تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.
مدیرکل میراث فرهنگی گیلان خبر داد

۲ هنر سنتی گیلان در آستانه ثبت ملی

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان، از تهیه و ارسال پرونده دو هنر سنتی استان به منظور ثبت در فهرست آثار ملی به دبیرخانه شورای ثبت خبر داد.

کد خبر: ۱۴۳۹۲۲
۱۷:۴۳ - ۰۱ بهمن ۱۴۰۱

  ۲ هنر سنتی گیلان در آستانه ثبت ملی

دیدارنیوز: ولی جهانی، از ارسال پرونده‌های جدید برای ثبت ملی خبر داد و اظهار کرد: «مرواربافی آستانه اشرفیه» و «بامبوبافی لاهیجان» از جمله مواردی هستند که پرونده ثبتی آن‌ها در معاونت هنر‌های سنتی و صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان تهیه و به منظور ثبت در فهرست آثار ملی به دبیرخانه شورای راهبردی ثبت ملی روستا‌ها و شهر‌ها ارسال شده است.

وی هدف از ثبت این هنر‌های دستی را توجه بخشی به جایگاه معنوی آن دانست که می‌تواند به عنوان شاخصه‌ای مهم برای معرفی شهرستان‌ها و نیز جذب گردشگری به شمار رود.

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان هنر‌های سنتی و صنایع دستی هر شهرستان را از جمله سرمایه‌های معنوی آن دانست و عنوان کرد: ثبت این هنر‌ها می‌تواند به مشارکت بخشی اهالی آن و رونق اقتصادی منطقه منجر شود.

جهانی تصریح کرد: صنایع بومی و دستی هر سرزمینی بدون شک یکی از افتخارات آن ملت است، زیرا ریشه‌های عمیق و استواری در اعتقادات، آداب، عادات، رسوم، سنن و در مجموع فرهنگ معنوی جامعه دارد و نمایشگر فرهنگ و تمدن اقوام بوده است.

وی با بیان اینکه صنایع دستی سفیران فرهنگی یک مرز و بوم به شمار می‌آیند، گفت: صنایع دستی به مجموعه‌ای از هنر‌ها و صنایع اطلاق می‌شود که به طور عمده با استفاده از مواد اولیه بومی ساخته می‌شود و قسمتی از مراحل اساسی تولید به کمک دست و ابزاری ساخته می‌شود که سرشار از ذوق و خلاقیت سازنده آن است.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی