تیتر امروز

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...
حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس:

حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد

"جامعه پلاس" عنوان برنامه جدیدی از دیدارنیوز است که ذیل این برنامه همه دغدغه‌های اجتماعی مانند زنان، محیط زیست، آسیب‌های اجتماعی، مهاجرت، حاشیه نشینی و ..با حضور کارشناسان تحلیل و بررسی می‌شود.

انتقال تقویتی گاز به تربت‌جام؛ ۱۷ هزار مشترک بدون گاز!

در حالی که تصاویر و ویدیوهایی از کمبود انرژی و گاز در خراسان رضوی در فضای مجازی منتشر شده، با دستور وزیر نفت در تربت جام، از فردا عملیات اجرای خط انتقال تقویتی گاز از فریمان یا مشهد به این شهرستان آغاز می‌شود.

کد خبر: ۱۴۳۶۰۹
۱۷:۲۶ - ۲۵ دی ۱۴۰۱

انتقال تقویتی گاز به تربت‌جام؛ ۱۷ هزار مشترک بدون گاز!

دیدارنیوز: جواد اوجی یکشنبه، ۲۵ دی ماه، در جلسه ستاد بحران تربت جام که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، گفت: متأسفانه در حال حاضر فقط در تربت جام ۱۷ هزار مشترک از نعمت گاز بی‌بهره شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: در راستای رفع مشکل گاز تربت جام خط انتقال تقویتی به طول ۶۵ کیلومتر با اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومان انجام می‌شود.

وزیر نفت با بیان اینکه از فردا باید پروژه آغاز می‌شود و تا سال آینده این خط انتقال به سرانجام برسد، تصریح کرد: تمام تلاش خود را خواهیم کرد که تا سال آینده دیگر شاهد این مشکل نباشیم.

وی با بیان اینکه به محض بازگشت به تهران تمام اعتبار این پروژه تأمین می‌شود، عنوان کرد: اگر این زیرساخت و تقویت خط از قبل انجام شده بود، امروز شرمنده مردم تربت جام نمی‌شدیم، با احداث این خط قطعا به شبکه گازرسانی تربت جام کمک خواهد شد.

اوجی خاطرنشان کرد:، چون زیرساخت خطوط ضعیف بوده و از سویی این شهرستان در آخر شبکه گازرسانی قرار دارد، شاهد این مشکلات هستیم.

۱۷ هزار بخاری نفتی و برقی از امروز توزیع می‌شود

وی با اشاره به اینکه از روز گذشته با قطع گاز بلافاصله توزیع نفت سفید و کپسول گاز به طور رایگان در شهرستان تربت جام آغاز شد، گفت: حدود ۱۷ هزار بخاری نفتی و برقی توسط شرکت گاز تأمین شده و از امروز توزیع می‌شود.

وزیر نفت ادامه داد: تاکنون سابقه نداشته که مصرف گاز به عدد ۶۹۰ یا ۷۰۰ میلیون متر مکعب برسد. امروز در پیک تولید گاز هستیم.

وی با بیان اینکه نزدیک به یک میلیارد متر مکعب تولید گاز خام در ۲۱ پالایشگاه گازی فرآورش می‌شود، افزود: روزانه ۸۴۸ میلیون متر مکعب گاز شیرین به شبکه تزریق می‌شود.

اوجی با بیان اینکه شبکه گازرسانی در سراسر کشور مدیریت شده و پایدار است، از گازرسانی به حدود ۳۶ هزار و ۳۶۵ روستا و هزار و ۲۲۴ شهر و نزدیک به ۴۸۰ هزار کیلومتر خط انتقال گاز در کشور خبر داد و گفت: با صرفه‌جویی در خراسان رضوی میانگین روزانه ۲ میلیون متر مکعب کمک شبکه گاز شد.

مطالبه فوری ما افزایش فشار گاز در خط لوله تربت جام است

در این جلسه امام جمعه تربت جام گفت: مطالبه فوری ما افزایش فشار گاز در خط لوله‌های انتقالی گاز به تربت جام در اسرع وقت است.

حجت‌الاسلام حسین اسلامی با بیان اینکه مردم تربت جام چگونه می‌توانند سرمای منفی ۲۰ درجه را بدون گرمایش تحمل کنند، افزود: همه ما شرمنده مردم صبور و نجیب خطه جام هستیم.

وی با بیان اینکه اگر کمبود گازی در کشور هست، نباید میان پایتخت‌نشین و مرزنشین فرقی باشد، اظهار کرد: نباید شهرستان تربت جام با ۲۵۰ هزار نفر جمعیت خط لوله انتقال گازش ۱۰ اینچ باشد تا وقتی ظرفیت خط لوله انتقالی این منطقه افزایش نیابد، مشکل به طور اساسی حل نخواهد شد.

شهرستان مرزی تربت جام با ۲۳۰ هزار نفر جمعیت در ۱۶۰ کیلومتری جنوب شرق مشهد قرار دارد و با کشور افغانستان از شرق هم‌مرز است.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی