تیتر امروز

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
حمله ایران به اسرائیل/ ایران قواعد جدیدی را تحمیل کرد/ سوناک و نتانیاهو امشب صحبت می‌کنند
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری

حمله ایران به اسرائیل/ ایران قواعد جدیدی را تحمیل کرد/ سوناک و نتانیاهو امشب صحبت می‌کنند

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)
مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه

گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)

در ادامه مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه درباره «گفتمان نظام سلطه جهانی» که سه قسمت قبلی را در دیدارنیوز خواندید، در قسمت چهارم و پایانی می‌توانید پاسخ...
افاضات اضافه

از دوران بیسوادی و گرسنه مردن تا عصر هیأت به درد بخور واگذارسازی و جعفر جکسون

خواندن روزنوشت‌های عوام‌الملک در هفته‌های متمادی نشان‌دهنده یک حقیقت بزرگ است، اینکه اگر عصر ابراهیم نبود قطعا این استعداد شگرف جناب عوام‌الملک به منصه ظهور نمی‌رسید. قلمش مستدام.

کد خبر: ۱۴۴۶۴۴
۱۳:۴۲ - ۱۴ بهمن ۱۴۰۱

افاضات اضافه

 

دیدارنیوز ـ عوام‌الملک:

جمعه ۷ بهمن ۱۴۰۱

گویا خواص‌المله دنبال تصویب طرحی هستند که هر کسی از عوام که پیش از خواص در مورد مسائل مختلف که از نظر خواص صحبت کردن درباره آن‌ها به مصلحت نیست اظهار نظر کند در شرایطی نگهداری شود که به خوبی امکان فکر کردن به کارها و حرف‌های زشتش را پیدا کند. درستش هم همین است. عوام باید قبل از هر نوع اظهارنظری از خواص استعلام کنند که آیا اجازه دارند نظرشان را اظهار کنند یا نه؟ بزرگوار کرجی از ابراهیم خواست همانطور که در اقتصاد تحول ایجاد کرده است نسبت به بی‌تفاوتی بدنه اجرایی کشور به مساله حجاب هم اقدام عاجل کند. عجب خواسته بزرگی از ابراهیم دارد. تحول اقتصادی عصر ابراهیم خیلی عظیم است و اگر قرار باشد در مورد حجاب هم همین تحول را ایجاد کند باید تعداد زیادی نیروی کمکی از کشورهای دوست و برادر استخدام کند. در خبرها درباره تشکیل یک هیات هفت نفره به ریاست محمد، معاون اول ابراهیم برای واگذاری و مولدسازی اموال مازاد دولتی خواندم‌. هیات به درد بخوری‌ست‌. خوشبختانه اعضایش مصونیت قضایی هم دارند‌. خوب است که مجرب‌ترین خواص در امر واگذاری و مولدسازی‌های نجومی در آن عضو شده‌اند و اگر از همه تجربیاتشان استفاده کنند واگذاری‌ها و مولدسازی‌ها تا سال دیگر همین موقع با خیر و خوشی به پایان رسیده است.

شنبه ۸ بهمن ۱۴۰۱

صبح خبر برگزاری یک کنسرت موسیقی در غروب پنجشنبه در تهران را دیدم. یک خبرگزاری بودجه‌بگیر اعلام کرد که این کنسرت نقطه عطف موسیقی ایران بوده است‌. لحظاتی از فیلم کنسرت را دیدم‌. شعر و موسیقی و حرکات و سکنات خواننده واقعا نشان دهنده نقطه عطف بودنش بود. البته یک جاهایی هم حالت هذلولی پیدا می‌کرد ولی عیبی نداشت. مهم این است که این کنسرت ثابت کرد همه چیز آرام و عوام چقدر خوشحالند. یکی از قسمت‌های این نقطه عطف، حضور یکی از نسوان به عنوان همخوان روی صحنه بود. اگر در دوران حسن مانده بودیم هنوز نسوان باید پایین صحنه برای خواننده دست دوانگشتی می‌زدند اما از دستاورد‌های عصر ابراهیم بردن نسوان به روی صحنه است. جدولی به دستم رسید که نشان می‌داد از وقتی علیرضا رییس بلدیه شده ۴۳۰۴ نیروی جدید را استخدام کرده است. این هم یک دستاورد دیگر عصر ابراهیم و علیرضا و دوستان است. با کارهایی که علیرضا برای شهر تهران می‌کند اگر چهل هزار نیروی دیگر را هم سر کار بگذارد کم است.‌ بالاخره تهران مثل یک سفره بزرگ از شرق تا غرب و از شمال تا جنوب پهن شده است. نامه پیمان، رییس رادیو و تلویزیون بودجه‌بگیر به ابراهیم را خواندم. حرف‌های خوب و درستی را نوشته بود. ظاهرا یک جاهایی در اینترنت کمک می‌کنند که عده‌ای از آکتورها و عمله طرب که نباید در تلویزیون بودجه‌بگیر دیده شوند در آن جاها دیده شوند. چه معنی دارد؟ اصلا به طور کلی چه معنی دارد جایی غیر از تلویزیون بودجه‌بگیر بتواند برای عوام فیلم و سریال پخش کند و باعث شود عوام امکان انتخاب پیدا کنند؟ مگر اینجا بلانسبت، سوئیس یا فرانسه است؟ واقعا باید از فیلتر یا هر وسیله و روش دیگری استفاده شود که این بساط‌ها جمع شوند.

یکشنبه ۹ بهمن ۱۴۰۱

دیشب قبل از خواب خبرهایی درباره شنیده شدن چند صدای انفجار در اصفهان منتشر شد. مطمئن بودم چیز مهمی نیست. راحت خوابیدم‌. صبح اخبار را چک کردم‌. سه ریزپرنده بوده‌اند که روی آسمان منهدم شده‌اند. حتی اگر درشت‌پرنده هم بودند به همین سرنوشت دچار می‌شدند. برای ما ریز و درشت، فرقی ندارند. گویا دیشب معصومه، که در جوانی علاقه خاصی به بالا رفتن از دیوار داشت ولی بعدا معاون حسن در امور نسوان شد با انسیه، که معاون ابراهیم در امور نسوان است در تلویزیون بودجه‌بگیر مناظره کرده‌اند و معلوم شده که در عصر ابراهیم سند ۲۰۳۰ را با حق تحفظ اجرا کرده‌اند. هر روز و هر شب دستاوردهای جدید عصر ابراهیم مشخص می‌شوند. در دوران حسن می‌خواستند همین سند را اجرا کنند ولی بدون حق تحفظ. قطعا خیانت بود. الان خدمت است. چه خوب است که عصر ابراهیم شروع شده و تمام نخواهد شد. فیلم سخنرانی محمدرضا، خواص‌المله مهریز درباره هیات به درد بخور واگذاری و مولدسازی را گوش دادم. درباره ناقوس مرگ نکاتی را گفت. خوشبختانه علی، نایب‌رییس خواص‌المله به موقع دخالت کرد و اجازه نداد بیشتر از آن، وقت خواص‌المله صرف شنیدن صحبت‌های محمدرضا درباره آلات موسیقی شود. دفاع خوبی هم از محمدباقر کرد. دستش درد نکند. واقعا عجیب است که عده‌ای از خواص‌المله هنوز فکر می‌کنند آنقدر مهم هستند که می‌توانند درباره تصمیمات روسای خواص نگران شوند. آخر شب پیام صادقی نامی را در سایت دیدارنیوز خواندم. به عوام‌الملک گفته بود یاروی دیوانه! از اینکه دیدارنیوز خاطرات مرا منتشر می‌کند عصبانی شده و جویای شغل من شده بود. نمی‌دانم چرا عوام‌الملک بودن را به عنوان شغل قبول ندارد. الان مگر مثلا شغل ابراهیم و محمدباقر و غلامحسین چیست؟ عوام‌الملک هم یکی مثل آن‌ها. ولی مشخص بود صادقی خیلی از دستم عصبانی شده چون گفته بود مدام چرند می‌نویسم‌. احتمالا جزو آن دسته از عزیزانی‌ست که اخبار را دنبال نمی‌کند وگرنه می‌فهمید که چرند نمی‌نویسم و اخبار را ثبت و ضبط می‌کنم. ولی باید صادقی را پیدا کنم و به خاطر پیگیری خاطراتم از او تشکر کنم.

دوشنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۱

حسین که از بزرگوارانی‌ست که جانشین یک بزرگوار دیگر است گفت که متاسفانه در دوران حسن سند ۲۰۳۰ امضا شد و محصولش همین نوجوانانی هستند که در اغتشاشات بوده‌اند و هیچ چیزی نمی‌دانند. قطعا راست می‌گوید. اگر در دوران حسن هم سند ۲۰۳۰ را با حق تحفظ اجرا کرده بودند الان وضع‌ نوجوانان‌مان این نبود. باز هم مثل دفعه‌های قبل باید خوشحالی کنیم که عصر ابراهیم شروع شد وگرنه معلوم نبود کارمان در دوران حسن به کجا می‌کشید. باز شانس آوردیم که خود این نوجوانان محصول دوران محمود هستند. اگر قرار بود الان نوجوانان دوران حسن در اغتشاشات باشند کار خیلی سخت‌تر می‌شد. باید از حالا به فکر وقتی که نوجوانان دوران حسن به سن اغتشاشات می‌رسند باشیم.

سه‌شنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۱

سردار حسن اعلام کرد که به هر یک از عوام که ثابت کند کسی با خطای بریگاد مخصوص کشته شده جایزه می‌دهد. به نظرم نباید دنبال اینجور جایزه‌ها رفت. چون بریگاد مخصوص اهل خطا کردن نیستند. خود سردار حسن هم گفته که عوام هر جا بریگاد مخصوص را دیدند باید صحنه را ترک کنند. واقعا هم این صحنه‌ها برای دیدن نیست بلکه برای دویدن است. سردار حسن و بریگادش هم قطعا کارشان را خیلی خوب بلدند و خطا نمی‌کنند. شنیدم که محمدباقر به رییس خواص‌المله الجزایر گفته در دوران انقلاب الجزایر در ایران مشغول مبارزه بوده و انقلاب الجزایر را از طریق اخبار دنبال می‌کرده است. خیلی تحت تاثیر قرار گرفتم. چون فهمیدم محمدباقر از همان بدو تولد تا قبل از یک سالگی‌اش که انقلاب الجزایر پیروز شده به طور همزمان مشغول مبارزه و در کوران اخبار بوده است. برای یک نوزاد زیر یک سال واقعا کار بزرگ و پرفشاری‌ست. مخصوصا که آن وقت‌ها وسایل ارتباط جمعی هم اینقدر در دسترس همه نبوده و احتمالا محمدباقر بینابین خواب و خوراک و تعویض کهنه و مبارزه با استبداد مجبور می‌شده برای دنبال کردن اخبار از طریق رادیو یا روزنامه ازمنزل هم خارج شود. حیف است به این محمدباقر افتخار نکنیم‌. این سوابق محمدباقر را باید امثال محمدرضا، خواص‌المله مهریز بدانند تا بعد از این در صحبت‌هایشان راجع به محمدباقر و روسای خواص بیشتر دقت کنند. خبرگزاری بودجه‌بگیر اعلام کرد که طبق مصوبه کمیسیون خواص‌المله‌ها در امور دفاع از حقوق رعایا از این به بعد خروج همه نسوان از کشور باید با اذن ولی یا قیم یا کفیل هر رجل دیگری که سرپرستی ایشان را بر عهده دارد باشد. مصوبه مهم و تاثیرگذاری‌ست. به نظرم باید بعد از اجرای پایلوت و آزمایشی، عین همین مصوبه را برای خروج نسوان از منزل هم داشته باشند. خود به خود مشکل شل‌حجابی و سایر مشکلات ناشی از نسوان در کف خیابان‌ها را هم حل می‌کند.

چهارشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۱

دیشب ابراهیم با تلویزیون بودجه‌بگیر مصاحبه داشت. ندیدم و خوابیدم. مطمئن بودم حرف‌های مهم یا جدیدش صبح به دستم می‌رسد. فهمیدم وقتی قیمت یک کالایی بالا می‌رود قبل از اینکه عوام بفهمند ابراهیم و خواص‌الدوله‌اش رنج می‌کشند و بعد اجازه می‌دهند عوام متوجه گرانی شوند. واقعا خواص بودن کار سختی‌ست. برای همین هم شغل محسوب می‌شود. گویا ابراهیم از اخلال در اینترنت هم ناراحت است و گلایه دارد. پس مال خواص هم قطع و وصلی دارد. تازه ابراهیم که خودش جزو شاخ‌های مجازی‌ست و تیک آبی هم دارد. واقعا برای این چهره‌های تاثیرگذار مجازی قطع و وصل شدن فیلترشکن کار را سخت‌تر می‌کند. دلم برای ابراهیم سوخت. ای کاش بتوانم یک اینترنت خوب بدون اختلال برایش پیدا کنم. تا آخر شب دنبال پیدا کردن اینترنت و فیلترشکن خوب برای ابراهیم بودم و فرصت تعقیب اخبار را نداشتم. البته چیزی هم پیدا نکردم. شب در اخبار خواندم که قرار است فردی به نام جعفر جکسون، در فیلم زندگی‌نامه عمویش، مایکل که از عمله طرب و چهره‌های مساله‌دار غرب بوده بازی کند. اسمش نشان می‌دهد که نفوذ ما تا قلب خانواده‌های مساله‌دار آمریکایی هم با موفقیت انجام شده است. یک زمان غربی‌ها سعی می‌کردند اسم‌های خودشان را روی بچه‌های ما بگذارند اما الان ما در وسط خانواده جکسون، جعفر داریم. این‌ها اگر دستاورد نیست پس چیست؟

پنجشنبه ۱۳ بهمن ۱۴۰۱

علی، سخنگوی خواص‌الدوله نکاتی را درباره میزان بی‌سوادی و از گرسنگی مردن عوام قبل از انقلاب در توییترش بیان کرد. واقعا روشنگر بود. خوب شد ما به بعد از انقلاب رسیدیم. وگرنه ممکن بود اگر از گرسنگی نمیریم بیسواد مطلق بار بیاییم. از این‌ها گذشته باید بپرسم اینترنت و فیلترشکنش را از کجا می‌گیرد که بتوانیم برای ابراهیم هم تهیه کنیم تا از اخلال اینترنت آزار نبیند. محمدعلی، خواص‌الدوله امور علوم هم گفت که اساتید دانشگاه‌ها برای کارهای تحقیقاتی نیاز به سطح و سرعت بالای اینترنت دارند. معلوم است محمدعلی هم از وضعیت اینترنت گله دارد. فکر کنم فقط عوام از اینترنتشان راضی هستند. ای کاش اینترنت‌هایمان را به خواص بدهیم که آن‌ها هم راضی باشند و لذت اینترنت را ببرند. یکی از خواص‌الرعایای قم اعلام کرد که همه عوام نسبت تولید محتوا در صفحه خودشان و لایک کردن مطالب دیگران مسوولیت قانونی دارند‌ و اگر دقت نکنند با ایشان برخورد می‌شود. کار خوبی‌ست. اصلا علامت‌هایی که برای لایک استفاده می‌شوند هم خلاف امنیت اخلاقی‌ست.‌ یا قلب است یا انگشت شست دست! به نظرم باید در ادامه همین برخوردها اعلام کنند که هر یک از عوام درباره حرف‌های بستگان سببی و نسبی و همسایگان خودشان که در شعاع ده هزار کیلومتری آن‌ها زندگی می‌کنند مسوولیت دارند و سکوتشان در برابر حرف‌های مجرمانه یا خلاف ایشان، نشانه رضایت تلقی شده و موجب برخورد خواهد شد. یکی از رسانه‌چی‌ها اعلام کرد که تلویزیون بودجه‌بگیر گریم کردن نسوان مجری اخبار را ممنوع کرده و نسوان باید بدون گریم جلوی دوربین قرار بگیرند. منطقی‌ست و صحیح است. باید زودتر با بخش‌های بازرگانی تلویزیون بودجه‌بگیر مذاکره و برای فروش برقع و روبنده برای نسوان مشغول به کار در آنجا بازاریابی کنم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
1
2
عوام الملک عزیز نه تنها چرند نمی نویسی بلکه چرند پرند می نویسی همچون دهخدا، قلمت مانا و دلت خوش، از حرف های امثال این صادق ها ناراحت نشو، اینها اساسا با ادب و ادبیات بیگانه اند.
محمود حسینی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
0
0
این دیوانه چرت و پرت می نویسه بعد ملت می ان می گن شما در حد دهخدایی. معلوم نیست نویسنده این ستون دیوانه است یا عاقل. این خاطرات رو چطوری می نویسه.
اصلا معلوم نیست که جدیه یا شوخی می کنه..... ملت رو گذاشته سرکار یک عده هم ازش تعریف می کنند.
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی