تیتر امروز

هزینه عملیات «وعده صادق» چقدر بود؟/ «دست ما هنوز رو نشده»
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

هزینه عملیات «وعده صادق» چقدر بود؟/ «دست ما هنوز رو نشده»

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

چند روش برای «کنترل خشم»

مژگان بخشی، کارشناس ارشد روانشناسی بالینی مرکز مشاوره و سلامت روان دانشگاه علوم پزشکی یزد درباره کنترل خشم گفت: ورزش کردن، راه‌های آرام سازی (Relaxation)، تنفس عمیق و نوشتن درباره احساسات خود از راهکار‌های کنترل خشم است.

کد خبر: ۱۴۳۲۶۶
۱۷:۳۶ - ۱۹ دی ۱۴۰۱

یک روش برای «کنترل خشم»

دیدارنیوز: یک کارشناس ارشد روانشناسی بالینی، آرام سازی (Relaxation) و تنفس عمیق را از جمله راهکار‌های کنترل خشم دانست.

مژگان بخشی کارشناس ارشد روانشناسی بالینی مرکز مشاوره و سلامت روان دانشگاه علوم پزشکی یزد در کارگاه آموزشی مهارت کنترل خشم ویژه پرسنل معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه با اشاره به تعریف خشم گفت: خشم مانند شادی، غم، ترس، لذت و ... یک احساس است، احساس طبیعی که همه انسان‌ها آن را تجربه می‌کنند. حق مسلم هر انسان است که شاد باشد، عصبانی شود، بترسد و یا دچار غم شود.

وی با بیان اینکه پرخاشگری با خشم فرق دارد گفت: پرخاشگری یک رفتار است. احساس خشم یک فرد ممکن است برای دیگران قابل مشاهده نباشد، اما رفتار پرخاشگرانه برای دیگران قابل مشاهده است. پس اگر خشم در رفتار نشان داده شود، پرخاشگری نامیده می‌شود.

این روانشناس بالینی با اشاره به عواملی که باعث خشم می‌شود گفت: طبع (مزاج)، ریشه‌های کودکی، آموخته شده در دوره کودکی، همانند سازی با پدر و مادر خشمگین، بدکارکردی غدد، فقدان ویتامین‌ها و تغذیه نامناسب از مهمترین عوامل موثر در بروز خشم در افراد هستند.

بخشی با اشاره به راهکار‌های کنترل خشم گفت: جابه جایی (تغییر موقعیت)، شناخت موقعیت، شناخت موضوع، شناسایی ریشه‌های خشم: طبع –آموخته شده در دوران کودکی از جمله راهکار‌های کنترل خشم است.

این روانشناس بالینی در ادامه آزمایش کامل خون و ادرار، خلع سلاح، مهار خشم با وقفه اندازی، گفتگو و مذاکره، نشانه گرفتن شخصیت و بازتاب رفتار‌های او، ورزش کردن، راه‌های آرام سازی (Relaxation)، تنفس عمیق و نوشتن درباره احساسات خود را از دیگر راهکار‌های کنترل خشم برشمرد.

منبع: بهداشت نیوز

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی