تیتر امروز

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است
از چشم جهان (۱۴۷)

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است

اعتراضات دانشجویی در مخالفت با حمایت آمریکا از جنگ اسرائیل در غزه، مانند آتشی خودسوز در این کشور شعله‌ور شده است؛ آنچه می خوانید ترجمه اختصاصی دیدارنیوز از مطلب مدیر موسسه اعراب آمریکایی است.
مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند
رئیس اندیشکده آینده‌اندیشی سیمرغ در گفت‌وگو با دیدارنیوز

مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند

گفت‌وگوی مهدی مطهرنیا با سرویس بین‌الملل دیدارنیوز حول محور جنگ ایران و اسرائیل و نقش و نقشه آمریکا را ببینید و بخوانید

انتقاد کی‌یف از اظهارات جنجالی رئیس‌جمهور کرواسی؛ کریمه را پس می‌گیریم

وزارت امور خارجه اوکراین با انتقاد از اظهارات زوران میلانوویچ، رئیس جمهور کرواسی که گفته بود کریمه دیگر هرگز تحت کنترل اوکراین قرار نخواهد گرفت، اعلام کرد این شبه جزیره اشغال شده توسط روسیه را پس خواهند گرفت.

کد خبر: ۱۴۴۵۴۶
۰۸:۳۶ - ۱۲ بهمن ۱۴۰۱

انتقاد کی‌یف از اظهارات جنجالی رئیس‌جمهور کرواسی؛ کریمه را پس می‌گیریم

دیدارنیوز: کی‌یف روز سه‌شنبه اظهارات اخیر رئیس جمهوری کرواسی مبنی بر اینکه کریمه دیگر هرگز تحت کنترل اوکراین قرار نخواهد گرفت را به شدت مورد انتقاد قرار داد.

وزارت امور خارجه اوکراین در واکنش به اظهارات جنجالی زوران میلانوویچ این بخش از سخنان وی را به چالش کشید و «غیرقبول» خواند.

روسیه شبه جزیره کریمه اوکراین واقع در دریای سیاه را سال ۲۰۱۴ به اشغال خود درآورد و در پی برپایی یک همه‌پرسی غیرقانونی از دید غرب و جامعه بین‌الملل، آن‌را ضمیمه خاک خود کرد.

کی‌یف از همان زمان به شدت با اقدام مسکو در ضمیمه کردن این بخش از خاک اوکراین مخالفت کرد و هم‌اکنون نیز که درگیر جنگ با ارتش روسیه است تاکید دارد از تلاش برای بازپس گیری کنترل این منطقه دست نخواهد کشید.

زوران میلانوویچ، رئیس جمهوری کرواسی روز دوشنبه ضمن تشریح جزئیات مخالفت خود با ارائه کمک نظامی از سوی زاگرب به کی‌یف، گفته بود: «مشخص است که کریمه دیگر هرگز بخشی از اوکراین نخواهد بود.»

اولگ نیکولنکو، سخنگوی وزارت خارجه اوکراین در واکنش به این اظهارات با انتشار مطلبی در صفحه فیسبوک خود تصریح کرد: «ما سخنان رئیس جمهوری کرواسی را که عملاً تمامیت ارضی اوکراین را مورد تردید قرار داده، غیرقابل قبول می‌دانیم.»

سخنگوی وزارت خارجه اوکراین با این حال در همین پیام از دولت و مردم کرواسی به دلیل حمایت از کشورش پس از تهاجم نظامی روسیه در فوریه گذشته تشکر کرده است.

نیکولنکو در این خصوص نوشت: «ما قدردان دولت و مردم کرواسی به خاطر حمایت قاطعانه از اوکراینی‌ها در مبارزه با تجاوز روسیه هستیم.»

گفتنی است که آندری پلنکوویچ، نخست وزیر کرواسی نیز پیش‌تر آشکارا از اوکراین در برابر تهاجم نظامی روسیه حمایت کرده بود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی