تیتر امروز

بچه‌ها! نخندین!
افاضات اضافه

بچه‌ها! نخندین!

عوام‌الملک در هفته‌ای که گذشت از حمایت مردم و خواص از یک طرح جدید نوشته و ترانه‌ای هم به گوشش رسیده که می‌گفت: "بچه‌ها! نخندین!"
نماینده مردم کرمان در مجلس اعلام کرد

چینی‌ها قلوب ملت ایران را جریحه‌دار نکنند

بعد از بیانیه ضدایرانی کشورهای چین و عربستان که بازتاب منفی زیادی در کشورمان داشت، محمدمهدی زاهدی، نماینده مردم کرمان در مجلس به دولتمردان چینی توصیه کرد که مطالبی نقل نکنند که موجب جریحه‌دار شدن قلوب ملت ایران شود.

کد خبر: ۱۴۱۹۰۷
۱۴:۱۱ - ۲۲ آذر ۱۴۰۱

چینی‌ها قلوب ملت ایران را جریحه‌دار نکنند

دیدارنیوز: نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: به دوستان دولتمرد چین توصیه می‌شود که مطالبی نقل نکنند که موجب جریحه‌دار شدن قلوب ملت ایران اسلامی شود.

محمدمهدی زاهدی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز سه شنبه (۲۲ آذر ماه) مجلس شورای اسلامی بیان کرد: کشور آماده می‌شود که سومین سالگرد شهادت سردار دل‌ها حاج قاسم را باشکوه برگزار نماید. همه می‌دانیم که مکتب حاج قاسم تنها در حوزه نظامی و دفاعی خلاصه نمی‌شود، بلکه حاج قاسم مصداق یک عارف سالک، سیاستمداری بابصیرت، فرهنگی صاحب سبک، ولایتمداری بی ادعا، فرمانده‌ای با روحیه سربازی بود.

وی در ادامه عنوان کرد: از شورای عالی انقلاب فرهنگی انتظار داریم که روز شهادت سردار دل‌ها را نامگذاری خاص نموده و در آستانه ۱۳ دی ماه آن را اعلام نماید و پیشنهاد این است که این روز به نام بصیرت، ولایت و مقاومت نامگذاری شده و همزمان شهر کرمان را به عنوان پایتخت مقاومت جهان اسلام مصوب نمایید.

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی گفت: به دوستان دولتمرد چین توصیه می‌شود که مطالبی از آن‌ها نقل نشود که موجب جریحه دار شدن قلوب ملت ایران اسلامی شود. انتظار است که دولتمردان دو کشور جمهوری اسلامی ایران و چین هم و غم خود را برای اجرای توافقات قبلی به صورتی که منافع ملی دو کشور تامین گردد، صرف کنند.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی خطاب به دولتمردان کشور‌های غربی آلمان، انگلیس و فرانسه نیز اعلام کرد: دیدید و آزمایش کردید که توطئه‌های سه ماه گذشته اثری در کند شدن روند پیشرفت به ویژه در حوزه فناوری‌های نو و صنایع دفاعی و حتی قانونگذاری نداشته، بلکه با انگیزه‌های قوی‌تر و با سرعت بیشتری ادامه داشته است، لذا توصیه می‌کنم که از فشار‌های سیاسی بی منطق دست بردارید و بدانید که این ملت حاضر نیست در مذاکرات بین المللی و برجام از منافع ملی کوتاه بیاید.

زاهدی خطاب به رئیس جمهور نیز گفت: انتظار است که در انتصابات به خصوص در بنگاه‌های بزرگ اقتصادی، بانک ها، شرکت‌های بزرگ صنعتی و معدنی حساسیت بیشتر داشته باشید. به خوبی می‌دانید که نبض اقتصاد در دست آنهاست و معیشت در گرو عملکرد آنهاست، لذا اگر انتصابات مدیران این بنگاه‌ها و شرکت‌ها باید از افراد متخصص، کارآمد و مدبر بهره برد و سیاسی بازی و فشار‌های گروه‌های مختلف در انتصابات بی اثر باشد. هنوز افراد ناکارآمد بسیاری وضعیت موجود حاصل عملکرد آن‌ها است در مسند امور قرار دارند.

وی ضمن تبریک هفته پژوهش به پژوهشگران و فناوران کشور اظهار کرد: دانشگاه ها، دانشجو و اساتید در ۴۴ سال گذشته نشان داده اند که همواره پای نظام بوده اند و شهدای دانشجو و فناور که قربانی ترور‌ها شدند نشان دادند که برای اعتلای کشور و پیشرفت‌های اقتدارگرایانه نقش بی بدیلی داشتند. همچنین اینکه نیاز است توجه بیشتری به دانشگاه، استاد و دانشجو به صورت معنوی و مادی داشت.

نماینده مردم کرمان تذکری نیز به وزیر امور اقتصادی و رئیس کل بانک مرکزی داشت و گفت: در خصوص افزایش افسارگسیخته نرخ ارز و قیمت سکه به نظر می‌رسد که آن‌ها فاقد برنامه و راهبرد منسجم هستند، چرا که این نوسانات هم به تولیدکننده و مصرف کننده ضرر می‌رساند.

وی در پایان در توصیه‌ای خطاب به استاندار کرمان گفت: در مشورت گرفتن از نخبگان استانی بخل نورزند و از سرمایه‌های استان بیشتر استفاده کنند.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی