تیتر امروز

برهوت فرهنگ در نمایشگاه کتاب تهران
گزارش خبرنگار دیدارنیوز از دومین روز نمایشگاه

برهوت فرهنگ در نمایشگاه کتاب تهران

سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در حالی برگزار می‌شود که خبرنگار دیدارنیوز حال و هوای متفاوت این نمایشگاه را روایت کرده؛ پس این گزارش جالب را بخوانید.

دمای هوا در کردستان؛ ۱۶ درجه زیر صفر

مدیرکل هواشناسی کردستان از کاهش دمای هوا به ۱۶ درجه منفی در برخی نقاط استان خبر داد و گفت: از امروز تا روز شنبه آینده بخبندان کامل در کردستان حاکم‌ می‌شود.

کد خبر: ۱۴۳۷۷۳
۱۰:۲۰ - ۲۸ دی ۱۴۰۱

دمای هوا در کردستان؛ ۱۶ درجه زیر صفر

دیدارنیوز: مدیرکل هواشناسی کردستان از سرما و یخبندان در این استان خبر داد.

رحیم صدیقی در گفتگو با تسنیم با اشاره به آخرین وضعیت جوی آب و هوایی، از صدور اخطار زرد هواشناسی در کردستان خبر داد و اظهار داشت: از امروز تا روز شنبه هفته آینده دمای شبانه هوا ۴ تا ۵ درجه به زیر صفر کاهش می‌یاید.

وی با اشاره به اینکه سرمای شدید در هفته جاری در کردستان مربوط به روز‌های چهارشنبه، پنج‌شنبه و جمعه بوده و در مناطق سردسیر بیشتر احساس می‌شود، گفت: یخبندان کامل در استان حاکم می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان کردستان با بیان اینکه هم‌اکنون دمای هوا در سنندج ۳ درجه زیرصفر بوده که فردا به ۷ درجه منفی کاهش می‌یابد، افزود: دمای هوا در زرینه، هزارکانیان، سراب شهرک دهگلان و قاملو به ۱۶ درجه و قروه و بیجار به ۱۲ درجه زیر صفر کاهش می‌یابد.

وی به وضعیت بارش‌های چند روز اخیر در استان پرداخت و خاطرنشان کرد: بیشترین بارش‌ها با ۴۰ سانتی‌متر مربوط به کامیاران و بعد از آن دهگلان ۳۴ سانتی‌متر، سنندج ۳۰ سانتی‌متر، قروه ۳۰ سانتی‌متر و مابقی شهرستان‌ها زیر ۱۵ سانتی‌متر، مریوان ۵ سانتی‌متر و بانه با صفر کمترین میزان را به خود اختصاص داد.

صدیقی اذعان کرد: اگرچه میزان بارش برف در گردنه‌ها و ارتفاعات استان قطعا بیشتر بوده، اما متاسفانه به دلیل نبود ایستگاه هواشناسی در مناطقی همچون گردنه "تته و ژالانه" اورامان آمار دقیقی از آن نداریم.

مدیرکل هواشناسی استان کردستان بر ضرورت کنترل دما و رطوبت و تهویه در گلخانه‌ها، مرغداری‌ها و دامداری‌ها با توجه به نوسانات دمای هوا تاکید کرد و یادآور شد: دمای هوای خانه‌ها تنظیم و مدیریت صحیح مصرف گاز فراموش نشود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی