تیتر امروز

حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس:

حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد

"جامعه پلاس" عنوان برنامه جدیدی از دیدارنیوز است که ذیل این برنامه همه دغدغه‌های اجتماعی مانند زنان، محیط زیست، آسیب‌های اجتماعی، مهاجرت، حاشیه نشینی و ..با حضور کارشناسان تحلیل و بررسی می‌شود.
امنیت مراکز هسته‌ای ایران ۱۰۰ درصد برقرار است/ هشدار درباره بیماری روانی در غزه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

امنیت مراکز هسته‌ای ایران ۱۰۰ درصد برقرار است/ هشدار درباره بیماری روانی در غزه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
شاخه‌های زیتون از میان زبانه‌های آتش
یادداشت اختصاصی دیدار؛ چالش ایران و اسرائیل از زاویه‌ای دیگر

شاخه‌های زیتون از میان زبانه‌های آتش

برخی حقایق، معادلات، ملاحظات، مراودات و هماهنگی‌های خاص بین‌المللی در میانه‌های آتش بین ایران و اسرائیل، جان مایه یادداشت اسفندیار عبداللهی است که آینده روابط ایران با آمریکا و اسرائیل را تصویر...
معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص):

فعالیت‌های سازندگی قرارگاه خاتم به هیچ بهانه‌ای تعطیل نمی‌شوند

سردار «حاجی‌زمانی» گفت: پژوهشکده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) برای انتقال تجربیات خود به سایر کشور‌ها تاکنون ۲۳۰ عنوان کتاب و چهار هزار مقاله را در نشریات معتبر بین‌المللی منتشر کرده است.

کد خبر: ۱۴۱۶۱۴
۱۵:۱۱ - ۱۶ آذر ۱۴۰۱

فعالیت‌های سازندگی قرارگاه خاتم به هیچ بهانه‌ای تعطیل نمی‌شوند

 

دیدارنیوز ـ سرویس سیاسی: به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار سرتیپ دوم «اسدالله حاجی‌زمانی» معاون هماهنگ‌کننده این قرارگاه درباره فعالیت‌های این قرارگاه گفت: فعالیت‌های این قرارگاه بر اساس اصل ۱۴۷ قانون اساسی که اشاره به فعالیت بخشی از توان مهندسی نیرو‌های مسلح در بازسازی و سازندگی کشور در دوران صلح دارد، انجام می‌شود لذا بر این اساس قرارگاه فعالیت‌های خود را در قالب هلدینگ‌های نفت، گاز و پتروشیمی، صنعت و معدن، نیرو و کشاورزی، راه و شهر سازی، دریایی، فناوری اطلاعات و ارتباطات و مهندسین مشاور صورت می‌گیرد.

سردار حاجی‌زمانی با اشاره به اینکه این قرارگاه در حوزه لایروبی دارای بزرگترین ناوگان است، افزود: در مجموع این هلدینگ‌های قرارگاه ۵۰ هزار نفر به صورت مستقیم فعالیت می‌کنند که از این تعداد تنها ۱۰ درصد پرسنل رسمی و سرباز هستند و مابقی نفرات به صورت پروژه‌ای همکاری دارند؛ در همین راستا ۵ هزار پیمانکار بخش خصوصی هم در انجام پروژه‌های قرارگاه مشارکت دارند.

وی درباره دستاورد‌های قرارگاه گفت: یکی از دستاورد‌های ملموس قرارگاه خودکفایی کشور در تولید بنزین است چرا که بواسطه مصرف بالای روزانه بنزین در کشور، تحریم بنزینی یکی از اهرم‌های فشار به جمهوری اسلامی ایران بود که با ورود سپاه و حمایت دولت، پالایشگاه ستاره خلیج فارس توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) ساخته شد؛ پالایشگاهی که با ساخت و بهره برداری از آن کشورمان در تولید بنزین به خودکفایی رسید که با این خودکفایی تحریم بنزینی هم بی اثر شد.
معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) افزود: بعد از احداث پالایشگاه ستاره خلیج فارس اجرای فاز‌های ۱۵ و ۱۶ و ۱۳ و ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی هم به اتمام رسید که این موجب شد حدود ۱۶۰ میلیون متر مکعب گاز شیرین معادل تقریباً ۱۹ درصد گاز کشور تولید شود علاوه بر این حدود شش هزار کیلومتر خطوط انتقال نفت و گاز نیز داشتیم.

وی با بیان اینکه ۹۹ حلقه چاه نفت نیز توسط این قرارگاه احداث شده، تصریح کرد: هلدینگ تخصصی نیرو تاکنون ۶۲ سد را احداث کرده که ۴۵ درصد مخازن آب کشور پشت این سد‌ها جمع شده است؛ همچنین در حوزه‌های بالادستی و انتقال آب ۶۴۰۰ کیلومتر خطوط انتقال آب انجام شده و یا در حال انجام است مانند پروژه انتقال آب به خوزستان، همدان، سنندج و شیراز که پروژه انتقال آب در شیراز طی ۴ ماه آینده به اتمام می‌رسد.

سردار حاجی‌زمانی اضافه کرد: در حوزه راه و شهرسازی و راه آهن هم این قرارگاه تاکنون توانسته احداث ۴۰۰۰ کیلومتر راه آهن یعنی ۲۳ درصد راه آهن کشور را انجام دهد یا در دست اقدام دارد مانند راه آهن چابهار ـ زاهدان و رشت ـ آستارا که در احداث راه آهن چابهار ـ زاهدان برای اولین بار از ریل ملی استفاده کردیم البته این مسیر از زاهدان تا خاش اکنون مورد بهره بردای قرار گرفته و مابقی مسافت بعد از اتمام ۱۹ تونل و ریل گذاری خطوط تا دو سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) ادامه داد: چابهار تنها بندر اقیانوسی کشور است که با توسعه این بندر توسط قرارگاه ظرفیت آن اکنون به حدود ۸۰۰ هزار) TEU واحد شمارش کانتینر) رسیده است؛ علاوه بر این ۳۳۰۰ کیلومتر راه اصلی و ۳۳۸ کیلومتر نیز خطوط مترویی در تهران، مشهد، شیراز، تبریز، اسلامشهر و قم احداث کرده و برای اجرای «تراموا» هم اعلام آمادگی کرده است.
معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) با اشاره به اینکه حدود ۹۰۰ کیلومتر آزاد راه هم ساخته شده، گفت: برای کمک به وزارت بهداشت و درمان برای افزایش تخت‌های بیمارستانی حدود ۴۰۰ تخت بیمارستانی به ظرفیت بیمارستانی اضافه می‌شود که در همین امیدواریم تا قبل از پایان سال جاری ساختمان جدید بیمارستان شهدای تجریش را با حضور رئیس جمهوری افتتاح کنیم.

وی توسعه بندر پارسیان را از دیگر فعالیت‌های عمرانی این قرارگاه عنوان کرد و گفت: در بحث ساخت کشی‌های اقیانوس پیما که در بوشهر با عنوان «افراماکس» انجام می‌شود تاکنون دو فروند از این کشتی‌ها تحویل داده شده و دو فروند دیگر هم در دست ساخت قرار دارد.

سردار حاجی‌زمانی ویژگی فعالیت‌های قرارگاه را سرعت، منطقی کردن قیمت‌ها و قابل رقابت بودن ذکر کرد و بیان داشت: سربازان رتبه‌های برتر می‌توانند برای انجام خدمت سربازی خود به سایت این قرارگاه مراجعه کنند تا پس از تایید، خدمت سربازی خود را در پروژه‌های قرارگاه سپری کنند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه تا دو هفته آینده مابقی ساختمان متروپل تخریب و بعد از آن تردد در منطقه روان خواهد شد، اظهار داشت: پالایشگاه مهر خلیج فارس در صورت تکمیل روزانه ۱۷ میلیون لیتر بنزین به به ظرفیت پالایشگاه ستاره خلیج فارس اضافه می‌کند که اکنون ساخت آن با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی همراه است و امیداریم تا دو سال آینده ساخت فاز اول آن به پایان برسد.

معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) سپس در خصوص انتقال تجارب قرارگاه به دیگر کشور‌ها از جمله کشور‌های همسو نیز عنوان کرد: پژوهشکده قرارگاه در این زمینه فعالیت‌هایی را انجام می‌دهد که در این خصوص تاکنون ۲۳۰ عنوان کتاب و ۴ هزار مقاله در نشریات معتبر بین المللی منتشر شده است.

وی درباره ساخت خطوط قطار سریع‌السیر هم افزود: برای راه اندازی قطار سریع السیر اصفهان ـ قم ـ تهران پیمانکاران قرارگاه در حال احداث خطوط مورد نیاز آن هستند که در صورت تامین منابع از سوی کارفرما، طی ۵ سال آینده این خطوط آماده بهره برداری خواهد بود البته تاکنون ۵۰ درصد زیر ساخت‌های مسیر مورد اشاره به اتمام رسیده است.

سردار حاجی‌زمانی همچنین با بیان اینکه این قرارگاه چندی پیش توانست با احداث باند دوم مسیر گردنه صعب‌العبور «ابوالحیات» در استان فارس را به اتمام برسد تا تردد با سهولت بیشتر صورت گیرد، گفت: مطالبات ریالی این قرارگاه از دولت با منابعی که از سوی آن‌ها تزریق می‌شود و نیز تهاتر نفت، رفع می‌شود البته قرارگاه هیچ گاه فعالیت‌های خود را در هیچ پروژه‌ای به بهانه نبود منابع از سوی دولت متوقف نمی‌کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی