تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

بازگشایی ۲۸ محور ارتباطی در منطقه بلوچستان

در پی فعالیت سامانه بارشی در روز‌های اخیر در منطقه بلوچستان در جنوب استان سیستان و بلوچستان تعدادی از مسیر‌های فرعی منطقه مسدود شد.

کد خبر: ۱۴۳۲۳۸
۱۲:۰۴ - ۱۹ دی ۱۴۰۱

بازگشایی ۲۸ محور ارتباطی در منطقه بلوچستان

دیدارنیوز: رئیس راهداری و حمل و نقل جاده‌ای دلگان در این رابطه در گفتگو با تسنیم اظهار داشت: محور ارتباطی ۲۵ روستای غرب بخش جلگه چاه هاشم شهرستان دلگان بازگشایی شد.

بامری افزود: راه ارتباطی جلگه چاه هاشم به روستای زیارت و راه ارتباطی ۲۵ روستای این محور که در پی وقوع سیلاب شب گذشته مسدود شده بود با تلاش عوامل راهداری ساعتی پیش بازگشایی شد، اما رانندگان باید با احتیاط در این محور تردد کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان نیز از بازگشایی سه مسیر فنوج- کتیج - رمشک، فنوج- اسپکه و جلگه - چاه اسحاق در جنوب این استان خبر داد.

جلال‌الدین قادری گفت: بر اثر بارندگی‌های ۱۷ تا ۱۸ دی‌ماه چهار مسیر فرعی و روستایی در جنوب سیستان و بلوچستان بسته شد که با تلاش راهداران بعد از فروکش کردن سیلاب سه مسیر ذکر شده بازگشایی شد، اما مسیر روستایی چاهان- زرآباد بر اثر سیلاب همچنان بسته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان با بیان اینکه ۵۰ گشت راهداری در قالب ۳۴۰ نیروی راهداری با ۱۵۰ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین در مسیر‌های جنوب استان در آماده‌باش کامل هستند و عملیات بازگشایی مسیر‌های بسته شده همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به خسارات ناشی از سیل و طغیان رودخانه‌های محلی در مسیر‌های بلوچستان، گفت: در کیلومتر ۲ تا ۱۰ مسیر جلگه - چاه اسحاق به پنج دستگاه آبنما خسارت وارد شده که در مجموع میزان خسارت اولیه به زیرساخت‌های راه‌های ارتباطی جنوب استان تاکنون ۵۰ میلیارد ریال برآورده شده است.

قادری خاطرنشان کرد: مردم استان می‌توانند از طریق تماس با سامانه ۱۴۱ از آخرین وضعیت راه‌ها مطلع شوند.

تداوم امدادرسانی به سیل‌زدگان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان نیز از امدادرسانی به ۱۳۹ نفر آسیب دیده از سیل و آبگرفتگی در شهرستان‌های فنوج و نیکشهر توسط نیرو‌های امدادگر و نجاتگر هلال احمر در شبانه‌روز گذشته خبر داد و گفت: ۲۲ نجاتگر در قالب هشت تیم عملیاتی هلال احمر استان خدمت‌رسانی به سیل‌زدگان این دو شهرستان را بر عهده دارند.

علیرضا میربهاءالدین ادامه داد: از مجموع سیل‌زدگان شهرستان‌های نیکشهر و فنوج ۳۵ آسیب دیده در چادر‌های هلال احمر اسکان داده شدند. ۹ دستگاه چادر امدادی، ۳۶ تخته موکت، ۵۵ تخته پتو و ۱۵۶ کیلوگرم نایلون، ۵۶ سبد غذایی ۷۲ ساعته، ۳۰ بسته غذایی یک ماهه، برنج و والور را از جمله اقلام توزیع شده بین سیل‌ز‌دگان است.

وی اظهار داشت: هم‌اکنون ۲۷ پایگاه ثابت و ۶ پایگاه موقت در بلوچستان با ۲۱۰ نفر امدادگر برای خدمات‌رسانی به شهروندان و مسافران فعال است. ۶۷ دستگاه خودرو شامل خودروی نجات، آمبولانس، وانت کمکدار نیز جهت اجرای طرح زمستانه در حوادث آماده به کارگیری است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: مردم در صورت بروز حوادث می‌توانند با شماره ۱۱۲ ندای امداد جمعیت هلال احمر تماس بگیرند.

ورود سامانه بارشی جدید از بعدازظهر سه‌شنبه

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: براساس بررسی آخرین تصاویر ماهواره و نقشه‌های پیش‌یابی آسمان استان قسمتی ابری تا نیمه ابری، سامانه بارشی تا امروز در استان فعال بوده و در برخی نقاط استان به ویژه ارتفاعات جنوبی استان بارش پراکنده باران گاهی رعدوبرق و تند باد موقتی خواهیم داشت.

محسن حیدری افزود: تا سه‌شنبه در نواحی مرکزی و جنوبی استان وزش باد متوسط تا نسبتاً شدید از سمت جنوب غرب رخ خواهد داد. با ورود سامانه بارشی جدید از بعدازظهر سه‌شنبه موج جدید بارش‌ها آغاز می‌شود و تا اواخر وقت چهارشنبه ادامه خواهد داشت و بارش باران گاهی رگبار و رعدوبرق و وزش شدید موقتی در سطح استان پیش‌بینی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به استقرار هوای سرد بارش برف در برخی مناطق نیمه شمالی و مرکزی دور از انتظار نیست و آبگرفتگی معابر و جاری شدن روان‌آب طی روز‌های سه شنبه و چهارشنبه محتمل است. از بعدازظهر سه‌شنبه با نفوذ توده هوای سرد و تشدید جریانات شمالی کاهش محسوس دما حدود ۱۰ تا ۱۵ درجه‌ای دما، ماندگاری هوای سرد و یخبندان شبانه برای نیمه شمالی استان و وزش باد شدید و گرد و خاک به ویژه پنجشنبه و جمعه در سطح استان انتظار می‌رود و سبب اختلال در تردد جاده‌ای، ریلی و هوایی خواهد شد. از بعد از ظهر چهارشنبه تا پایان هفته روی دریا وزش باد نسبتاً شدید تا شدید و دریا مواج و متلاطم خواهد بود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی