تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
نگاهی به ترین‌های لیگ برتر فوتبال زنان

دختران، «آقای گل»تر از پسران!

نیم فصل اول رقابتهای لیگ برتر فوتبال زنان در حالی به پایان رسید که بعد از گذشت 9 هفته ابتدایی، رقابت‌های نزدیکی بین تیم‌های بالای جدول شکل گرفت.

کد خبر: ۱۴۲۶۳۶
۱۱:۴۰ - ۰۷ دی ۱۴۰۱

دختران، «آقای گل»‌‌تر از پسران!

 

دیدارنیوز‌ ـ شقایق آسیایی: در بررسی لیگ بانوان به این نتیجه می‌رسیم که مهاجمان لیگ برتر زنان، گلزن‌تر از لیگ برتر مردان نشان دادند. در ادامه چند نکته جذاب در مورد بهترین‌ها و بدترین‌های، لیگ فوتبال بانوان را بررسی می کنیم.

سیرجان و سپاهان بهترین خط حمله

تیم شهرداری سیرجان صدرنشین و تیم سپاهان که در رده سوم جدول قرار دارد، هر دو با ۳۴ گل عنوان بهترین خط حمله لیگ را به صورت مشترک به خودشان اختصاص دادند. جالب اینجاست که هر دو تیم تیم در تفاضل گل ۲۹+ نیز با هم برابر هستند.

بادرود کاندیدای سقوط به لیگ یک

تیم بادرورد تهران که در این فصل به رقابت‌های لیگ برتر صعود کرده، عملکرد ضعیفی داشته، این تیم که تنها توانسته در ۹ هفته یک گل به ثمر برساند ۲۹ گل دریافت کرده و با تفاضل گل منفی ۲۸، در قعر جدول حضور دارد و از همین حالا یکی از کاندیدهای سقوط به دسته پایین‌تر است.

خاتون بهترین خط دفاع

یک قانون نانوشته در لیگ برتر فوتبال مردان ایران و احتمالا بیشتر کشورهای دنیا وجود دارد که دستکم در ۷ سال اخیر، تیم‌هایی عنوان قهرمانی را کسب کردند که کمترین گل خورده را داشتند. اگر این قانون را به بانوان هم تعمیم بدهیم خاتون بم در ۹ هفته گذشته تنها یک گل دریافت کرده و این مسئله نشان از عملکرد دفاعی خوب این تیم دارد. البته نباید فراموش کنیم که در طول این ۹ هفته خاتون، خوش شانس هم بوده و سه دیدار این تیم برابرتیم‌های بادرود، زارع باتری و کیان نیشابور برگزار نشده و این تیم‌ها از مصاف در برابر قهرمان فصل گذشته یعنی خاتون بم انصراف دادند و نتیجه هر سه دیدار با حکم کمیته انضباطی، سه بر صفر به سود خاتون اعلام شد.

کیان نیشابور ضعیف‌ترین خط دفاع

تیم کیان نیشابور در ۹ هفته گذشته، ۳۰ گل دریافت کرده که نشان می‌دهد این تیم ضعیف ترین خط دفاعی را دارد. این تیم البته با مشکلات زیادی روبرو است. کیان از برگزاری آخرین دیدار خود در لیگ انصراف داد و این خبری نگران‌کننده برای ادامه راه لیگ است چون تیمی که نتواند در یک دیدار میزبانی کند. ممکن است در خطر انصراف از ادامه لیگ باشد اتفاقی که فصل گذشته هم برای کیان پیش آمد و این تیم تا مرز انصراف هم پیش رفت.

دختران، «آقای گل»‌‌تر از پسران!

کرمانی‌ها با ۸ پیروزی پیشتاز هستند

خاتون بم و شهرداری سیرجان، دو تیم کرمانی هستند که در طی ۹ هفته‌ گذشته موفق به کسب ۸ پیروزی شدند و تنها در دیدار رو در رو، مسابقه این دو تیم با نتیجه یک بر یک به اتمام رسید. نکته جالب توجه این است که از ابتدای فصل، با توجه به امتیاز برابر این دو تیم کرمانی و تساوی آن‌ها در بازی رو در رو، تیم شهرداری سیرجان تنها به دلیل تفاضل گل بهتر نسبت به خاتون در صدر جدول قرار گرفته است. خاتون بم مدافع عنوان قهرمانی با وجود بردهای متوالی، در این فصل تا امروز نتوانسته صدرنشین شود و در انتظار لغزش شهرداری است.

زنان، گلزن‌تر از مردان

افسانه چترنور، مهاجم ملی پوش تیم شهرداری سیرجان، با به ثمر رساندن ۱۴ گل تا پایان نیم فصل نخست، عملکرد درخشانی از خود به جا گذاشته است و عنوان خانم گل رقابت‌ها را نیز در اختیار دارد. بعد از او شبنم بهشت و هاجر دباغی هر دو ۹ گل هستند و زهرا قنبری و سمیه خرمی نیز در رده چهارم جدول با ۷ گل زده قرار دارند. جالب اینجاست که در لیگ فوتبال مردان با وجود برگزاری سیزده هفته و با حضور تعداد زیادی بازیکن خارجی، عنوان آقای گل لیگ که به صورت اشتراکی به لوکادیا مهاجم سابق پرسپولیس و محمد عباس زاده از تراکتور رسیده هر دو نفر تنها ۶ گل به ثمر رسانده‌اند که از رده ششم گلزنان خانم هم کمتر است. به عبارت دیگر دختران مهاجم نسبت به آقای گل‌های لیگ «آقای گل»‌تر هستند!

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی