تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.
و آنچه از جام جهانی قطر به یادگار ماند

رکورد‌های دست نیافتنی مسی و ترین‌های ۲۰۲۲

با اتمام دیدار فینال پر گل آرژانتین و فرانسه پرونده رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر با قهرمانی آلبی سلسته  در ضربات پنالتی رسما بسته شد.

کد خبر: ۱۴۲۲۰۹
۱۵:۳۷ - ۲۸ آذر ۱۴۰۱

رکورد‌های دست نیافتنی مسی و ترین‌های ۲۰۲۲

دیدارنیوز ـ شقایق آسیایی: لیونل مسی کاپیتان تیم ملی آرژانتین با بالا بردن کاپ قهرمانی در جام جهانی، ویترین افتخاراتش را تکمیل کرد. او در دیدار فینال جام جهانی ۲۰۲۲ قطر مقابل فرانسه، رکورد‌های متعددی را شکست. مسی اولین بازیکن در تاریخ جام جهانی است، که تمام مراحل بازی‌ها موفق به گلزنی شده است.

مسی و فتح تمام قله‌های افتخار

لیونل مسی در جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان برای اولین بار در سن ۱۸ سالگی به زمین رفت و موفق شد در آن تورنمنت ۱ گل به ثمر برساند. در جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی مسی ناکام بود و گلی نزد. در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل، مسی با بازوبند کاپیتانی به میدان رفت، دوره‌ای که مسی بیشتر به یاد فوتبال‌دوستان ایرانی مانده است. در آن جام جهانی آرژانتین با گل دیرهنگام مسی، ایران را شکست داد و مسی با آرژانتین تا فینال پیش رفت و در نهایت بازی را به آلمان واگذار کرد و دوم شد. مسی در این دوره موفق شد ۴ گل به ثمر برساند.

جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه یکی از پر چالش‌ترین دوران حضور مسی در تیم ملی آرژانتین بود که در ۱۸۰ دقیقه ابتدایی مسابقات، عملکرد لیونل مسی فاجعه بود. او در بازی مقابل ایسلند پنالتی از دست داد و بازی با نتیجه ۱-۱ تمام شد. شرایط به گونه‌ای پیش رفت که حتی احتمال حذف آرژانتین در مرحله گروهی نیز وجود داشت. در نهایت مسی در مقابل نیجریه تنها گلش در جام جهانی روسیه را به ثمر رساند و به سومین بازیکن آرژانتینی بعد از دیگو مارادونا و گابریل باتیستوتا تبدیل شد که در سه جام جهانی مختلف گل زده است. در آن دوره آرژانتین در مرحله یک هشتم نهایی به دست فرانسه از دور مسابقات حذف شد و فرانسوی‌ها به لطف دبل کیلیان امباپه بازی را با نتیجه ۴-۳ به نفع خود تمام کردند و مسی به همراه تیم ملی کشورش به خانه برگشت.

در جام جهانی قطر مسی پنجمین و شاید آخرین دوره حضورش در جام جهانی را تجربه کرد. در حالی که توماس مولر، گرت بیل، لواندوفسکی، لوئی سوارز، ادینسون کاوانی، کریم بنزما، لوکا مودریچ و رونالدو در مراحل مختلف حذف شدند و دستشان به جام نرسید، مسی ماند و برای کسب عنوان قهرمانی آرژانتین پس از ۳۶ سال همه کار کرد. او با ۷ گل زده و ۳ پاس گل، از ارکان اصلی سومین قهرمانی آرژانتین در رقابت‌های جام جهانی بود.

رکورد‌های دست نیافتنی مسی و ترین‌های ۲۰۲۲

یکی از جذاب‌ترین نکات فینال ۲۰۲۲ قطر، رویارویی دو هم تیمی در رده باشگاهی (پاری سن‌ژرمن) یعنی مسی و امباپه بود. امباپه و مسی در یک رقابت سنگین در فتح جام و کسب عنوان آقای گلی با تمام وجود با هم جنگیدند. رقابتی که در نهایت امباپه موفق شد با ۸ گل عنوان آقای گلی رقابت‌ها را به خود اختصاص دهد و لیونل مسی نیز با به ثمر رساندن ۷ گل و ۳ پاس گل و تاثیر‌گذاری در پیروزی و قهرمانی تیمش به عنوان بهترین بازیکن جهان انتخاب شد.

مسی با دو گلی که در بازی فینال مقابل فرانسه، به ثمر رساند رکورد گلزنی خود را در ۵ دوره جام جهانی به ۱۳ گل رساند و صدر جدول برترین گلزنان تیم ملی آرژانتین را به خودش اختصاص داد و بالاتر از باتیستوتای ۱۰ گله قرار گرفت.

رکورد‌هایی که ثبت شد

ـ در جام جهانی قطر در مجموع ۱۷۲ گل در ۶۴ بازی به ثمر رسید که میانگین ۲.۶۹ گل در هر بازی به ثبت رسید. دیرترین گل در یک بازی بدون احتساب وقت اضافه توسط مهدی طارمی در دقیقه ۹۰+۱۳ توسط مهدی طارمی برای ایران مقابل انگلیس رقم خورد.

ـ بیشترین گل زده توسط فرانسوی‌ها با ۱۶ گل به ثبت رسید و خط حمله تیم‌های بلژیک، دانمارک، قطر، تونس، ولز نیز بدون به گل به کار خودشان در جام جهانی پایان دادند.

ـ کاستاریکا در جریان بازی‌های با ۱۱ گل خورده یکی از ضعیف‌ترین خطوط دفاعی را به نمایش گذاشت و تونس تنها با دریافت یک گل عنوان بهترین خط دفاع را کسب کرد.

ـ انگلیسی‌ها با تفاضل گل ۹+، بهترین گل آوراژ را به دست آوردند و کاستاریکا با تفاضل گل منفی ۸ بدترین آمار را به ثبت رساند.

ـ ۸ گلی که در دیدار ایران و انگلیس از خط دروازه‌ها گذشت پرگل‌ترین بازی جام ۲۰۲۲ را رقم زد و در همین راستا ۷ گلی که اسپانیا مقابل کاستاریکا به ثمر رساند بیشترین گلی بود که یک تیم در جریان یک بازی به ثمر رساند. در نهایت هم  نتیجه ۷ بر ۰ ثبت شد.

ـ تیم‌های کانادا، آلمان، غنا، ژاپن، قطر، عربستان سعودی، سنگال، صربستان و ولز هیچ کلین شیتی را به ثبت نرساندند. همچنین بیشترین تعداد کلین شیت نیز برای یاسین بونو، امیلیانو مارتینز، جردن پیکفورد ثبت شد که هر کدام ۳ بار موفق به این کار شدند.

امیلیانو مارتینز دروازبان آرزانتین هم با مهار دو پنالتی مقابل هلند و یک پنالتی در دیدار فینال و گرفتن چند موقعیت صد در صد در جریان بازی و به خصوص در وقت‌های اضافه دوم مقابل فرانسه موفق شد دستکش طلا دست پیدا کند.

رکورد‌های دست نیافتنی مسی و ترین‌های ۲۰۲۲

ـ گونچالو راموس برای پرتغال مقابل سوئیس، کیلیان امباپه برای فرانسه مقابل آرژانتین بود تنها بازیکنانی بودند که موفق به هت تریک در جریان بازی شدند.

ـ مسن‌ترین گلزن جام‌جهانی قطر با ۳۹ سال و ۲۸۳ روز په‌په از پرتغال بود و جوانترین گلزن نیز گاوی از اسپانیا با ۱۸ سال و ۱۰۹ روز بود که مقابل سوئیس گل زد.

ـ بیشترین آمار برد متعلق به تیم فرانسه نایب قهرمان جهان با ۵ برد است و تیم‌های کانادا و قطر میزبان بدون برد از جام  کنار رفتند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی