تیتر امروز

اینجا جان «کارگر» کالا است!
«دیدارنیوز» به بهانه روز کارگر، آمار ضدو نقیض فوتی های کارگری را بررسی می‌کند:

اینجا جان «کارگر» کالا است!

در این گزارش تنها به گوشه‌ای از نابسامانی حوزه کارگری به ویژه تناقض‌گوی مدیران دولتی در مورد آمار حوادث ناشی از کار خواهیم پرداخت.
فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
میلیون‌ها آه و افسوس

اندیشه‌های تدافعی «کی‌روش» فرصت تاریخ‌سازی را از ایران گرفت

در حالی که تیم ملی در آستانه صعود به دور بعدی جام جهانی قرار داشت و تنها با کسب یک تساوی راهی دور بعد می‌شد اندیشه‌های تدافعی مستر سی‌کیو این فرصت طلایی را از فوتبال ایران گرفت.

کد خبر: ۱۴۱۲۱۱
۰۹:۰۴ - ۰۹ آذر ۱۴۰۱

اندیشه‌های تدافعی کی‌روش فرصت تاریخ‌سازی را از ایران گرفت

دیدارنیوز: تیم ملی ایران شب گذشته در دور سوم مرحله گروهی جام جهانی از ساعت ۳۰: ۲۲ به وقت تهران در ورزشگاه الثمامه با قضاوت متئو لائوز اسپانیایی به مصاف ایالات متحده رفت. ملی‌پوشان فوتبال کشورمان پیش از این دیدار با کسب یک برد و تحمل یک باخت در رده دوم جدول قرار داشتند و حریف با دو تساوی سوم بود.

روزنامه اعتماد نوشت: کی‌روش سرمربی تیم ملی برای بازی شب گذشته همان ترکیب بازی با ولز را به زمین فرستاد با این تفاوت که بیرانوند به جای سیدحسین حسینی درون دروازه ایران قرار گرفت. بیرانوند به دلیل مصدومیت در بازی با انگلیس بازی با ولز را از دست داده بود.

بازی با برتری ایالات متحده آغاز شد و شاگردان برهالتر به جز حمله‌ای که بچه‌ها در همان ابتدای کار طرح‌ریزی کردند در تمام طول ۴۵ دقیقه نیمه نخست صاحب توپ و میدان بودند. از همان لحظات نخست هم می‌شد به راحتی فهمید که استرات‍ژی سرمربی تیم ملی دفاع و استفاده از ضد حمله است. تفکرات دفاعی کی‌روش گرچه به نظر کارآمد می‌رسید، اما مانع از آن شد که بچه‌ها بتوانند حمله قابل توجهی روی دروازه امریکا ببرند. از اواسط نیمه دوم امریکا تمرکز حملاتش را روی سمت چپ خط دفاعی ایران گذاشت، جایی که میلاد محمدی حضور داشت. در دقیقه ۳۸ روی جاماندن محمدی و حضور بی‌ثمر مهدی طارمی در آن نقطه سرجینیو دست مدافع میلان ایتالیا در محوطه جریمه ایران صاحب توپ شد و با یک ضربه سر توپ را در دهانه دروازه برای کریستین پولیشیچ مهیا کرد و این بازیکن که در چلسی انگلیس توپ می‌زند دروازه ایران را گشود.

در ادامه باز هم شاگردان کی‌روش موفق نشدند نبض بازی را در اختیار بگیرند و البته امریکا روی یک حمله از عمق خط دفاعی ایران به گل دوم رسید که کمک‌داور این گل را آفساید اعلام کرد. در این نیمه میلاد محمدی به دلیل مصدومیت از زمین بازی بیرون رفت و جای خود را به علی کریمی داد. به این شکل احسان حاج‌صفی به سمت چپ خط دفاعی رفت و کریمی جای او را در مرکز میدان گرفت.

در نهایت نیمه نخست با برتری یک بر صفر امریکا به پایان رسید در حالی که تیم ایران حتی نتوانست یک شوت به سمت دروازه حریف روانه کند. آمار صفر شوت به سمت دروازه و صفر شوت در چارچوب در پایان این نیمه مقابل نام ایران درج شد.

در نیمه دوم تیم ایران با یک تعویض وارد زمین شد. سامان قدوس جای سردار آزمون را در ترکیب تیم ملی گرفت تا باز هم ثابت شود اندیشه‌های هجومی کی‌روش شکل عجیب و غریبی دارد.

در طول ۴۵ دقیقه دوم تیم ایران از لحاظ مالکیت توپ شرایط بهتری داشت، اما در خلق موقعیت ناکام می‌ماند. تنها چند موقعیت نصفه و نیمه روی دروازه تیم ملی امریکا ایجاد شد. در ادامه سرمربی پرتغالی چند تعویض دیگر هم انجام داد. ابوالفضل جلالی به جای احسان حاج‌صفی و مهدی ترابی به جای احمد نوراللهی وارد زمین شدند. همچنین کریم انصاری‌فرد هم به جای علی قلیزاده وارد زمین شد.

با این حال گویا تعویض تنها حربه سرمربی تیم ملی بود و عملا در آهنگ بازی و خلق موقعیت هیچ تغییری به وجود نیامد. در حالی که تیم ملی در آستانه صعود به دور بعدی جام جهانی قرار داشت و تنها با کسب یک تساوی راهی دور بعد می‌شد اندیشه‌های تدافعی مستر سی‌کیو این فرصت طلایی را از فوتبال ایران گرفت. در نهایت بعد از ثبت ۹ دقیقه وقت اضافه که البته همراه با یک خلق موقعیت برای ایران بود متئو لائوز سوت پایان بازی را به صدا درآورد تا آرزو‌های میلیون‌ها ایرانی دفن شود.

تیم ملی ایران باز هم در دور گروهی جام جهانی حذف شد. بعد از یک شکست سنگین از انگلیس و یک برد مقابل ولز و در نهایت باخت در دیداری که از هر حیث برای ایران و ایرانی‌ها مهم بود، اما کی‌روش نتوانست از پس این ماموریت مهم بربیاید. این در حالی است که او دقیقا برای نتیجه گرفتن مقابل انگلیس و امریکا جای اسکوچیچ را گرفته بود و در نهایت به هر دو تیم باخت.

به هر ترتیب جام جهانی ۲۰۲۲ با موجی از حسرت و اندوه برای مردم ایران به پایان رسید. برای آن‌هایی که تا لبه خوشبختی رفتند و ناکام برگشتند. برای آن‌ها که از روز بازی با ولز رویا‌پردازی کرده بودند که با کسب حداقل یک تساوی کار تمام است. برای آن‌ها که بعد از پایان بازی‌های گروه نخست که با صدرنشینی هلند همراه بود به بازی با هلند در مرحله یک هشتم نهایی فکر می‌کردند. همه این امید‌ها در حسرت یک گل بر باد رفت.

در روز‌های آینده می‌شود مدت‌ها به این بازی پرداخت و اندیشه‌های کارلوس کی‌روش را به چالش کشید. آنچه هرگز تغییری نخواهد کرد نتیجه‌ای است که روی اسکوربرد ورزشگاه الثمامه به ثبت رسید. اشک‌هایی است که از چشم هواداران تیم ملی جاری شد و باختی که آوازه‌اش تا سال‌ها باقی خواهد ماند. درست مثل برد ایران در جام جهانی ۹۸ که تا همین امروز زنده است.

اندیشه‌های تدافعی کی‌روش فرصت تاریخ‌سازی را از ایران گرفت

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی