تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
یحیی گل محمدی پیش از دیدار با هوادار مطرح کرد

تمام فدراسیون علیه پرسپولیس!

یحیی گل‌محمدی در نشست خبری پیش از دیدار تیم پرسپولیس مقابل هوادار تهران با اشاره به اینکه در این مقطع می‌توانیم به مربی ایرانی اعتماد کنیم، گفته تمام ارکان فدراسیون فوتبال علیه سرخپوشان تصمیم‌گیری می‌کنند و اشتباهات داوری را قبول دارد، اما بحث‌ او تعداد آنهاست.

کد خبر: ۱۴۵۱۰۹
۲۰:۲۹ - ۲۳ بهمن ۱۴۰۱

تمام فدراسیون علیه پرسپولیس!

دیدارنیوز: سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: بار دیگر می‌خواهم درباره خوی صحبت کنم، ما نباید در این شرایط اقتصادی آن‌ها را فراموش کنیم.

یحیی گل‌محمدی در نشست خبری پیش از دیدار تیم پرسپولیس مقابل هوادار تهران در هفته بیستم لیگ برتر فوتبال، اظهار داشت: امروز سالگرد شهدای چوار بود که ۱۵ نفر از هموطنان‌مان؛ ۱۱ فوتبالیست به همراه سه تماشاگر و یک داور را از دست دادیم. به خانواده‌های آن‌ها تسلیت می‌گویم و یادشان را گرامی می‌داریم. باید تسلیتی هم بابت درگذشت سه فوتبالیست قطع عضو ایرانی که در زلزله ترکیه جان‌شان را از دست دادند، بگویم و امیدوارم روح‌شان شاد باشد. بار دیگر می‌خواهم درباره خوی صحبت کنم، ما نباید در این شرایط اقتصادی مردم این شهر را فراموش کنیم. مسئولان با توجه به فشار اقتصادی که به مردم به خصوص زلزله‌زده‌ها می‌آید، باید همت و توجه بیشتری داشته باشند، آنهم در سرمایی که طاقت فرساست.

هر بازی را به چشم فینال می‌بینیم

وی در مورد بازی فردای تیمش مقابل هوادار تصریح کرد: بازی مهمی با تیم هوادار داریم. با توجه به شرایط جدول، هر بازی را به چشم فینال می‌بینیم. با تیمی بازی داریم که فوتبال خوبی ارائه می‌کند و کادر فنی خوبی نیز دارد. هوادار از جمله تیم‌هایی است که می‌خواهد فوتبال بازی کند و به‌طور حتم کار آسان و راحتی برابر آن‌ها نداریم. ما آماده این بازی هستیم. امروز به دلیل شرایط آب و هوایی نتوانستیم تمرین کنیم و تمرین‌مان را در هتل برگزار کردیم، اما انگیزه زیادی برای کسب سه امتیاز داریم و امیدواریم بازیکنان با رعایت نکات تاکتیکی و وظایف‌شان بازی خوبی انجام دهند. امیدوارم بازیکنان‌مان بتوانند قابلیت‌های‌خود را برابر تیمی که سختکوش است و سخت امتیاز از دست می‌دهد، به خوبی به نمایش بگذارند.

سهیل مهدی توضیح بهتری درباره دستاورد‌ها بدهد!

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در واکنش به اظهارات سهیل مهدی مسئول سازمان لیگ در توجیه برگزاری دیدار دوستانه سپاهان با زنیت سن‌پترزبورگ که آن را دستاورد بزرگی توصیف کرد، گفت: از سهیل مهدی می‌خواهم توضیح بهتری درباره دستاورد‌ها بدهد! این بازی چه دستاوردی دارد، جز اینکه تقویم بازی‌ها را عوض کرده است؟ البته فقط برای تیم ما اتفاق افتاد و پیش از این هم گفتم اجحاف بزرگی در حق پرسپولیس شده است و این برنامه‌ریزی را کردند که فقط تیم ما ضربه بخورد. صحبت‌های مهدی داغ دل ما را تازه‌تر و عصبانی‌ترمان کرد. هیچ توجیهی وجود نداشت که در کوران مسابقات چنین اتفاقی بیفتد. می‌توانستند برنامه‌ریزی داشته باشند تا تیم ما شرایط بهتری را سپری کند. دنبال این نیستیم که پوئنی یا امتیازی از سازمان لیگ بگیریم، فقط دنبال این هستم که حق همه تیم‌ها رعایت شود. این برنامه‌ریزی قابل قبول ما نیست.

تیم‌های رقیب ما هم نمی‌توانستند اینطور برنامه‌ریزی کنند

گل‌محمدی یادآور شد: متأسفانه باشگاه ما هم در این زمینه کوتاهی کرد، چون یک ماه پیش به باشگاه گفته بودم، اما هیچ عکس‌العملی نشان ندادند و نمی‌دانم دلیلش چیست. این برنامه‌ریزی به ضرر پرسپولیس بود و طوری برنامه‌ریزی کردند که خودشان دوست داشتند. اگر تیم‌های رقیب‌مان این برنامه‌ریزی را می‌کردند، شاید نمی‌توانستند این طوری برنامه‌ریزی کنند! خیلی سازماندهی شده برای‌شان برنامه‌ریزی شد. سازمان لیگ باید پاسخگو باشد و پاسخی که سهیل مهدی داد اصلاً مورد پذیرش ما نیست و دنبال جواب بهتری هستیم. امیدوارم پاسخ بهتری داشته باشند، ولی می‌دانم ندارند و ظلم بزرگی در حق پرسپولیس کردند. نمی‌دانم چطور می‌خواهند پاسخ این اجحاف را بدهند.

نگران اتفاقاتی هستم که فقط برای تیم ما می‌افتد

وی در مورد اینکه پرسپولیس دیدار‌های سختی از بازی‌های لیگ گرفته تا جام حذفی مقابل سپاهان در پیش دارد و چه برنامه‌ریزی کرده است، اظهار داشت: الان نگران بازی با سپاهان نیستم. ما تیم‌مان را آماده مسابقات می‌کنیم، ولی نگران اتفاقاتی هستم که فقط برای تیم ما می‌افتد. آن از وضعیت داوری که هفته‌های زیادی تحمل کردیم و حرفی نزدیم تا اینکه ادامه داشت و امتیاز‌های زیادی از ما گرفتند. این هم از برنامه‌ریزی که تا حرف می‌زنیم کمیته انضباطی زود جریمه‌مان می‌کند. احساس می‌کنم تمام ارکان فدراسیون علیه پرسپولیس برنامه‌ریزی می‌کنند و من نگران این مسائل هستم. بار‌ها به باشگاه گفتم این مسائل دارد اتفاق می‌افتد. ما باید قوی‌تر با این مسائل برخورد داشته باشیم و حق پرسپولیس ضایع نشود. درباره بحث فنی هم تلاش می‌کنیم بیشتر وقت بگذاریم، اما وقتی این اتفاقات می‌افتد، تمام انرژی‌مان را می‌گیرد. متأسفانه این مسائل باعث شده است که ذهن‌مان درگیر شود. کسی پاسخگو نیست و کسی هم پیگیری نمی‌کند. من هم در این حد می‌توانم صحبت کنم و کار دیگری از دستم برنمی‌آید.

تمام ارکان فدراسیون علیه ما تصمیم‌گیری می‌کنند

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس درباره اینکه پس از دیدار با آلومینیوم اراک گفته بود، هواداران بدانند پرسپولیس با حضور او جام نمی‌گیرد و آیا صحبت‌های امروزش ادامه حرف‌هایش پس از آن بازی است، خاطر نشان کرد: همه چیز مشخص است. نمی‌خواهم درباره جزئیات صحبت‌هایی که کردم، حرف بزنم. اتفاقاتی که افتاده است، در حوزه فوتبال می‌افتد و تمام ارکان فدراسیون متأسفانه علیه ما تصمیم‌گیری می‌کنند و این نگران‌مان می‌کند.

دنبال امتیاز گرفتن از داور نیستیم و فقط می‌خواهیم عدالت برقرار باشد

گل‌محمدی در واکنش به اظهارات ایمان عالمی مربی هوادار که گفته بود مثل پرسپولیس دنبال بیانیه دادن و گرفتن طلب (اشاره به نگرفتن پنالتی) نیستیم، خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی‌ها از جمله علی فیروزی سرپرست تیم صنعت نفت آبادان بعد از بازی هفته گذشته صحبت‌هایی مطرح کردند که ممکن است فشار داوری را علیه ما به وجود بیاورد. فیروزی از بازیکنان قدیمی و پیشکسوت ما و از فوتبالی‌های عزیزمان است، ولی صحبتی که مطرح کرد، درست نیست. بهتر است فیلم بازی را ببینند. گل ما سالم بود و هیچ شک و شبهه‌ای در آن نبود، ولی طوری مسائل را وارونه جلوه دادند که متأسفانه فشار داوری علیه ما شود و گفتند با توجه به صحبت‌های خداداد افشاریان که گفته بود پرسپولیس پنالتی طلب دارد، طلب‌مان را دادند. اگر بحث طلب باشد در ۱۳ هفته ۱۳ پنالتی ما را نگرفتند و طلب داریم، اما هیچ وقت در سخت‌ترین شرایط درباره این مسائل صحبت نکردم. متأسفانه اتفاقات داوری خیلی تعدادشان زیاد شده است و پشت سر هم می‌افتد. خودتان دیدید که شرایط جدول تغییر کرد. دنبال این نیستیم با این صحبت‌ها پوئن از داوری بگیریم و دوست دارم عدالت در بازی‌ها برقرار باشد. می‌دانیم شرایط داوری سخت است. بر اساس مدرک، سند و فیلم صحبت می‌کنم و حرف غیرواقع نمی‌زنم. بازی‌ها را نگاه کنید و ببینید چه اتفاقی در پی اشتباهات داوری علیه ما و رقیبان‌مان افتاده است.

اشتباهات داوری را قبول داریم، اما بحث‌مان تعداد آنهاست

وی در پاسخ به این سؤال که «فکر می‌کنید چند امتیاز از پرسپولیس بابت اشتباهات داوری گرفته شده است؟»، یادآور شد: می‌گویند اشتباهات داوری جزئی از بازی است و من قبول دارم. حتی ممکن است با حضور سیستم VAR اشتباه داوری پیش بیاید، ولی بحث‌مان تعداد آنهاست. پس از جام جهانی ۹ بازی انجام دادیم که فکر کنم در هفت هشت بازی داوری علیه ما بود. بازی‌هایی نیز بوده است که با وجود اشتباهات داوری برده‌ایم، به‌عنوان مثال در بازی با ذوب‌آهن یک بر صفر جلو هستیم و می‌توانیم دو گله شویم و بی‌جهت استرس نکشیم. کار داوری با توجه به امکانات ضعیفی که دارند، سخت است. داوران نیاز به توجه بیشتری دارند و باید قدم‌های بیشتری برای فراهم کردن امکانات‌شان برداریم.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در مورد آخرین وضعیت پریرا بازیکن برزیلی سرخپوشان و اینکه آیا فردا در لیست تیمش قرار می‌گیرد یا نه، گفت: این بازیکن دو ماه از مسابقات رسمی دور بوده است، ولی فیزیک خوبی دارد و بازیکنی نبود که با کیلو‌های اضافه آمده باشد. فکر کنم در بازی فردا بتوانیم در صورتی که نیاز باشد او را وارد کار کنیم.

از کشور‌هایی مثل عراق، اردن و لبنان نیز عقب افتاده‌ایم

گل‌محمدی همچنین با این سؤال روبه‌رو شد که «تیمی مثل الهلال عربستان شب گذشته در فینال جام باشگاه‌های جهان با رئال مادرید روبه‌رو شد. تیم‌های ایرانی چه برنامه‌ریزی داشته باشند که به این سطح برسند؟»، تصریح کرد: درباره این مسائل صحبت زیادی انجام دادم. ما از نظر امکاناتی عقب هستیم و تعارف نداریم. ما در بحث زمین تمرین، استادیوم‌ها، امکانات اولیه و ... مشکل ساختاری داریم. فکر نکنم کسی این مشکلات را ندارد. نمی‌بینیم که کسی قدم‌ها را بردارد. فوتبال کشورمان مملو از استعداد‌های زیاد با هوش و فیزیک عالی است. فوتبال ما نتیجه‌گرا شده است و امکانات در تیم‌های پایه ضعیف است. کشور‌های عربی کنار ما هستند و جام جهانی برگزار می‌کنند. امکانات آن‌ها با ما قابل مقایسه نیست. نمی‌گوییم در حد آن‌ها باشیم، چون امکاناتی دارند که فکر نکنم حالا حالا به آن‌ها برسیم؛ ولی حتی از کشور‌های متوسط آسیایی نیز عقب افتاده‌ایم، حتی از کشور‌هایی مثل عراق، اردن، لبنان و ... نیز عقب افتاده‌ایم.

دیاباته می‌تواند کیفیت خوبی به تیم بدهد و خیلی جا‌ها گره‌گشاست

وی درباره گلزنی شیخ دیاباته در دیدار با صنعت نفت آبادان تأکید کرد: متأسفانه دیاباته را در دو مقطع به دلیل مصدومیت از دست دادیم، ولی می‌تواند کیفیت خوبی به تیم بدهد و خیلی جا‌ها گره‌گشاست. امیدوارم این روند را ادامه دهد.

در این مقطع می‌توانیم به مربی ایرانی اعتماد کنیم

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در پاسخ به این سؤال تکراری که «آیا بهتر است سرمربی تیم ملی ایرانی باشد یا خارجی؟»، گفت: من یک بار در مورد این مسئله صحبت کردم. با توجه به وضعیت موجود مربی ایرانی می‌تواند کمک حال فوتبال ما باشد، به شرط اینکه مثل کارلوس کی‌روش از او حمایت شود. همان امکاناتی که طی ۹ سال به کی‌روش دادیم، به مربی ایرانی بدهیم. کی‌روش برای فوتبال ما زحمت کشید و از او ممنون هستیم. کی‌روش تأثیرات خاص خودش را در فوتبال ما داشت، اما در این مقطع می‌توانیم به مربی ایرانی اعتماد کنیم تا با توجه به شناختش به تیم ملی کمک کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی