تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.
معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی گلستان عنوان کرد؛

حقوق سربازان افزایش می‌یابد

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی گلستان از افزایش حقوق سربازان وظیفه خبر داد و گفت: فاکتور‌های مختلفی در افزایش حقوق سربازان اثرگذار است.

کد خبر: ۱۴۳۹۲۵
۱۷:۵۵ - ۰۱ بهمن ۱۴۰۱

حقوق سربازان افزایش می‌یابد

 

دیدارنیوز: سرهنگ مرتضی یونس‌آباد با اشاره به جزئیات افزایش حقوق کارکنان وظیفه اظهار کرد: با توجه به پیگیری‌های انجام‌شده از سوی سازمان فراجا و ستاد کل نیرو‌های مسلح، حقوق کارکنان وظیفه افزایش یافته و به سه الی هشت میلیون تومان رسیده است.

وی با اشاره به اینکه شاخصه‌های متعددی در میزان حقوق سربازان اثرگذار است، تصریح کرد: به هر یک از سربازان بر اساس درجه‌ای که دارند حقوق تعلق می‌گیرد که در اخذ درجه نیز فاکتور‌های مختلف مانند نوع مدرک تحصیلی، محل آموزش، نوع اشتغال به کار در دوران سربازی و ... اثرگذار است و اینطور نیست که برای مثال سربازان دارای مدرک کارشناسی همه یک میزان حقوق را دریافت کنند.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی گلستان اضافه کرد: حقوق کارکنان وظیفه که متأهل و یا متأهلِ دارای فرزند باشند با دیگران متفاوت است، همچنین نوع منطقه خدمت نیز در میزان حقوق دریافتی تأثیر دارد و حقوق دریافتی در مناطق عادی، صعب‌العبور، امنیتی و مناطق امنیتیِ درگیر متغیر است.

یونس‌آبادی به شرایط اعزام مشمولان خدمت سربازی نیز اشاره کرد و توضیح داد: برای هر فرد با توجه به مدرک تحصیلی که اخذ می‌کند مهلت معرفی برای خدمت سربازی در نظر گرفته می‌شود و اگر مهلت معرفی سپری شود و فرد برای خدمت سربازی اقدام نکند در لیست مشمولان غایب قرار می‌گیرد.

محرومیت‌های مشمولان غایب؛ از ممنوع‌الخروجی تا ممنوعیت تحصیل در دانشگاه‌

وی با اشاره به اینکه مشمولان غایب از دریافت برخی از خدمات و مزیت‌های اجتماعی محروم می‌شوند، بیان کرد: مشمولان غایب سربازی امکان دریافت جواز کسب را ندارند، از کشور ممنوع‌الخروج می‌شوند و امکان سفر خارج از کشور اعم از سفر‌های زیارتی و سیاحتی را نخواهند داشت.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی گلستان ادامه داد: مشمولان غایب همچنین از ادامه تحصیل در دانشگاه‌ها محروم می‌شوند و برخی از معافیت‌ها اعم از کفالت و ... به آن‌ها تعلق نمی‌گیرد، اخیراً نیز برخی از بانک‌ها به سامانه وظیفه عمومی متصل شده و مشمولان غایب برای دریافت تسهیلات با مشکل مواجه می‌شوند.

یونس آبادی خواستار تعویض کارت‌های قدیمی خدمت سربازی شد و گفت: گاهی اوقات افرادی که خدمت سربازی انجام دادند، اما کارت پایان خدمت آن‌ها قدیمی و کاغذی است برای دریافت خدمات اجتماعی دچار مشکل می‌شوند و باید با مراجعه به دفاتر پلیس به ۱۰ برای هوشمند شدن کارت خود اقدام کنند.

وی تأکید کرد: اربعین امسال شاهد عزیمت سیل عظیمی از مشتقان حضرت امام حسین (ع) به کربلای معلی بودیم و متأسفانه برخی از مشمولان غایب از این سفر معنوی باز ماندند و با مراجعه به دفاتر وظیفه عمومی خواستار مساعدت برای رفتن به سفر اربعین می‌شدند که متأسفانه ما نمی‌توانستیم برای این افراد کاری انجام دهیم.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی گلستان با اشاره به اینکه در گذشته مشمولان غایب نمی‌توانستند کسری خدمت ایثارگری بگیرند، متذکر شد: در حال حاضر این محدودیت برای مشمولان غایب برداشته شده و در صورت داشتن سابقه ایثارگری می‌توانند از کسری خدمت بهره‌مند شوند.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی