تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
ساپینتو، ۸ امتیاز از فرهاد عقب است!

هجوم بدهی، پنجره بسته و احتمال برکناری سرمربی در استقلال

شکست استقلال در تبریز و مسائل حاشیه‌ای در حوزه مدیریت و نیمکت  این تیم باعث شده مدافع عنوان قهرمانی در آستانه بازگشت به نقطه صفر قرار گیرد.

کد خبر: ۱۴۳۰۹۳
۱۲:۱۶ - ۱۷ دی ۱۴۰۱

استقلال ساپینتو

 

دیدار‌نیوز‌ـ شقایق آسیایی: تیم استقلال این روزها با حواشی زیادی روبرو است. مصائب مالی، به خصوص بدهی ۴۵ میلیارد و ۳۶۰ میلیون تومانی به استراماچونی از یک طرف امان همه را بریده و از سوی دیگر بازی‌های ضعیف و نتیجه نگرفتن‌ آبی‌ها در این روزها تیم را به حاشیه برده است. تا جایی که شنیدیم قرار است روز یکشنبه جلسه‌ای در باشگاه تشکیل می شود تا تکلیف ماندن و یا  رفتن مربی پرتغالی مشخص شود.

سوال اینجاست آیا این یک تصمیم شتابزده خواهد بود یا همه چیز بر اساس یک برنامه پیش می رود؟

ریکاردو ساپینتو که با رفتن فرهاد مجیدی به استقلال آمد از همان ابتدا با باخت مقابل سپاهان در افتتاحیه لیگ بیست و دوم، رکورد بی شکست بودن آبی‌ها را متوقف کرد. او در ۱۵ بازی که روی نیمکت استقلال نشسته ۷ برد، ۶ مساوی، 2 باخت، ۱۵ گل زده و ۱۰ گل خورده دارد و بعد از باخت روز گذشته مقابل تراکتور، با ۲۷ امتیاز در رده چهارم جدول قرار دارد که این نتیجه به مذاق هواداران آبی خوش نمی‌آید.

اگر بخواهیم استقلال را با امتیازات فصل گذشته خودش هم مقایسه کنیم تیم مجیدی تا پایان نیم فصل با ۳۵ امتیاز و بدون‌ باخت صدرنشین نیم‌فصل رقابت‌های لیگ بیست و یکم بود. در یک محاسبه سرانگشتی، استقلال در شرایط مشابه نسبت به لیگ گذشته ۸ امتیاز کم دارد. جالب اینجاست که حتی پرسپولیس صدر‌نشین نیم‌فصل لیگ نیز از استقلال مجیدی در همین موقعیت، ۳ امتیاز کمتر است!

فاصله ۵ امتیازی استقلال تا صدر جدول و قرار گرفتن در رتبه چهارم، پس از تیم‌های پرسپولیس و سپاهان و گل گهر نیز برای مدافع عنوان قهرمانی نتیجه مطلوبی نیست.

چهره برافروخته ساپینتو پس از باخت مقابل تراکتور در تبریز، نشان از نارضایتی او از شاگردانش دارد. عملکرد ضعیف استقلال به خصوص  در دیدارهای دو هفته اخیر هیچ نشانی از تیم با انگیزه قبل از جام جهانی ندارد. ظاهرا تعامل مربی پرتغالی با مدیریت و بازیکنان ضعیف است، خط دفاع و به خصوص سید حسین حسینی بسیار پر اشتباه ظاهر می شوند و قطعات پازل به نحوی کنار هم چیده شده که به نظر می رسد دو طرف به ته خط رسیده‌اند.

البته نباید فراموش کرد که علی فتح الله زاده مدیر عامل استقلال در طول سالیان حضورش در این تیم نشان داده که همواره افرادی را به عنوان حلقه نزدیک به خودش قبول داشته و در پست‌های مختلف باشگاه و به خصوص سرمربی گاهی آنقدر اصرار به حضور افراد مورد اطمینان داشته که یکبار از منصور پورحیدری که سرمربی وقت تیم ملی بود خواست تا به استقلال برگردد و از تیم ملی کنار بکشد!

از زمان جدایی و به قول سردار آجورلو کودتا علیه او تا امروز، همواره زمزمه هایی وجود داشت که فتح الله زاده به مربیان مورد علاقه اش فرهاد مجیدی و امیر قلعه نویی آماده باش داده که در صورت لزوم به استقلال برگردند. شاید بتوان ماجرای مدیریت فتح الله زاده را یک سناریوی از پیش تعیین شده دانست. نباید فراموش کنیم که ساپینتو یک قرارداد سفت و سخت دارد و در صورت جدایی احتمالی باید مراقب پرونده مالی جدید در فیفا و CAS باشیم.

تا قبل از آنکه اخبار ضد و نقیض و اسامی رنگارنگ مربیان دوباره مقابل چشمانمان ردیف شود، یادمان باشد که مهمترین عامل قهرمانی استقلال در لیگ گذشته ثبات مدیریت و آرامش تیم بود. ابزارهایی که در این فصل کیمیا شده‌اند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی