تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

با ۱۵۰ دقیقه ورزش «چربی کبد» را کاهش دهید

یافته‌های جدید محققان کالج پزشکی ایالت پن نشان داد که ۱۵۰ دقیقه فعالیت هوازی متوسط تا شدید در هفته، می‌تواند چربی کبد را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

کد خبر: ۱۴۵۰۱۰
۰۹:۱۲ - ۲۲ بهمن ۱۴۰۱

۱۵۰ دقیقه ورزش هوازی در هفته چربی کبد را کاهش می دهد

دیدارنیوز: دانشمندان گفته‌اند: یافته‌های ما، به پزشکان این اطمینان را می‌دهند که ورزش و فعالیت بدنی، می‌تواند به عنوان درمانی برای بیماری کبد چرب غیرالکلی در نظر گرفته شود و به ارائه رویکرد‌های شخصی سازی شده به بیماران کمک کند تا سبک زندگی خود را اصلاح کنند و فعالیت بدنی بیشتری داشته باشند.

بیماری کبد چرب غیر الکلی (NAFLD) تقریبا ۳۰ درصد از کل جمعیت جهان را تحت تاثیر قرار می‌دهد و با گذشت زمان می‌تواند به سیروز کبدی که با عنوان زخم کبد نیز شناخته می‌شود، پیشرفت کند. هیچ داروی تایید شده یا درمان موثری برای این بیماری رایج وجود ندارد.

با این حال، تحقیقات نشان داده اند که ورزش و فعالیت بدنی می‌تواند علاوه بر تقویت آمادگی جسمانی و بهبود کیفیت زندگی بیماران، چربی کبد را نیز کاهش دهد.

محققان، داده‌های ۵۵۱ فرد مبتلا به NAFLD را مورد آزمایش قرار دادند.

پژوهشگران با بررسی اسکن‌های MRI بیماران دریافتند، چربی کبد در افرادی که ۱۵۰ دقیقه در هفته پیاده روی سریع داشتند، در مقایسه با افرادی که فعالیت بدنی کمتری داشتند، به طور قابل توجهی پایین‌تر بود.

محققان اضافه کرده‌اند که ورزش، یک سبک زندگی سالم است و پزشکان باید این میزان فعالیت بدنی، معادل ۱۵۰ دقیقه پیاده روی سریع در هفته یا نیم ساعت دوچرخه سواری سبک در روز را به بیماران مبتلا به NAFLD توصیه کنند.

پژوهشگران اظهار داشته‌اند: تحقیقات بیشتری برای تأیید این یافته‌ها و مقایسه تأثیر نوع و مدت زمان ورزش‌های مختلف لازم است.

نتایج تحقیقاتی این مطالعه در مجله American Journal of Gastroenterology قابل دسترسی هستند.

منبع:سیناپرس

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی