تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

نشست امیرعبداللهیان با بورل؛ تاکید بر به نتیجه رساندن «مذاکرات وین»

در نشست امروز سه‌شنبه امیرعبداللهیان، وزیر خارجه کشورمان با جوزپ بورل، نماینده عالی و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، بر به نتیجه رساندن «مذاکرات وین» تاکید شد.

کد خبر: ۱۴۲۲۶۷
۱۳:۵۱ - ۲۹ آذر ۱۴۰۱

نشست امیرعبداللهیان با بورل؛ تاکید بر به نتیجه رساندن «مذاکرات وین»

دیدارنیوز: آخرین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی و مذاکرات رفع تحریم در نشست دو ساعته امیرعبداللهیان با بورل در پایتخت اردن بررسی شد.

رسانه وزارت خارجه نوشت: «حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران، در حاشیه کنفرانس بغداد ۲ در امان پایتخت اردن، نشست مشترکی با جوزپ بورل، نماینده عالی و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برگزار کرد. در این نشست، مهمترین موضوعات در دستورکار ایران و اتحادیه اروپا بویژه شرایط حاکم بر مذاکرات وین، مورد تبادل نظر دو طرف قرار گرفت.

در این ملاقات امیرعبداللهیان، ضمن اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای جمع‌بندی مذاکرات وین براساس پیش نویس بسته مذاکراتی که نتیجه ماه‌ها مذاکرات سخت و فشرده است، به طرف‌های مقابل توصیه نمود با پرهیز از سیاسی کاری و با اتخاذ رویکردی سازنده و واقع بینانه، تصمیمات سیاسی لازم را برای اعلام توافق بگیرند.

وزیر خارجه کشورمان در این دیدار، رویکرد کشور‌های غربی در حمایت از ناآرامی‌ها و وضع تحریم‌های غیرقانونی علیه جمهوری اسلامی ایران به بهانه‌های واهی حمایت از حقوق بشر مردم ایران را محکوم کرد.

وی حمایت از حقوق بشر را جزو اصول پایه‌ای انقلاب اسلامی دانسته و ضمن یادآوری رویکرد کشور‌های غربی در نقض حقوق بشر ملت ایران از جمله در همراهی با تحریم‌های غیرقانونی آمریکا، ریختن اشک تمساح از سوی این کشور‌ها در حمایت از حقوق مردم ایران را باورپذیر ندانست.

امیرعبداللهیان با تبیین موضع و رویکرد اصولی جمهوری اسلامی ایران در حمایت از تمامیت ارضی اوکراین و تاکید بر راه حل‌های مسالمت آمیز برای خاتمه جنگ و حل بحران اوکراین، آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای رفع هر سوتفاهم در تعامل مستقیم با طرف اوکراینی را نیز اعلام کرد.

جوزپ بورل در این ملاقات، با تشریح مواضع و رویکرد‌های اتحادیه اروپا در قبال جمهوری اسلامی ایران طی ماه‌های اخیر، موضوع برجام و مذاکرات هسته‌ای را جدا از سایر موضوعات در دستورکار دو طرف دانست و بر عزم اتحادیه برای پیشبرد و به نتیجه رساندن مذاکرات وین تاکید کرد.

در این ملاقات، باقری، معاون وزیر امور خارجه کشورمان و انریکه مورا، هماهنگ کننده مذاکرات وین حضور داشتند.»

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی