم دادن ابراهیم را متوجه شدم وگرنه باید به عوام‌النسا می‌گفتم چک بکند و ببیند از مایحتاج منزل چه چیزهایی کم و کسر است که بخرم و برای مدتی داشته باشیم. 

شنبه ۲۲ بهمن ۱۴۰۱

گزارش دیدارنیوز از نوسانات قیمت پیاز را خواندم. ظاهرا از ۲۷ تا ۴۲ هزار تومان بسته به رنگش در نوسان بوده است. منطقی‌ست. به نظر می‌رسد پیازها قیمت خودشان را در محدوده دلار نیمایی و بازار تنظیم کرده‌اند و بسته به سفید و زرد یا قرمز بودن به شکل نیمایی یا آزاد اعلام می‌کنند. به فکرم رسید که یک کانال اعلام قیمت پیاز راه‌اندازی کنم و از حالا قیمت پیاز فردایی در میدان تره‌بار را تعیین کنم. اتفاقا اینکه قیمت پیاز با رنگش تغییر می‌کند هم مثل تفاوت قیمت خرید دلار سفید و آبی‌ست. راهپیمایی ۲۲ بهمن برگزار شد و همانطور که حسین دیروز در مصاحبه گفته بود آزادی فوق‌العاده نسوان در ایران به چشم جهانیان پدیدار شد. معلوم شد که در راهپیمایی هم حجاب اجباری نبوده است. سخنرانی ابراهیم را گوش کردم. هر چه منتظر شدم آن خبر مهم را نداد. در وسط‌های سخنرانی‌اش هم یکهو تصاویر عوض شد. احتمالا خط روی خط افتاد. به قول جوان‌ها هک شد. شاید به همین خاطر ابراهیم خبر مهمش را نداد.

گزارش خبرگزاری بودجه‌بگیر درباره دستاوردهای مهم خواص برای عوام در همه این سال‌ها را خواندم. ظاهرا در تولید بادنجان رتبه هفتم و در تولید شاهدانه رتبه چهارم جهان را به دست آورده‌ایم و در تولید پسته که رتبه اول جهان را داشتیم به رتبه دوم رسیده‌ایم که این هم خودش دستاورد است چون هنوز روی سکو هستیم. عجیب است که در مورد پیاز و قیمت‌های ارزی‌اش چیزی ننوشته‌اند. شاید در آن کانال، بخشی را هم برای اعلام قیمت بادنجان و شاهدانه در نظر بگیرم. البته آن بخش‌ها را به زبان انگلیسی و برای مخاطبان بین‌المللی می‌نویسم چون این دستاوردها را فقط باید صادر کرد.

یکشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۱

عبدالرضا، نایب رییس خواص‌المله اعلام کرد که مشکل گرانی و تورم داریم اما چون علت این مشکلات، تحریم‌هاست جوانان باید به آمریکا اعتراض کنند و فریاد بزنند. در دوران حسن، تحریم‌ها اثری نداشتند ومشکلات همه تقصیر حسن و خواص‌الدوله‌اش بود اما از وقتی عصر ابراهیم شروع شد چون آمریکا فهمید قرار است همه مشکلات حل شود تصمیم گرفت برخلاف همیشه یک غلطی بکند و گویا کرده است. تصاویری از مراسم بیست و دوم بهمن در سفارت کشورمان در روسیه عزیز به دستم رسید. نسوان همگی بی‌حجاب بودند. اینکه آزادی‌های فوق‌العاده نسوان ایرانی را در سفارت خودمان در مسکو برای نسوان بیگانه هم در نظر می‌گیریم خیلی مهم است. باعث می‌شود جهان مصاحبه‌های حسین و سایر خواصمان را باور کند. اتفاقا سخنگوی ستاد امور بکن و نکن اعلام کرد در طرح جدید خواص‌المله‌ها قرار است کارت ملی نسوان بی‌حجاب در سیستم فریز شود و برای یک ماه به آن‌ها خدمات داده نشود. خیلی خوب است. بیخودی هزینه بنزین برای ون و حقوق مامور هم پرداخت نمی‌شود. تازه به تعداد نسوان بی‌حجاب در هر ماه، خدمات کمتری انجام می‌شود و هم هزینه‌ها کاهش می‌یابد و هم کار نسوان باحجاب سریعتر انجام می‌شود. بالاخره اینجا یک سرزمین آزاد است و در این میان نسوان آزادی‌های فوق‌العاده‌ای دارند. ابراهیم هم عصر در جلسه خواص‌الدوله از همه نسوان باحجاب تشکر کرد و تلویحا از بقیه نسوان هم خواست که ضمن استفاده از آزادی‌های فوق‌العاده‌ای که دارند مثل نسوان باحجاب لباس بپوشند.

دوشنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۱

صبح یکی از عوام تماس گرفت و برای عده‌ای از نسوان تقاضای کمک کرد. ظاهرا فکر کرده بودند می‌توانند همانطور که در راه‌پیمایی بیست و دو بهمن شرکت کرده‌اند به کتابخانه ملی بروند و در نتیجه عضویت‌هایشان تعلیق شده است. نصیحتش کردم. گفتم قرار نیست از آزادی‌های فوق‌العاده نسوان در همه جا استفاده کنند. اگر قرار باشد همانطور که در راه‌پیمایی آزاد هستند در کتابخانه ملی هم آزاد باشند لابد چند وقت دیگر تصمیم می‌گیرند درباره کتاب‌هایی هم که آنجا می‌خوانند بیرون از کتابخانه صحبت کنند و این اصلا خوب نیست. پیشنهاد کردم تسلیم بشوند و بگذارند مدتی کارت‌هایشان فریز بماند تا به فریز شدن کارت ملی در آینده هم عادت کنند وگرنه فصل گرم که برسد ممکن است فریز شدن سخت شود.

گزارش خبرگزاری بودجه‌بگیر خواص‌الدوله درباره یک کنسرت موسیقی که شب گذشته برگزار شده بود را خواندم. ظاهرا همه آهنگ‌ها غمگین بوده و هیچکسی به وجد نیامده و همه روی صندلی‌هایشان نشسته بودند. به نظر می‌رسد نویسنده گزارش قصد داشت غیرمستقیم از عوام حاضر در کنسرت بپرسد که چرا نمی‌رقصید؟ تصویر نامه رییس دانشگاه طب شهر قم درباره مسمومیت‌های ایجاد شده در مکتب‌خانه‌های قم به دستم رسید. دستور داده تا تدابیری اتخاذ شود که شاگردان مکاتب در کیسه‌های نایلون فریزی فوت کنند تا بشود از هوای بازدمشان نمونه‌برداری شود. به نظر می‌رسد اخیرا فریز و فریزر در همه جا برای خواص مهم شده است.

سه‌شنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۱

در خبرها سفر ابراهیم به چین خیلی مورد توجه است. آمریکایی‌ها و غربی‌ها خیلی نگران هستند. استقبال خیلی خوبی هم از ابراهیم شد. ابراهیم با شی دست داد و لبخند زد. دستاورد یعنی همین. البته انشاالله به حول و قوه برادران چینی حتما در زمینه برقراری آزادی‌های فوق‌العاده در اینترنت هم دستاوردهایی خواهیم داشت. امروز ظاهرا روز بین‌المللی خرس‌های عروسکی و قلب‌های بادکنکی بود. نباید اجازه بدهیم اینجور مناسبت‌ها از سوی غربی‌ها وارد فرهنگمان شوند. مگر یوز ایرانی و مغزهای سنگی و قلب‌های آهنی چه اشکالی دارند؟ البته یوز ایرانی اشکال دارد و ممکن است بهانه‌ای برای جاسوسی باشد.

آخر شب اداره امور مکتب‌خانه‌های ایالت تهران اعلام کرد که چون ممکن است فردا برف ببارد خوب است شاگردها و خانواده‌هایشان صبح زود، پس از بیدار شدن و شستن دست و صورت و خوردن غازی نان و پنیر و چای شیرین، از طریق رادیو و تلویزیون بودجه‌بگیر پیگیر حضوری یا غیرحضوری بودن مکتبخانه‌ها بشوند. اگر حضوری بود که مثل همیشه راه بیفتند و بروند و نگران برف و ترافیک و لغزندگی نباشند چون علیرضا، رییس بلدیه تهران است و احتمالا بقیه بلدیه‌های ایالت هم مقابله با بحران را از علیرضا می‌آموزند‌. اگر هم غیرحضوری بود که چه بهتر! بقیه اعضای خانواده هم می‌توانند به خاطر اطفالشان از حضور در محل کار خودداری کنند و شلغم‌ها را در دیگ بار بگذارند و همانطور که نوگلان نوشکفته مثلا پای درس معلم با دوربین و میکروفون خاموش نشسته‌اند دور هم شلغم بخورند و از پشت پنجره از تماشای برف لذت ببرند. تحکیم پایه‌های خانواده یعنی همین!

چهارشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۱

معین‌الدین، خواص‌المله چابهار متاسفانه حرف‌های عجیبی زد و گفت هند و چین ما را در معادلات سیاسی و اقتصادی جهان جدی نمی‌گیرند. ناراحت شدم. درست در زمانی ‌که چین ما را جدی گرفته و ابراهیم آنجاست بیان این حرف‌ها کار بدی‌ست. ممکن است به گوش سفیر عزیز و محترم چین در تهران برسد و دلخور شود. باید شماره معین‌الدین را پیدا کنم و تلفنی به او تذکر بدهم که این ما هستیم که باید بقیه را در معادلات سیاسی و اقتصادی جهان جدی بگیریم. البته چین و روسیه خودشان جدی هستند‌. هند هم اگر خوب تلاش کند می‌توانیم جدی‌اش بگیریم. خبر اعطای دکترای افتخاری به ابراهیم و انتخابش به عنوان استاد افتخاری دانشگاه پکن را شنیدم. اشک شوق در چشمانم جمع شد. تا حالا فکر می‌کردم افتخاری فقط می‌تواند خواننده باشد اما از امروز به بعد افتخاری معناهای دیگری هم دارد. معین‌الدین باید این خبر را بشنود و درباره حرف‌ زشتش فکر کند. ای کاش زودتر مناظره‌های انتخابات رییس خواص‌الدوله برگزار شود تا ببینم باز هم یکی مثل محسن جرات می‌کند به ابراهیم غیر از دکتر چیز دیگری بگوید. مدارک چینی هم مثل چیزهای دیگرشان باارزش است مخصوصا اگر دکترا باشد. امیدوارم زودتر دانشگاه پکن برنامه کلاس‌های درس دکتر ابراهیم را اعلام کند تا دانشجویان چینی بتوانند به قدر کفایت مستفیض شوند.

یکی از خبرگزاری‌های بودجه‌بگیر از قول یکی از خواص بزرگوار خبر برگزاری دوره وساطت ازدواج برای بزرگواران مستقر در دانشگاه‌ها را داد. خبر مهمی‌ست. این شغل‌ها سال‌ها بود که به دست فراموشی سپرده شده بود اما خوشبختانه قرار است با آخرین متد روز و براساس اصول علمی و آموزشی احیا شوند. قطعا در افزایش و دوام ازدواج‌ها موثر است. قبل از خواب مصاحبه محمدمهدی، خواص‌الدوله در امور ارشادات فرهنگی را دیدم‌. خبرهای خوبی داد. ظاهرا هیچ محدودیتی برای برگشت عمله طربی که سال‌ها قبل از ایران رفته‌اند وجود ندارد و همه می‌توانند برگردند وحتی فعالیت کنند. با خیال راحت خوابیدم‌. خواب عمو حسن را دیدم که روی سن برج آزادی در مورد دخترش که شاه ندارد و صورتی دارد که ماه ندارد می‌خواند و جمیله هم حرکات موزون می‌کرد. من و عوام‌النسا و محمدمهدی هم در ردیف اول نشسته بودیم. بلیط نخریده بودیم. محمدمهدی، به نمایندگی از عوام ما را مهمان کرده بود.

پنجشنبه ۲۷ بهمن ۱۴۰۱

خبرگزاری بودجه‌بگیر خبر داد که خوشبختانه فعلا علی، از فوتبالیست‌های قدیمی که دومین گلزن تاریخ تیم‌های ملی جهان است، نمی‌تواند به بهانه شرکت در مراسم بهترین‌های فیفا از کشور خارج شود. به نظر می‌رسد توطئه سازمان مشکوک صهیونیستی فیفا برای خارج کردن این عنصر مسئله‌دار از کشور فعلا خنثی شده باشد. فیلم مستهجنی از یک به اصطلاح معلم در یکی از به اصطلاح مکتبخانه‌های قائمشهر دیدم که خیلی ناراحت‌کننده بود‌. متاسفانه یک آهنگ مبتذل پخش می‌شد و شاگردها می‌خواندند و آن به اصطلاح معلم هم نه تنها کاری به کارشان نداشت که می‌خند! از عوام‌النسا سراغ کفنم را گرفتم که بپوشم و به خیابان بروم اما بلافاصله شنیدم که خواص‌الدوله امور مکتبخانه‌ها در مازندران برخورد لازم اولیه را انجام داده و آن به اصطلاح معلم را از کار بیکار کرده است. البته امیدوارم به این برخورد بسنده نکنند و کاری کنند که حتی‌الامکان آن به اصطلاح معلم نتواند در قائمشهر بماند. تمامی آن شاگردها را هم باید بدهند فلک کنند تا از همین طفولیت بفهمند با اینکه آزادی‌های فوق‌العاده دارند اما نباید ادای خوشحال‌ها را دربیاورند. شاید اطفال بقیه نقاط جهان از این آزادی‌های نداشته باشند و این خوشحالی‌ها باعث ناراحتی‌شان بشود.

دکتر ابراهیم از چین برگشت و دستاوردهایش را آورد. ان‌شاالله کمی که استراحت کند و بعد از تعطیلات آخر هفته، چمدان‌هایش را که باز کند همه عوام می‌توانند از عطر این دستاوردها بهره‌مند شوند‌. قیمت دلار و سکه همچنان در حال افزایش است. دیگر بهتر است عدد قیمت را در خاطرات ننویسم چون ممکن است وقتی عوام خاطرات را می‌خوانند بگویند چقدر ارزان بوده است. ولی هر چه دلار گرانتر شود آمریکا به فروپاشی نزدیک‌تر می‌شود و این خیلی خوب است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی